A In de Spotlight 2 De kracht Column Colofon Contacta.nl Intro Strategie TV in a Card NAC Breda Ambitie Laudam Nelly.nl KM Design Qui-Vive Graag open ik op 5 no vember de nieuwste editie van Contacta.nl. Contacta.nl verlegt per definitie grenzen, want het is dé netwerkbeurs voor Zuidwest-Neder land en Vlaanderen. In onze Delta-regio liggen veel kansen die we kun nen pakken als we over onze grenzen heen samenwerken, tussen bedrijven en met en tussen overheden, bedrijven en kennis- en onderwijsinstellingen. Ik heb binnen de Delta per soonlijk een grens verlegd vanuit het burgemeesterschap van Bergen op Zoom naar commissaris van Zeeland en zie met trots dat er ontzettend veel in Zeeland gebeurt. Ik heb in het afgelopen jaar veel innovatieve en mooie be drijven gezien. Bedrijven die er in slagen om blijvend hun grenzen te verleggen en in deze snel veranderende tijden steeds weer opnieuw toegevoegde waarde weten te creë ren. Ik begin nu te snappen waarom Zeeland het hoogste Bruto Regionale Product heeft van Nederland gedurende de laatste 10 jaar. En dat Zeeland het laagste werkeloosheidscij fer van Nederland heeft, ook in prognose voor 2013. Maar dat mag niet leiden tot navelstaren. Elke ondernemer weet dat stilstand achteruitgang betekent. En we weten ook dat diverse sectoren het erg moeilijk hebben. Zeeland moet zich blijven ontwikkelen, moet blijven innoveren en blijven zoeken naar kansen die de economie verder kunnen stimule ren. Op de komende Contacta.nl krijgt elke ondernemer daar weer volop de kans voor. Ik daag u uit om onder de noemer van grenzen verleggen een collega ondernemer op te zoeken en het gesprek over eigen producten, diensten en bedrijf aan te gaan. Want de uitdaging zit in het leggen van nieuwe combinaties, het denken buiten de eigen domeinen. Grenzen verleggen dus. Binnen én buiten Zeeland. Ik wens u veel en vooral goed netwerkplezier toe, waarin u bestaande en nieuwe contacten onderhoudt en legt en zie u graag op de Contacta.nl! Han Polman Commissaris van de Koning in de provincie Zeeland deOndernemer is een uitgave van Wegener Media deOndernemer heeft een bereik van 175.600 lezers UITGEVER ad interim: Peter Jansen VORMGEVING: Angela van Eek ADRESGEGEVENS: Postbus 91 4330 VB Middelburg E: deondernemer@pzc.nl REDACTIE: Ron Gregoor T: 088-0137144 COMMERCIE Ivo van der Velde Marcel Schreur salescoördinatie WEBSITE: DNA van Contacta.nl igt vast Het ultieme doel van Contacta.nl is dat iedereen met een goed ge voel weggaat, geïnspireerd is door bekende en onbekende spre kers, verrast door nieuwe contac ten en bestaande relaties en met een feestelijk wij-gevoel terug kijkt op 3 geslaagde beursdagen. Dat stelt Perry Kentin, organisa tor van LMG strategie creatie. Tekst: Annet van de Ree GOES - "Het meest trots ben ik erop dat de beursvloer helemaal gevuld is, binnen de gestelde doelen en kaders die we al vroeg in het jaar hebben uit gezet. Samen met de partners, expo santen en alle medewerkers is er enorm veel werk verzet om tot dit re sultaat te komen", vertelt Kentin. "Eerder in het jaar starten met de or ganisatie was één van onze doelen met daarbij duidelijke kaders om in te werken met een goed geformuleerd thema: 'Grenzen verleggen'. Dit maakte het voor de kennispartners, exposanten en onszelf extra uitdagend om aan te werken. Er is daardoor meer ruimte voor het ontwikkelen van initiatieven door onszelf maar ook door onze exposanten," vindt Kentin. Prominente sprekers "Het aantal bezoekers groeit jaarlijks, de campagne en promotie die wij bie den, de vijf prominente sprekers in cle Contacta Arena, die vertegenwoordi gen die toegevoegde waarde. Dit moet het voor de exposanten vol doende interessant maken en daarbij de ervaring oproepen van: 'Daar wil ik bij zijn of dit nu in hal 1, 2 of hal 3 is!' We werken binnen de lijnen waar in het concept Contacta.nl moet pas sen, ingekaderd'en ingekleurd door een goede atmosfeer, met activitei ten, veel netwerken, kennis over dracht, maar ook entertainment. We halen echt alles uit de kast om dit op deze manier te laten werken." De strategie om in zee te gaan met kennispartners voor een verdieping van het aanbod op Contacta.nl, werpt ook dit keer haar vruchten af. Er zijn dit jaar vijf interessante sprekers aange trokken voor de Contacta Arena en als extra verdieping kunnen bezoe kers diverse interessante colleges bij wonen in de Contacta Collegezaal (kijk op de Contacta College pagina in deze krant of www.contacta.nl) En hoewel de naamsbekendheid van Contacta.nl in de fegio nog steeds groeit, wil Kentin dit proces versnel len. "Als we het over grenzen verleggen hebben, dan denk ik toch aan het ver groten van de straal rondom Goes, met name richting België. Tot nu toe komt dit onvoldoende van de grond. Een greep uit opvallende, kleine, bijzondere en innovatieve expo santen van Contacta.nl TV in a Card brengt brochures en ander drukwerk tot leven met vi deo's. Zij gaan verder dan de gren zen van tweedimensionaal afdruk ken. www.tvinacard.nl Standnummer 118 NAC Breda biedt haar zakelijke net werk ook buiten de wedstrijddagen doordachte mogelijkheden om te netwerken, zaken te doen of kennis uit te wisselen met de NAC Busi- Mijn doel is nog steeds om meer deel nemers van buiten het Zeeuwse naar Contacta.nl te halen. Ik ben daarom bewust op zoek naar contacten in Brussel om Contacta.nl, als dé net- werkbeurs voor het bedrijfsleven in het zuidwesten, onder de aandacht te brengen. Een duidelijke profilering is ook wat wij onze 350 deelnemers steeds op het hart drukken. Na de offi ciële opening, als de confetti is neerge- dwarreld, moet Contacta.nl door een hele gedifferentieerde groep mensen omarmd worden. Om het DNA van de bezoekers goed in beeld te krijgen, houden we vanaf half oktober dage lijks bij wie er zich heeft aangemeld, of het een man is of vrouw, uit Welke sectoren ze komen en waar de interes se naar uitgaat. Met deze statische ge gevens krijgen wij het DNA in beeld. De aansluiting op de interesses van de ze bezoekers kan dan omgezet wor den in gerichte aanbiedingen, speciale activiteiten en extra informatie op de beursvloer. Via onze vernieuwde app met nieuws, achtergronden en activi teiten, kunnen we dat heel dicht bij brengen en dagelijks voor de verschil lende bezoekersgroepen op maat aan bieden. De bezoeker krijgt zo het ge voel dat Contacta.nl echt voor hem of haar is." "Voor ons als organisator betekent dit dat we deze gegevens goed analyse- Tiadvertenties: 088-0139997 www.deondernemer-pzc.nl ness Club. www.nac.nl Standnummer 726 Laudam is sterk in het bij elkaar brengen van de vraag naar en het aan bod van personeel in de productie, metaal en agrarische branche. Lau dam weet de kennis van de Neder landse en de Poolse arbeidsmarkt te combineren, www.laudam.nl Standnummer 716 Nelly is de online Zeeuwse nanny. Achter Nelly staan professionals die weten water leeft en speelt bij het op voeden van kinderen in de Zeeuwse samenleving.www.nelly.nl Standnummer 117 KM Design is een flexibel webde signbureau met passie voor internet. Niet denkend in standaarden maar uitvoerend in oplossingen, www.km- design.nl Standnummer 706 Qui-Vive is voor veel scholen, vere nigingen en bedrijven een begrip in de provincie Zeeland als het gaat om de verhuur van attracties, zeskampen en sport en spelmaterialen, www.qui- vive.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 90