O 18 Contacta.nl Colleges Contacta.nl is niet alleen de moei te meer dan waard om te kijken, te netwerken en zaken te doen, maar vooral om om te leren. De Contacta Colleges zijn al jaren drukbezocht. Een overzicht van de lezingen en colleges, die dins- dag5, woensdag 6 en donderdag 7 november worden gegeven Dinsdag 5 november 18.30 u. DRV - Sjef Leijs: Nieuwe grenzen, nieuwe financieringen Sjef Leijs werkt al vele jaren als subsi dieadviseur voor ondernemers. Juist in de huidige economie is het van be lang om te innoveren, maar tegelijker tijd wordt het steeds moeilijker om fi nanciering te verkrijgen. De ervaring van Sjef komt uitstekend van pas bij het onderzoeken van mogelijkheden om (alternatieve) vormen van finan ciering te verkrijgen. Het grote aantal stimuleringsregelingen verandert voortdurend en daarom is de kans groot dat er wellicht regelingen be staan waar u nog niet vanaf wist. Om optimaal gebruik te kunnen maken van zulke faciliteiten regelingen, zijn kennis van de actuele stand van zaken en een goede aanvraagonderbouwing dan ook noodzakelijk. Woensdag 6 november 14.00 u. EURIB - Rik Riezebos: Merkenmanagement Positioneren is een brand-manage- mentinstrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toege nomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumen ten-goederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering. Of het nu gaat om dienstverleners, business-to-business, retailers of non-profitorganisaties. Door intensieve concurrentie voelt el ke organisatie zich genoodzaakt na te denken over haar profilering in de markt. Rik Riezebos zet in deze mas terclass een stappenplan positioneren uiteen, dat is gebaseerd op zijn boek 'Positioneren' waarvan in 2011 een herziene Nederlandstalige en een En gelstalige editie is verschenen. Hij il lustreert zijn verhaal met nieuwe, ac tuele cases. Rik Riezebos (1960) is sinds 2002 algemeen directeur van EURIB, een kennisinstituut op het gebied van brand, design reputa tion management. Daarnaast is hij ma- naging consultant van Brand Capital, een adviesbureau voor strategische merkvraagstukken. Riezebos volgde zijn opleiding (economische psycholo gie) aan de Universiteit van Tilburg en volgde het 'Phd. program in gene ral management' aan de RSM/ Eras mus Universiteit Rotterdam. Vervol gens was hij aan deze universiteit ver bonden als universitair docent Marke tingcommunicatie en Merkenbeleid. Ook was hij als directeur strategie ver bonden aan TBWA/ARA Communi catieadviesbureau en parttime lector aan hogeschool lnholland te Rotter dam. Woensdag 6 november 16.30 u. Boeiende presentaties met verdieping Sjef Leijs Henri van Koeveringe DRV - Marcel Winkelman: Gren zen verleggen en je doel bereiken Marcel studeerde bedrijfskunde en marketing en bekleedde in de afgelo pen 20 jaar diverse directiefuncties bij gerenommeerde ondernemingen. Eind 2008 besloot hij om zijn manage- mentervaring, in het bijzonder zijn er varing met veranderprocessen, be schikbaar te stellen aan andere onder nemers. Als consultant specialiseerde hij zich in prestatieverbeteringspro- gramma's. Daarmee hielp hij tiental len grote en kleine ondernemingen in uiteenlopende branches met het signi ficant en duurzaam verbeteren van hun prestaties. 'Mensen boven zich zelf zien uitstijgen, dat is warYnij enorm motiveert.' Marcel is een ervaren en gedreven ma nager die als sparringpartner van de di rectie in staat is veranderprocessen te identificeren en daadwerkelijk te reali seren. Hij kent zijn grenzen: waar zijn kennis ophoudt, maakt hij ge bruik van specialisten. Woensdag 6 november 19.30 u. EURIB: Roeland Dietvorst: Neuromarketing Veel aankoopbeslissingen worden on bewust en impulsief genomen. 'The mind is a world in itself. Toch leren hersenscans ons steeds meer over de werking van de hersenen en op grond Marcel Winkelman waarvan consumenten beslissingen ne men. Resultaten uit onderzoek laten bijvoorbeeld zien hoe reflexmatige, onbewuste processen in de hersenen een sleutelrol spelen in waardepercep- tie en begeerte. Deze masterclass neu romarketing brengt je naar de frontli nies van dit nieuwe onderzoeksveld en biedt een nieuw perspectief op consumentengedrag. Er zullen concre te handvaten aangereikt worden waar mee de inzichten en technieken uit de neurowetenschap toegepast kun nen worden in de eigen praktijk. Dr. Roeland Dietvorst is Research Di rector bij EURIB en Principal Investi gator bij NiG en ondanks zijn nog jonge leeftijd, één van de meest voor aanstaande neuromarketing onderzoe kers in Nederland. Donderdag 7 november 14.00 u. DRV - Henri van Koeveringe: Visie en leiderschap in het ontwikkelen van talent Henri studeerde managementweten- schappen en specialiseerde zich in Strategisch Human Resource Manage ment. In de afgelopen jaren adviseer de hij DRV Accountants Adviseurs en haar cliënten op het gebied van personeelsbeleid. Als adviseur is hij ge specialiseerd in talentmanagement en adviseert en ondersteunt hij bij wer ving en selectie, beoordelen en preste ren, ontwikkelen en doorgroeien, be- Sjoerd de Jong lonen en waarderen, motiveren en be houden. Hiermee helpt hij grote en kleine ondernemingen in uiteenlopen de branches met het verbeteren van hun personeelsbeleid. Henri is een gedreven manager die in staat is een passend HR beleid te ont wikkelen en daadwerkelijk te realise ren. Hij kent zijn grenzen: waar zijn kennis ophoudt, maakt hij gebruik van specialisten. Donderdag 7 november 18:30 u. Centraal staat het onderwerp "zorg verlening op afstand via beeld en ge luid" en specifiek het ethische vraag stuk en de technische oplossing met de voordelen worden toegelicht. Conniption verzorgt de opening van dit college! Arend Roos (Economische Impuls Zeeland): Is het ethisch verantwoord om technologie in te zetten als je daar mee personeel overbodig maakt? Arend Roos is programmamanager IZ-Zeeland bij Economische Impuls Zeeland. Hij is verantwoordelijk voor Zorg en Innovatie in de provin cie Zeeland en stimuleert het creëren van partnerships binnen deze sectoren maar zeker ook met andere sectoren zoals bijvoorbeeld ICT, FMCG en Logistiek. Sjoerd de Jong (Aastra Telecom Netherlands): Wat zijn technische in novaties in de zorg en wat kan er ver teld worden over deze technische ont wikkelingen? Sjoerd de Jong is 28 jaar werkzaam in de (tele)communicatie en IT branche in diverse functies van de serviceorga nisatie tot de managing director. Een technische scholing (Werktuigbouw en Electronica), een marketingoplei- ding (NIMA) en goed luisteren naar de klant zorgen er voor dat hij een brug slaat tussen de (soms wat cryp tisch geformuleerde) klantenwens en de (praktische) technische oplossing. Kernwoorden die staan voor de per soon Sjoerd de Jong zijn: Een brede kennis, direct, open, oplossingsge richt en no-nonsense. Als medeverant woordelijke voor het productbeleid van Aastra zorgt de vestiging Neder land er ook voor dat innovaties die met name op de Nederlandse markt een incubatie kennen worden ge- - bruikt voor de uitgebreide Research Development binnen de Aastra Groep. ^Aanmelden? Ga naar www.drv.nl voor de DRV-masterclasses of naar www.contacta.nl Let ook op extra Contacta Colleges!

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 106