24 ZEELAND NETWERKBEURS De Contacta blijft groeien. De netwerkbeurs trekt 5,6 en 7 november zeker 25.000 bezoekers naar de Zeelandhallen in Goes. Organisator reclamebureau LMG belijdt zelf het beursthema: grenzen verleggen. Astronaut André Kuipers Zakenvrouw Heieen Dura Schaatser Erben Wennemars Maurice de Hond Spindoctor Jack de Vries André Kuipers, de man die twee ruimtemissies volbracht, verhaalt 5 no vember op de Contacta over de wereld van de be mande ruimtevaart. Kui pers deelt hoe zich voor bereidde en wat de reis mentaal met hem deed. Heieen Dura-van Oord (6 november) is onlangs uit geroepen tot zakenvrouw van het jaar 2013. De me deoprichter van marke tingbedrijf DQ_&A, met klanten als Adidas en Nes- presso, vertelt over succes vol ondernemen. Schaatser Erben Wenne mars (7 november) weet alles van grenzen verleg gen. In 1998 leek een aan varing met een Noorse schaatser in Nagano het einde van zijn schaatscar- rière, maar Wennemars vocht zich sterk terug. Hoe verleg je je grenzen op basis van statistische gegevens? Welke impact heeft het gebruik van so ciale media op de bedrijfs resultaten? Antwoorden daarop geeft onderzoeker Maurice de Hond woens dag 6 november. Voormalig staatssecreta ris van Defensie en poli tiek adviseur van oud-pre mier Jan-Peter Balkenen de geeft als communica tiestrateeg de bezoeker 7 november advies over imago, reputatie en inspi rerend leiderschap. Alleen jammer dat het ministerie van Defensie het op de valreep laat afweten. Het departement vindt het gezien de onduidelijk heid over de verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen het een beetje voorbarig de bouw van de Zeeuwse kazerne nu al uit te venten. „Dat is een teleurstelling, want we hebben er veel energie in gestoken om Defensie naar de Con tact te krijgen. Het is zeker ook een domper voor beursdeelnemers en -bezoekers. Velen denken dat de marinierskazerne hen commer ciële kansen biedt. Bij de bouw en zeker ook als toeleverancier. De één wil voertuigen leve ren, de volgende het toiletpapier voor de mari niers", grijnst directeur Perry Kentin van de Leiseure Media Groep (LMG). LMG zet sinds 2010 de Contacta op touw. On- dèr de vleugels van Libéma, de eigenaar van de Zeelandhallen, dreigde de zakenbeurs kop je onder te gaan. LMG nam het roer over. Het Goese bedrijf professionaliseerde de Contacta en ontwikkelde een fris concept. Het is LMG gelukt de Zeelandhallen stijlvol aan te kleden en op te delen in gezellige, intieme hoekjes. Bezoekers worden gepamperd met gratis wifi, een app, Contacta.tv en sfeervolle horeca. Je kunt er een middag aangenaam stukslaan. Mensen komen alleen als er ook iets te doen is. LMG benut lezingen van Bekende Neder landers als magneet. De lezingen van toppers uit het bedrijfsleven en de politiek blijken een hit, net als de vele workshops die deskun digen van banken, adviesbureaus en finan ciële dienstverleners verzorgen. Ook het bereik is vergroot. „We mikken op deelnemers en bezoekers van een uur tot an- Google Glass te zien op de door Frank Balkenende

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 50