'Gek is een relatief begrip. Zeker hier.' En dan kan de nieuwe folder naar het reclamebureau WERKEN 17 Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op een telefoniste: vaak de eerste schakel tussen een be drijf of organisatie en de buitenwereld. Vandaag: Ria de Vos van Emergis. Waaruit bestaat je werk? Ik zit achter de balie in het hoofdge bouw van Emergis in Kloetinge. Emer gis biedt geestelijke zorg. Naast de balie is het restaurant, waar cliënten en be zoekers komen. Samen met drie andere collega's beantwoord ik telefoontjes, sta bezoekers te woord en ben een beetje gastvrouw voor de bezoekers en cliën ten in het restaurant. Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? De balie is zestien uur per dag bemand, van 7 uur 's morgens tot n uur 's avonds. In die tijd komen er om en na bij de zeshonderd telefoontjes binnen. Welke vraag komt het meeste voor? Dat is heel divers. Wij zijn de toegangs poort tot onder meer de crisisdienst, verslavingszorg, kinder- en jeugdpsy chiatrie, ouderenzorg en langdurige zorg en wonen. Meestal moet iemand worden doorverbonden met de juiste af deling. Wij moeten daarom heel goed weten hoe onze organisatie in elkaar zit. En doorvragen, want vaak weten de mensen eigenlijk niet goed waar ze moeten zijn of ze zitten midden in een crisissituatie. Ik werk er nu zestien jaar en niet één dag is hetzelfde. Wbr is je gekste telefoontje ooit? Gek is een relatief begrip. Zeker hier. Hier vinden we niet snel iets gek. Het leukste telefoontje kwam van een me vrouw die opgenomen moest worden en vroeg of er wel een zwembad was. Kon ze elke dag haar baantjes trekken. Wanneer sta je met je mond vol tanden? Nooit. Kwestie van heel snel denken en méédenken met de bezoeker. Ben jij het visitekaartje van de organisatie? Absoluut! Regelmatig betrap ik mezelf erop dat ik el ke week opnieuw dezelfde folders uit de stapel pik om eens lekker door te neu zen. Missie geslaagd voor de marketing van desbetreffende ondernemingen want de kans dat mijn geld daar naar toe gaat is een stuk groter dan wanneer de folder linea recta richting oud papier verhuist. Hoe vult een marketingmedéwerker de dag om ons geïnteresseerd te houden? Annelies Ros van de Agrimarkt b.v. vertelt. 8.oo uur De dag begint met het checken en opvolgen van de mailtjes van klanten en zakelijke contacten. Tussen de mail zitten ook de laatste versies van de folder. Daar moet dan nog van alles voor gebeuren, bij voorbeeld een productfoto voor een aanbieding bij de leverancier opvragen. 9.30 uur Verder met de folder. Teksten bij de aanbiedingen bedenken, een recept uitkiezen en van dat alles een leuk geheel maken. Wanneer alles is bijge werkt en gecontroleerd op de juiste prijs, tekst en informatie, dan sturen wij op onze beurt weer een nieuwe versie van de folder naar het reclame bureau. Tüssendoor komen er allerlei mails en telefoon tjes binnen; Het kan zijn dat er bezorgklachten zijn van de fol der of dat er vanuit de winkels vragen zijn over de geplande acties. Je brengt alle vragen in kaart en gaat zo snel mogelijk achter een passende op lossing aan. Ut tA.U> KMJtyf ZATERDAG 22 FEBRUARI 2014 met de klant via de folder Annelies Ros: „Je moet het iedere week weer opbrengen die folder foutloos naar de drukker te sturen." foto's Marcelle Davidse

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 17