Het creatieve designduo Leandro Obrie en Yvar de Groot uit Terneuzen legde vorige week tijdens de Amsterdam Fashion Week een internationale show van cosmeticagigant L'Oréal vast. 66 Klanten vinden het best wel gaaf dat wij op een slaapkamertje zitten te werken. 24 ZEELAND AUDIOVISUEEL DESIGN EP, Holy Shot Studio, heet hun bedrijf, met een dikke knip oog naar de Engelse kreet van immense verbijstering. Die humoristische twist geeft precies weer waar crea tive director Leandro Obrie (25) uit Sas van Gent en video director Yvar de Groot (23) uit Terneuzen op uit zijn. Magistrale foto's, beto verende videoclips, intrigerende korte speelfilms en exceptioneel design voor allerlei platformen zo als smartphones en tabiets. „Wij denken out of the box. Dat zie je terug in onze ont werpen. Ze zijn eigenzin nig en smaakvol. We leg gen er ons hele gevoel in. We zijn gepassioneerd met ons vak bezig en steken er heel veel tijd in. Elk shot moet perfect zijn." Dat bracht hen vorige week naar de Fashion Week in de Westergasfabriek in Amsterdam, waar ze de prestigieu ze slotshow van L'Oréal audiovi sueel glans gaven. „We mochten het video- en fotowerk doen. We zijn er supertrots op. Zo'n op dracht staat mooi op je portfolio. Bovendien zat de directie van L'Oréal Paris in de zaal. Het opent misschien deuren voor ons." Sinds 2010 zijn Leandro en Yvar zakenpartners. In 2012 werd de Holy Shot Studio ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel. De heren kennen el kaar van de Scalda-opleiding me- diavormgeving. De banden wer den innig toen De Groot stage had gelopen bij Obrie Media, het Sasse bedrijf waar Leandro in 2011 de stekker uittrok. „Ik had een groot kantoor, maar daarmee ver dien je het niet. Ik had te veel kos ten en te weinig inkomsten." Met Holy Shot doen ze het pre cies andersom. Een omgebouwde slaapkamer aan de Terneuzense Tuinstraat vormt de studio van het designduo. Tegendraads? Yvar: Ach ja, het is ook wel een beetje statement. Het is ook prak tisch. Ik kan werken wanneer ik wil. Ik heb geen negen tot vijf-mentaliteit. Heb ik inspiratie om 's nachts te werken, dan hoef ik niet ver naar mijn bed. Dat staat een deur verder." Obrie: „Klanten vinden het best wel gaaf dat wij op een slaapka mertje^ zitten te werken. Eigenlijk heb je* niet meer ruimte nodig. Met een laptop kun je in principe overal werken." Het palet van de Holy Shot Studio is breed en kleurrijk. Leandro en Yvar produceren allerlei video's, van animaties tot bedrijfsfilms, van videoclips tot bruidsreporta ges. De studio kan ook een anima tiekarakter uit de mouw schud den voor een opdrachtgever. „We gaan altijd een stapje verder. We denken ook mee om het totale concept te hypen." Verder ontwikkelen ze concepten voor digitale platforms (websites, tabiets, smartphones), maken ze slimme apps en bedenken ze ma nieren om een product goed in de markt te zetten (branding). „Wat ons mede onderscheidt, is dat we ons als partnerteam van de klant opstellen. We denken hard mee, zetten sterk in op beleving. Ook zijn we uitermate flexibel en warm in de omgang. We zien er opvallend uit, maar zijn wel lek ker normaal. Dat is niet altijd van zelfsprekend in dit wereldje. We laten zien dat wij lol hebben. Ons credo is niet voor niets: We don't work, we do what we like!" Het duo maakt nauwelijks reclame voor zichzelf. Obrie loopt alleen regio nale netwerkborrels af. De op drachten komen echter vooral naar hen toe. „Het internet is één grote speeltuin waar je allerlei ontwerpen en producten op kwijt kunt en kunt delen. Het is ook een plek waar je inspiratie op doet. De website Pinterest is één van mijn favorieten. Vooral via so ciale media - met name Facebook 'L'Oréal staat mooi Creatief duo Leandro Obrie (links) en Yvar de Groot, foto Mark Neelemans door Frank Balkenende Ook de Hibot komt uit de Holy Shot-stal. Leandro Obrie

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 62