Van intake-gesprek tot contact met klant en kandiaat Afstand tot strand staat met stip op één WERKEN 3 DE TELEFONISTE Het werk van de intercedent is erg veelzij dig. Anthoinette Goud van Tempo-Team Uitzenden Goes laat ons een dag meekij ken. 8.30 uur: „We starten de dag als team en nemen alle openstaande vacatures en nieuw ingeschre ven kandidaten door. We bespreken eventuele ver anderingen op het gebied van juridische en perso nele wetgeving." 9.00 uur: „Een intake met een kandidaat voor de functie operator. Ik ga met de kandidaat in ge sprek over de wensen ten aanzien van werk en neem contact op met mijn opdrachtgevers." 10.30 uur: „Afspraak met een klant over het diffe rentiëren van zijn functies met als doel kostenbe sparing te realiseren door de inzet van uitzend krachten tijdens piekperiodes." 12.30 uur: „Een klant belt met een vacature die hij graag op basis van werving- en selectie invult. We bespreken het verdere traject." 13.00 uur: Op zoek naar de ideale kandidaat voor een vacature. Ik check de referenties van kandida ten en nodig ze uit voor een diepte-interview op de vestiging. 15.00 uur: Ik tref voorbereidingen op het komend seizoen van onze klant in de foodsector. We be denken acties om de naamsbekendheid van de klant onder potentiële medewerkers te vergroten. -Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op een telefoniste: vaak de eerste schakel tussen een be drijf of organisatie en de buitenwereld. Vandaag: Tamara Jacobs van Camping De Wijde Bliek. Waaruit bestaat je werk? „Mijn werk is heel divers. Ik handel tele fonische reserveringen af en beant woord vragen over de camping. Daar naast ontvang ik de campinggasten en help hen waar nodig. Als er een leuke activiteit is dan plaats ik die op de Face- bookpagina van de camping." Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? „Deze tijd van het jaar is erg rustig. Ik krijg hoogstens tien telefoontjes per dag nu. Is het seizoen gaat het om min stens dertig telefoontjes." Welke vraag komt het meest voor? „Met stip op één is dat hoever we van het strand afliggen. Dat vinden de meeste mensen erg belangrijk. Daar naast willen de gasten graag zeker we ten dat ze niet tussen muren van bier kratjes komen te zitten." Wat is het gekste telefoontje dat je hebt ge had? „Echt gekke telefoontjes komen weinig voor hier, hoor. Wel kreeg ik pas de vraag of er dichtbij de camping een plaats was om krabbetjes te vangen. Wanneer sta jij met je mond vol tanden? „Zelden. Wat ook helpt is dat we vaak met zijn tweeën zijn. Mocht ik echt niet zou weten wat ik met de situatie aanmoet, kan mijn collega altijd bij springen." Ben jij het visitekaartje van het bedrijf? „Ja, dat denk ik wel. Samen met mijn collega Anne en werkgeefster Addy. Als een gast belt of binnenkomt zijn wij het eerste dat diegene hoort of ziet. Ik ben altijd vriendelijk en zorg dat ik er netjes uitzie. Als de ontvangst goed is, heeft dit positieve gevolgen voor de rest van het verblijf." ZATERDAG 7 DECEMBER 2013 Intercedent Anthoinet te Goud beschikt over een uitgebreid net werk. foto Marcelle Davidse op zoek naar ideale match

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 55