Doorstartend Moeleker: met vlag en wimpel geslaagd Facilitaire dienstverlener Support Service Group: Specialist voor Leisure en Hospitality 4 1 Hospitality support /MOI MOELEKER Moeleker Custom Personeelsmanagement Flexpoules Vast aanspreekpunt Na een zakelijk indringende periode, eind 2012, ging Moeleker Custom Cooking B.V., de Zeeuwse koploper in groot- en kleinkeukenapparatuur voor de professionele keuken, de toekomst met hernieuwde energie tegemoet. Met succes: in nauwe samenwerking met horecagroothandel Kreko staat Moeleker als vanouds stevig in de markt. Moeleker staat al 30 jaar bekend om zijn uitmuntende adviezen, producten, service en onderhoud op maat. Juist deze kernwaarden hebben er door de jaren heen voor gezorgd dat opdrachtgevers in heel maar vooral zuidelijk Nederland telkens weer bij dit Goese bedrijf uitkomen. Het productaanbod van Moeleker omvat kook-, koel-, lucht en vaatwastechniek, R.V.S. meubels, uitgiftesystemen en apparatuur voor de professionele keuken. Door samen te gaan werken met Kreko is een krachtig en veelzijdig dienstenpalet ontstaan: Kreko levert de "software" in de vorm van food en non-food producten, Moeleker tekent voor de "hardware". 'We hebben een goed gevulde orderportefeuille en dat is na zo'n spannende fase natuurlijk geweldig. De basis van het Moeleker-team, 15 mensen in totaal, is als vanouds het servicegericht werken,' vertelt Kees Moeleker, verantwoordelijk voor de afdeling Sales. Anco Moeleker, neef van Kees en als medevennoot verantwoordelijk voor de afdeling Service Onderhoud, vult aan: 'Ons service- en onderhoudsteam biedt onze klanten volcontinu garantie op continuïteit in hun bedrijf. Wij zijn specialist in het technisch beheren Kees en Anco Moeleker en hun team werken elke dag weer hard aan het bestendigen van het huidige succes van het bedrijf. Harde groei houden zij vooralsnog actief tegen. 'Dat klinkt misschien vreemd, wantje zou zeggen: hoe meer werk, hoe beter', legt Anco Moeleker uit. 'Toch ligt daar nu niet de nadruk op, omdat we eerst weer een solide basis willen opbouwen. Voorlopig willen we de wortels van ons vernieuwde bedrijf nog dieper de grond in laten gaan en een degelijke partner zijn voor onze huidige klanten. Ons motto is en blijft "We doen wat we zeggen, en zeggen wat we doen". Cooking B.V. Scottweg 10,4462 GS Goes T: 0113-343910 www.moeleker.nl ICROOTKEUKENAPPARATUUR van keukens en zorgen ervoor dat onze klanten nooit wakker hoeven te liggen van het onverwacht uitvallen van apparatuur. Dat doen we door middel van repareren of vervangen op afroep, of op basis van een onderhoudscontract. Kiest de klant voor een contract, dan komen we 1 tot 2 keer per jaar langs voor een allround controle. Periodiek controleren heeft als voordeel dat de apparatuur altijd bedrijfszeker functioneert. Bovendien ontvangt de klant bij deze constructie korting op eventueel benodigde onderdelen.' Behalve service- en onderhoudswerkzaamheden verricht Moeleker Custom Cooking ook NEN 3140-keuringen. Moeleker heeft alles in huis voor het creëren van een aangename en efficiënte werk- en verblijfsomgeving, zowel binnen als buiten de keuken. Dat begint al met het geven van een doortimmerd advies dat exact aansluit op de wensen en mogelijkheden van de klant. De keuken van een brasserie, aldus Kees Moeleker, vereist een andere inrichtingsvisie dan die van een ziekenhuis. Wij willen maatwerk leveren en brengen ieder vraagstuk tot in detail in kaart, voor de ultieme oplossing.' Ook duurzaamheid is een sleutelbegrip bij Moeleker Kees (links) en Anco Moeleker Custom Cooking. Kees Moeleker: '90 procent van de totale kosten van onze klanten betreft de operationele kosten. De overige 10 procent betreft de aanschaf van apparatuur. Als ondernemer is het dus zaak je winst uit die operationele kosten te halen. Dat doe je bijvoorbeeld door te besparen op energie (wat ook nog eens goed is voor het milieu), op de dagelijks terugkerende hygiënemaatregelen en op arbeidskracht. Wij zoeken voor de klant naar een totaaloplossing die zo efficiënt, zo goedkoop en zo duurzaam mogelijk is.' GOES - Tijdelijk personeel nodig, iemand die een smakelijke maaltijd bereidt of uw pand schoon houdt? Support Services Group (SSG) is specialist bij uitstek in facilitaire dienstverlening binnen de Leisure en Hospitality sector. Via de businessunits Hospitality Support, Gastro Support en Cleaning Support is SSG in diverse disciplines actief. Vanuit haar vestiging in Goes bedient de jonge onderneming heel Zeeland op het gebied van personeelsdiensten, horecabeheer en schoonmaakservïce. Op elk terrein in Horeca Recreatie levert SSG de juiste mensen op de juiste plaats. "Zeeland is een toeristisch gebied. In het hoogseizoen en in de weekenden is het vaak moeilijk om aan geschikt personeel te komen. Daar heb ik met mijn bedrijf op ingespeeld. Ik zorg bijvoorbeeld voor een oplossing als een horecaondernemer op zondag met een personeelsprobleem zit. Van campings en strandpaviljoens tot bungalowparken en hotels. Van restaurants tot een bowlingbaan of skihal. Wij vullen in de Leisure Hospitality alle vacatures in, van afwashulp tot bedrijfsleider", aldus Ruud van Houten. Hij startte in 2011 met Hospitality Support als kleine zelfstandige onder neming. Kernactiviteit is personeels management in de ruimste zin van het woord. De divisie Hospitality Support kan voor haar opdrachtgevers het hele werving- selectieproces uit handen nemen, een flexpoule beheren en ook de payroll verzorgen van huidige en toekomstige medewerkers. Het bedrijf groeide flink door waardoor ook de divisies Gastro Support en Cleaning Support werden opgezet. Er zijn inmiddels 150 tot 200 professionals werkzaam voor Support Services Group. Traditiegetrouw gaat het in de Leisure Hospitality meestal om parttime arbeidskrachten. Door gericht te werven beschikt Hospitality Support over een constante buffer (flexpoule) aan oproep- en vakantiekrachten. Het beheer bestaat uit het opmaken van contracten, administratie en verloning. Ruud van Houten leidt SSG samen met Remco den Ouden. "Met onze flexpoules voorzien we in de personeelsvoorziening voor diverse grote clubs. Zo zijn er een aantal strandpaviljoens klant bij ons, waarvoor we ook alle administratieve rompslomp uit handen nemen. Daardoor kan de ondernemer zich toeleggen op het feitelijke runnen van zijn bedrijf', zegt Remco den Ouden. De facilitaire dienstverlening van SSG breidt zich ondertussen ook buiten Zee land als een olievlek uit. Via agent schappen wordt onder de vlag van Hospitality Support het succesvolle concept uitgerold in heel Zuidwest Nederland. Ruud en Remco zien hun klanten veel meer als partner dan als opdrachtgever. Meedenken met de klant staat voorop, om een zo efficiënt mogelijke dienstverlening te bewerkstelligen. SSG ontwikkelt zich steeds meer als vast aanspreekpunt voor de recreatieondememer, met betrekking tot een brede waaier aan facilitaire diensten. "Zeker onder de huidige economische omstandigheden waarin een onder-nemer de kosten zoveel mogelijk binnen de perken wil houden, loont het de moeite om alle facilitaire diensten onder te brengen bij dezelfde partij. Met een fiillservicecontract kunnen ondernemers optimaal gebruik maken van de voordelen van alle facetten van onze dienstverlening." Wellicht heeft u de mensen van Support Service Group onlangs nog gesproken op de Horecabeurs in Goes. Van maandag 7 tot en met woensdag 9 april zijn ze ook actief op de beurs Horeca Inspirations bij Hakvoort in Vlissingen. Support Service Group B.V. Anthony Fokkerstraat 79 4462 ES Goes Tel.: 085 - 9022 933 E-mail: info(a supportservicegroup.nl www.supportservicegroup.nl Remco den Ouden (links) en Ruud van Houten.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 110