Zon neemt hoge vlucht Kom naar onze stand en win een autobelettering t.w.v. max. €1000,- Contacta.nl pleinen ProSiqws |Scottv«9tól"*2Ö50oesl,O1 ,3-211 666 Woapros.gn.rs - www-P™»'»1»" Kj$ ZATERDAG 2 NOVEMBER 2013 Netwerken op het Walcherenplein Maar liefst vijf aanbieders van zonnepanelen staan dit jaar op het Beve- landenplein. Zonne-energie is nog steeds booming, zo bewijzen de verhalen van Zonkracht Zeeland en Lukasse Dakbedekkingen. Tekst: René Burger GOES - Het Bevenlandenplein telt ruim dertig deelnemers, nog iets meer dan vorig jaar. Pleincoördinator Ada de Regt is erg blij met de animo die de Bevelandse ondernemers dit jaar to nen voor Contacta.nl. "Ik krijg heel veel positieve reacties, bijna iedereen is op zijn minst geïnteresseerd. Ik hoor opvallend vaak dat men wel zou willen deelnemen, maar dat men tijd en mensen tekortkomt. Veel bedrij ven hebben het druk, en dat is een goed teken." Een centrale plek op het plein wordt ingenomen door de gecombineerde stand van de vijf Bevelandse gemeen ten. Deze gemeenten houden op woensdagavond een open avond voor alle standhouders en hun relaties. "Ondernemend en politiek Zeeland mengen zich hier vanaf tien uur 's avonds." In de hoek bevindt zich het gerenommeerde restaurant Het Bin nenhof. "De catering is erg belangrijk voor ons plein. Met de topkok van Het Binnenhof is dit goed geregeld. De plek in de hoek is bewust geko zen: daar lopen de meeste mensen langs, zo heeft de organisatie in kaart gebracht." Dit jaar telt het Bevelan- denplein vijf bedrijven die zonnepane len aanbieden. Zonkracht Zeeland is één van deze vijf. Jeroen Mentzel is - samen met zijn schoonvader - eige naar van deze nog jonge onderne ming. "We zijn in 2010 gestart. Bin nen een jaar waren we uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf; en in de ja ren daarna groeide de omzet van zo'n anderhalve ton tot rond de miljoen." En hoewel particulieren momenteel iets terughoudender zijn (de subsidie- pot van de overheid is even op) krijgt Zonkracht Zeeland nog steeds veel or ders uit het bedrijfsleven. "De crisis is soms wel merkbaar, maar kan even goed een reden zijn om te investeren: veel bedrijven zien de energiereke ning oplopen en vinden het toch inte ressant om de stap naar duurzaam te zetten. Bovendien stellen overheden steeds vaker duurzaamheidseisen aan bedrijven. En ook de Belastingdienst stimuleert zonne-energie met allerlei gunstige regelingen. Wie voor tien duizend euro zonnepanelen laat plaat sen, bespaart soms wel zesduizend eu ro aan winstbelasting." Ook Lukasse Dakbedekkingen uit Goes begeeft zich sinds dit jaar op de markt voor zonne-energie. Het familiebedrijf heeft alweer voor de vijfde keer een stand op het Bevelandenplein. Een stand die elk jaar groter wordt, vertelt Dirk-Jan Lukasse. "Het bevalt ons goed: het is een ideale manier om con tacten te leggen, maar vooral ook te onderhouden. Dit jaar hebben we voor het eerst een apart deel voor zon ne-energie gereserveerd. Dit doen we samen met onze partner Duurstroom uit Zundert, die veel kennis over zon ne-energie inbrengt. En zij profiteren weer van onze naamsbekendheid in Zeeland." Ook E&K Electronics( Yer- scke). Installatie Techniek Niewen- huijse (Nieuwdorp) en Reijnhout Elektra (Hansweert) staan op het Be velandenplein om bezoekers te infor meren over zonnepanelen. Een eigen Twitter-account, een Linkedln-groep en dit jaar ook nog eens een Facebookpagina. So cial media worden steeds belang rijker op het Walcherenplein. Tekst: René Burger Foto: DirkJan Gjeltema MIDDELBURG - Het Walcheren plein telt ruim 35 standhouders, iets meer dan in voorgaande jaren. "On dernemers blijven onverminderd de waarde inzien van Contacta.nl. Ze zien ook de toegevoegde waarde van een gezamenlijk plein", zegt Jéan van Oorschot van Mission PR, coördina tor van het Walcherenplein. Netwerken en beleving staan centraal op het plein. "We maken dit jaar nog meer werk van kruisbestuiving: we zorgen ervoor dat de standhouders el kaar vooraf al ontmoeten. We heb ben weer een eigen Linkedln-groep en een Twitter-account @walchersezaken. En voor het eerst ook een eigen Facebook-pagina: On dernemend Walcheren. We verzame len hierop onder meer quotes van deelnemers. Die vertonen we dan op een groot scherm op het plein", ver telt Jéan van Oorschot. Zo is ook het Walcherenplein druk bezig met gren zen verleggen, en daarbij spelen social media een grote rol. "Het face-to-facecontact blijft natuurlijk het belangrijkst, vandaar ook deze beurs. Social media versterken die per soonlijke contacten." "Om zo veel mogelijk contacten te stimuleren, organiseren we allerlei in teressante ontmoetingen op het Wal- naar ons plein." Het Walcherenplein is een initiatief van de Vlissingse en Middelburgse Bedrijven Club en wordt ondersteund door de FOV (Fe deratie Ondernemerverenigingen Veere). cherenplein, die mooi aansluiten op het programma van Contacta.nl. Zo hebben we op dc woensdagmiddag een lunch voor vrouwelijke onderne mers. Dat sluit perfect aan bij de le zing van de zakenvrouw van het jaar, later die middag. Op dinsdagavond ontmoeten we de leden van de Wal- cherse ServiceClubs en donderdag middag wordt er een lunch georgani seerd voor de leden van diverse Wal- cherse BusinessClubs. Op de woens dagavond vindt de 'traditionele' busi- nessborrel plaats waar heel onderne mend en bestuurlijk Walcheren wel kom is. Zo maken we er nog meer een totaalbeleving van. En krijgen we nog meer interessante doelgroepen Het Walcherenplein is altijd druk bezocht.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 109