Samen sterk uitstralen 19 O Nadere info over de speeddate sessies: www.omroepzee- land.nl/contacta www.deonderne- mer-pzc.nl/contacta Contacta.nl mediaplein KvK-Startersprijs Speciale evenementen Speeddatesessies grafisch bedrijf goes U kunt bij ons terecht voor divers drukwerk Brochures geniet huwelijkskaar. Folders Trots Mooi stukje promotie de contact^ stand 208! ZATERDAG 2 NOVEMBER 2013 Mediaplein is een primeur Omroep Zeeland, Wegener Me dia en beursorganisator LMG ope reren op Contacta.nl vanaf een ge zamenlijk Mediaplein. Deze bun deling van krachten op dé bedrij- venbeurs van Zuidwest-Neder land is een heuse primeur. Tekst: Henk van de Voorde Foto: Omroep Zeeland OOST-SOUBURG - "Door samen te werken, kun je veel meer berei ken. Dat bleek bijvoorbeeld tijdens het lijsttrekkersdebat voor de landelij ke verkiezingen, gezamenlijk georga niseerd door de PZC en Omroep Zeeland. Tegelijkertijd was er genoeg gelegenheid tot eigen profilering van beide media via achtergrondreporta ges", aldus Bart van den Heuvel, hoofd marketing bij Omroep Zee land. Elsa van Hennon presenteert op woensdag 6 en donderdag 7 novem ber tussen één en vier vanuit de eigen stand van Omroep Zeeland een live radio-uitzending met diverse onderne mende gasten. Zo worden een aantal captains of industry geïnterviewd, on der anderen deelnemers van de ru briek de Barometer uit De Onderne mer van oktober. Ze worden gecon fronteerd met hun cijfer. 'U gaf het cijfer 7. Dat is redelijk optimistisch onder de grillige economische om standigheden van vandaag de dag. Waar is dit vertrouwen op gebaseerd Als vanzelfsprekend wordt ook aan gehaakt bij 'Grenzen verleggen', het centrale thema van Contacta.nl. De radio-uitzendingen worden door een aantal camera's geregistreerd en ook rechtstreeks uitgezonden op tv en om- roepzeeland.nl. Op de beursvloer loopt ook een ver slaggever met een cameraman rond die regelmatig live in de uitzending aantreedt. Donderdagavond zendt Omroep Zeeland op televisie een voor nodig? Communiceer ik wel ge noeg met mijn klanten? Samen met de ondernemer worden probleemstel lingen ontleed en mogelijke oplossin gen aangedragen", aldus Manke Nieu- wenkamp van Wegener Media. Michel van Sluijs is als hoofd program mering onder meer verantwoordelijk voor speciale evenementen zoals Film by the Sea, de Zeeuwse Kustmara- thon, Sail de Ruyter, Delta Ride for the Roses en de Contacta. "De bui tenwacht heeft vaak geen idee wat er allemaal komt kijken bij het maken van een radio- en tv-uitzending. Wij proberen alles zodanig voor te berei den dat de uitzending in feite al staat. Dat werkt op de dag zelf heel prettig. Het draaiboek moeten we dan alleen nog finetunen. Bezoekers van de Con tacta kunnen in onze stand zelf erva ren hoe het is om voor de camera te staan en een tekst van de autocue te le zen." Milou Roemeling houdt zich bezig met de redactionele voorberei ding van de uitzendingen. "Ik ben actief met van alles en nog wat: redac tie, verslaggeving, productie. Tijdens de Contacta ben ik floormanager. On danks een nauwgezette voorbereiding moet er altijd een plan B zijn en moet er waar nodig geïmproviseerd kunnen worden." extra aflevering van het evenementen programma Editie 2013 uit, waarin de Contacta centraal staat. Hierin wordt onder meer aandacht geschon ken aan de KvK-Startersprijs voor Zeeland. De Kamer van Koophandel reikt deze prijs voor de Zeeuwse star tende ondernemer met het beste on dernemingsplan, uit op woensdag 6 november in de Contacta Arena. An- gie van Dijken van Modern Body Stu dio Angie uit Middelburg, Frans La- meijn van Primera Goes en Nele Ver hulst van Ot Sien Jeugdmode uit Axel zijn de drie kandidaten die mee dingen naar de Zeeuwse Startersprijs 2013. Katalysator op het mediaplein vor men de speeddatesessies onder leiding van de coaches Dymphe Beek, Enk Jan Koedijk, Caroline van der Linde en Henkjan Smits. Deze speeddateses sies worden aangeboden door Om roep Zeeland, Wegener Media en De Baak Business Academy. "Belangstel lenden kunnen zich inschrijven voor een gesprek op niveau met deze pro fessionals. De sessies zijn persoonlijk en vertrouwelijk. Waar hebben onder nemers behoefte aan naast het netwer ken en de grote hoeveelheid algeme ne informatie die de Contacta biedt? Wij denken aan een goed inhoudelijk gesprek over onderwerpen die ze in de dagelijkse bedrijfsvoering bezig houden. Ondernemers komen met de coaches in gesprek over een breed pallet onderwerpen. Hoe onderscheid ik me van de concurrentie? Kan mijn bedrijf verder groeien en wat is daar Omroep Zeeland was ook tijdens de Contacta 2012 actief. Het Schouwen-Duivelandplein is terug op Contacta.nl. Jochem de Jon ge van Hanse Staalbouw uit Nieuwerkerk en Cees Bolijn van JMC Sig- nmakers uit Bruinisse zetten er dit jaar samen de schouders onder en wisten 15 bedrijven te overtuigen van de kracht van Contacta.nl. Tekst: Annet van de Ree Foto: Dirk-Jan Gjeltma Het Schouwen-Duivelandplein ont wikkelde een eigen filosofie over de invulling van het Schouwen-Duive landplein. Het Plein wil het gevoel van samen sterk uitstralen; investeren in het geheel om er samen meer voor terug te krijgen. Het centrale deel heeft een uniforme uitstraling, waarin iedere individuele ondernemer wel een kleine stand heeft om zich te presenteren, maar in teractiviteit staat voorop. Het cen trum van het plein is ingericht met ge sprekstafels, zitjes en diverse iPad-zui- len. Voor de opbouw en het meubi lair is re-board gebruikt, een herbruik baar materiaal, voorzien van de logo's van de deelnemers. Boven het plein zijn alle vertegenwoordigers duidelijk herkenbaar op een groot vierkant ka der. Er is bewust gekozen voor het ge bruik van re-board om het MVO-be- wustzijn van de deelnemers weer te geven. "We hebben wel ervaren dat Contac ta.nl op Schouwen-Duiveland nog minder leeft dan in Midden-Zeeland. We zijn er daarom best trots op dat we met een goede afspiegeling van onze bedrijvigheid aanwezig zijn. Ook wethouder Ad Verseput heeft ons zijn support hiervoor gegeven en ook de gemeente Schouwen-Duive land zeifis deelnemer op het Plein", vertelt Jochem de Jonge van Hanse Staalbouw. Dit bedrijf breidde on langs haar bedrijfspand nog uit. "On ze projecten voeren we uit door heel Nederland en we merken wel dat de markt moeilijk is, maar we mogen nog steeds niet klagen. Dat geldt ove rigens voor veel bedrijven hier." Ook Cees Bolijn van JMC Signma- kers is tevreden over deelname op het Plein. Het re-board materiaal voor het Schouwen-Duivelandplein komt hoofdzakelijk van hem vandaan. "Een mooi stukje promotie!" I deelnemers Schouwen-Duiveland plein: Gemeente Schouwen-Duive land, Goemaat BV, Vivars.JMC Sign- makers, Jumpzz, Verhuurbedrijf de Vlieger BV, Habo Hoveniers BV, Hyundai Landegcnt, Mol Schudde- beurs BV, De Koffieboer BV, Wies Horeca Service, Schoonmaakbedrijf Koster Co, BPG De Schouwse, Sa- man Groep, Hanse Staalbouw BV. Gaat m Bezoek ons op Grafisch Bedrijf Scottweg 45 4462 GS Goes 7 0113-228350 fe; info0gbgoes.nl .vwwgbgoesnt

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 107