11 X %4 DAG 6 NOVEMBER 2013 Michel de Ruijsscher (2009) Jeroen van Laar (2004) 'Een ontzettend druk jaar met veel verantwoording, maar ook een geweldige leerzame ervaring. We hadden in dat jaar een leuke commissie. We heb ben veel gelachen, maar ook ontzettend veel werk ver zet met als resultaat een mooi B2B-event. Ik denk dat het niet meetbaar is wat onze edi tie voor effect heeft gehad op de Zeeuws-Vlaamse econo mie. We hebben met deze edi tie wel aangetoond dat er voor alle soorten bedrijven in ver schillende sectoren voldoende kansen liggen in onze regio, zo wel voor de industrie, dienstver lening en gezondheidszorg.' Jean-Paul Heijens (2003) 'Het derde BOS-evenement over 'fusies en overna mes' was een leerzame periode. Veel regelen en organi seren, contacten met de drie burgemeesters en een top vrouw van ABNAMRO kwamen toen niet veel voor in mijn dagelijkse werkzaamheden. De commis sie heeft bewust voor dit thema gekozen: de gemeen telijke herindeling was net achter de rug en ook bin nen bedrijven ontstond de noodzaak om samen te wer ken of te fuseren. Het is de vraag of er naar aanleiding van het thema meerdere bedrijven zijn gefuseerd, of juist niet.' Stefvan der Klok (1994) 'Spreker Jan Kamminga, destijds voorzitter van MKB-Nederland, had zich vergist in de afstand en kwam ruim te laat. Dat mocht de pret niet drukken. We hadden een volle zaal met onder nemers en kregen veel publiciteit in de media. De aanpak was zakelijk, we hadden in no-time een draai boek, sponsoring en een locatie ge regeld. Het event zorgde voor ver binding tussen ondernemers en gemeentebestuurders. Ik ben ervan overtuigd dat sa menwerking leidt tot meer welvaart in een re gio. Dit begint met goe de onderlinge relaties en een gemeenschap pelijk doel.' 'Ik kijk met veel plezier terug op Boost 2009. Perfect teamwork, met als toppunt een zinderende afsluiting in de ring met gast Arnold Vanderlyde. Een job naast een bestaande job, zeer goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Het gros van ondernemend Zeeuws-Vlaanderen wil erbij zijn op deze vrijdag in novem ber. Agenda's worden erop afge stemd. De invloed op de regiona le economie is moeilijk meet baar. Maar ik ben ervan over tuigd dat de nodige afspra ken worden gemaakt, die bijdragen aan een positieve impuls.' Peter Donze (2002) 'Het leidinggeven aan de organisatie van het toenmali ge BOS-evenement was een leerzame ervaring. Omdat het een relatief nieuwe formule was, moesten veel zaken vanaf het be gin worden uitgedacht. Het is goed om te zien dat ook de hui dige leden de formule nog steeds durven aanpassen. Hét B2B-evenement van Zeeuws-Vlaanderen (want dat is het) heeft altijd bijgedragen aan ondernemend Zeeuws Vlaanderen. Zowel als ontmoe tingsplatform als door de aan dacht die aan de onderne mers op het podium wordt gegeven.' Jos Sollie (2000) 'Geweldig leerzame ervaring. Na de succesvolle BOV moest er een nieuw concept worden bedacht: Boost! We verhuisden naar het toenmalige Zuidlandtheater. Mede doordat we gezamenlijk de schouders er onder hebben gezet werd het een succes. B02 is niet voor niets uitgegroeid tot het grootste B2B-evenement binnen JCI Nederland en in Zeeuws-Vlaanderen. Het voorziet in een be hoefte van zakelijk Zeeuws-Vlaanderen. Tij dens B02 worden niet zo zeer direct zaken gedaan, maar het speelt wel een voorna me rol in relatiebeheer.' Frans van de Hemel (1996) 'De positieve rillingen lopen me weer over mijn rug als ik aan BOV terugdenk! Dit eve nement geeft elk jaar veel on dernemers weer een goed ge voel over onze streek, waar we dan ook terecht trots op kunnen zijn!' Martin Thomaes (2005) 'Het is een boeiend, leerzaam jaar geweest. Als BOS-commissie mogen we trots zijn dat we zo'n event hebben georganiseerd. Ieder jaar komen die mooie her inneringen van 2005 weer even terug. De drie burge meesters hebben samen met hun 'mistery guest' hun toekomstvi sie gepresenteerd, ieder voor zijn gemeente. Het was pro motie voor iedere gemeente, maar ook promotie voor Zeeuws-Vlaanderen. Het is moeilijk om de impact te me ten, maar ik denk dat deze pro motie van de drie Zeeuws-Vlaamse gemeen ten belangrijk is ge weest voor het be drijfsleven.' Raphaël Verbrugge (2007) 'Een onvergetelijke ervaring. Hoe vaak krijg je de kans om naast je professie zo'n groots evenement te organise ren ter stimulering van het regionale ondernemerschap? Je stapt blank in een 'rollercoaster' en tien maanden later stap je uit met een bagage aan kennis en ervaring, waar je voor de rest van je leven profijt van hebt. BOOST heeft een effec tieve bijdrage geleverd aan typisch Zeeuws-Vlaamse ondernemingen. Ik spreek nog ondernemers, die lo vend over het initiatief zijn. Een meerwaarde voor onze re gio.' Brenno de Zwart (2001) 'Attractief werkgeverschap was het thema in 2001. In de huidige arbeidsmarkt nog steeds actueel, met name in technische bedrijven. Het opzetten van het evene ment en het bijna voortdurend bijsturen ervan lijkt op gewone bedrijfsvoering. Het verschil is dat B0V-B0S-B02 steeds verande ren en succesvol blijven. Wordt hiermee niet onder streept dat bewust veranderen de basis van succes kan zijn? Het evenement voldoet aan de behoefte om los van een fris inzicht te krijgen in reilen en zeilen van Zeeuws-Vlaamse collegabedrijven. Een onmisbaar platform voor nieuwe ideeën.'

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 83