Vaak lange gesprekken met patiënten De werkdag eindigt met een duik in de zee WERKEN 17 n de fysiotherapie wordt aan klachten ge werkt en kan massage een onderdeel van de therapie zijn. In de wellness kies je zelf voor een massage om te ontspannen. „Massage well ness moet je eigenlijk gewoon ervaren", zegt mas seur Fred van Es van Zeeland Wellness. Sta je dan de hele dag te masseren als je in de wellness werkt? „Mijn werkuren zijn erg flexibel, waar de klant om vraagt. We kunnen om 7.00 uur beginnen of om 22.30 uur ophouden". 10.00 uur. In de zomer bereid ik de praktijk op het strand voor. Ik zet mijn entourage op en zorg dat alles er aantrekkelijk uitziet. Een cd met zeegeluiden hoef ik niet af te spelen, daar zorgt de natuur voor. Als het weer minder is kan lekker bij de verwarming binnen in het strandhuis gemasseerd worden. 10.45 uur. De eerste klant. Bij een reservering wil ik vooraf weten wat de klant wil, zodat ik alles kan voorbe reiden. In de drukke zomermaanden ben ik stan daard op alles voorbereid zodat de klanten spon taan langs kunnen komen. In principe heb ik be handelingen van een half uur, een uur of ander half uur. In die tijd geef ik de klant de massage van zijn keuze of een combinatie van pakkingen (die moeten 20 minuten inwerken) met massages. 18.00 uur. Einde van de werkdag, tenzij ik een afspraak voor een sunset massage heb. Voordat ik de boel afsluit ruim ik alles op en maak ik schoon, maar voordat ik vertrek duik ik nog even de zee in. Elke week richten we de schijnwerper op een telefo niste: vaak de eerste schakel tussen een bedrijf of orga nisatie en de buitenwereld. Vandaag: Martine Verhoek van de Victoriakliniek in Zierikzee. Waaruit bestaat je werk? „Uit het begeleiden van spreekuren, het bijhouden van patiëntendossiers en te lefoneren met patiënten om afspraken op het spreekuur in te plannen en ope raties in te plannen." Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? „Honderd tot tweehonderd keer per dag. Vaak lange gesprekken. Bij ons krijgt de patiënt alle mogelijkheid zijn of haar verhaal te doen. Nadat er on langs een artikel in de pers kwam over onze heup- en knieprothese operaties rinkelt de telefoon nog vaker." Welke vraag komt het meeste voor? „Hoe laat had ik mij afspraak ook al weer?" Wat is het gekste telefoontje? Dat is geen telefoontje, maar gebeurde aan de balie. Er komt een patiënt uit de poli en die zegt tegen mijn collega: Mag ik u een compliment geven? U hebt mooie borsten." Wanneer sta je met je mond vol tanden? „Normaal gesproken sta ik niet snel met mijn mond vol tanden. Maar ik kan me één keer nog goed herinneren. Dit was toen een dochter van een pa tiënt belde om een afspraak af te zeg gen. Na een beetje doorvragen voor de verslaglegging in het dossier, bleek dat dit was omdat haar vader die week er voor was overleden." Ben jij het visitekaartje van de organisatie? „Ons complete team is het visitekaartje van de Victoria Kliniek. Wij zijn een sterk team. Patiënten ervaren ons ook als een prettig team en durven zich aan ons over te geven. Dit blijkt uit de erva ringen die zij plaatsen op onze websi te." ZATERDAG 22 MAART 2014 Zeeland voor het oprapen Fred van Es combi neert de wellness ele menten van een ont spannende massage met de natuurlijke ont spanning van het strand, waarbij de ve randa voldoende priva cy biedt. foto's Ruben Oreel

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 19