Instructies bij het uitklappen van een stoel Een werkdag van een zelfstandig installatiemonteur WERKEN 3 DE TELEFONISTE Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op een telefoniste: de eerste schakel tussen een bedrijf of or ganisatie en de buitenwereld. Vandaag: Marijke van den Branden van neckermann.com in Sint lansteen. Waaruit bestaat je werk „Ik beantwoord telefoontjes en de e-mails die binnen komen op de afde ling customerservice. Ik behandel de af wikkeling van klachten, neem bestellin gen aan en help klanten ook met het maken van een keuze over wat het bes te product is dat ze zoeken." Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? „Constant! Ik denk dat ik gemiddeld toch wel zo'n vijftien telefoongesprek ken voer in een uur. Het ene gesprek duurt slechts een paar minuten, het an dere wat langer." Welke vraag komt het meest voor „De vragen die ik op een dag krijg, zijn heel divers. Er is er niet eentje die er echt uitspringt. Het verschilt van dag tot dag. Het kan gaan over facturen, de status van een bestelling, want we leve ren tenslotte binnen 24 uur, de maat voering van mode-artikelen, enzo voort." Wat is je gekste telefoontje ooit? „Ik heb vroeger weieens hijgers gehad, in de tijd voor de 06-nummers. En een meneer die uitvouwbare strandstoelen had gekocht en die in elkaar aan het zet ten was terwijl ik hem aan de telefoon instructies gaf. Dat was leuk!" Wanneer sta je met een mond vol tanden? „Eigenlijk nooit. Ik doe dit werk nu 25 jaar. Ik heb wel eens een brok in mijn keel. Bij een sterfgeval bijvoorbeeld, als een familielid belt om een bestelling te annuleren." Ben jij het visitekaartje van de organisatie? „Zeker! Ik sta mensen te woord zoals ik zelf ook aangesproken en behandeld wil worden. Beleefd en behulpzaam." Valt de de verwarming plotseling uit of loopt de badkamer over dan bellen we een instal latiemonteur en die kan dan maar beter snel langs komen om ons probleem op te lossen. Hoe ziet je werkdag eruit als je werkt als zelfstan dig installatiemonteur? Martin Spruijt van Instal latie- en Servicebedrijf Spruijt vertelt. 7.00 uur Aan het begin van mijn werkdag check ik of er geen storingsmeldingen zijn binnengekomen. Daarna maak ik de werkbonnen voor onze mon teurs en zet het materiaal per monteur gereed. 7.45 uur. De monteurs komen binnen. We pakken koffie en hebben werkoverleg. 8.00 uur. De monteurs gaan op pad. Dit kan een serviceron de zijn, of een karwei. Waar nodig ga ik zelf ook aan de slag of steek ik een handje toe. Ondertus sen kunnen er storingsmeldingen bij me binnen komen. Die probeer ik nog dezelfde dag te verhel pen, lukt dat niet dan plan ik het voor de volgen de dag in. Gedurende de dag heb ik ook contact met onze opdrachtgevers om af te stemmen of alles naar wens verloopt en indien nodig bij te sturen. Daar naast leg ik bezoeken te plaatse af om offertes te maken en op de zaak houd ik de voorraden bij en plaats ik bestellingen. 17.00 uur. Einde van de werkdag. Zelfben ik soms nog tot 21.30 uur of later bezig met de administratie. rp ZATERDAG 30 NOVEMBER 2013 visitekaartje van de zaak Martin Spruijt zet een goot in de werkplaats op de zaak zodat hij bij de klant thuis di rect aan de slag kan. foto Ruben Oreel

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 51