rans 'U belt helaas verkeerd voor steunkousen' Een dagje in de cabine mee over de snelweg WERKEN 3 Minnaard Krabbendijke BV Krabbendijke Holland T +31 (0)113 501 478 E info@minnaardtransport.nl Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op een telefoniste: vaak de eerste schakel tussen een be drijf of organisatie en de buitenwereld. Vandaag: Elly Lucasse van De Sluiskiltunnel. Waaruit bestaat je werk? „Ik ontvang de bezoekers voor de Sluis kiltunnel met een kopje koffie of thee. Daarnaast verzorg de post, beantwoord ik de telefoon en doe ik administratief werk." Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? „Dat is iedere dag verschillend. Het is helemaal afhankelijk van wat er die dag allemaal op het programma staat. Als het boorproces weer een nieuwe fase in gaat, is het bijvoorbeeld drukkerdan ge middeld Welke vraag komt het meest voor? „Er is niet één bepaalde vraag die het meest wordt gesteld. De meeste men sen die ons bellen, doen dat heel ge richt omdat ze een specifiek persoon willen spreken. Ik zorg dan dat ze op de juist plek terecht komen." Waf is het gekste telefoontje dat je hebt ge had? „Ons 0800-nummer wordt nogal eens verward met hetzelfde 0900-nummer van een zorginstelling. We krijgen dan ook de meest vreemde vragen op ons af gevuurd. Of we willen komen helpen met het aantrekken van steunkousen, is er zo eentje. Die verwijs ik vervolgens vriendelijk door naar de bewuste zorg instelling met de mededeling dat ik ze echt niet kan helpen." Wanneer sta jij met je mond vol tanden? „Eigenlijk nooit. Ik ben al jaren telefoniste/receptioniste en daardoor heb ik zoveel ervaring opgedaan dat ik me niet zo snel uit het veld laat slaan." Ben jij het visitekaartje van het bedrijf? „)a. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor mensen die bellen of op bezoek ko men." We zien ze elke dag op de snelweg. Vaak in rijen achter elkaar. Als ande ren besluiten om vlak voor onze neus elkaar te gaan inhalen dan suk kelen we er langzaam achteraan. „Ja, ik begrijp ook niet waarom sommige collega's dat doen hoor, ik niet in elk geval", zegt Peter Andriesse. Bestaat het leven achter het stuur van een vracht wagen uit eindeloze saaie kilometers? 04.00 uur: Meestal ga je in de morgen eerst lossen. Vervol gens bericht je de planning van je werkgever dat je leeg bent. Vervolgens ontvang je een nieuwe opdracht. 06.00 uur: Onderweg naar je nieuwe laadadres. 09.00 uur: Natuurlijk zijn alle tijden afhankelijk van de af stand en het verkeer. Eenmaal aangekomen op je bestemming ga je eerst door de aanmeldprocedu- re. Soms moet je enkele uren wachten voor je mag laden. Ondertussen hou je de planning op de hoogte van je status. 12.00 uur: Voor je vertrekt controleer je of de lading com pleet en intact is. Afwijkingen noteer je op de pa pieren voor je tekent. Je meldt de planning weer dat je naar je volgend adres vertrekt. 13.00 uur: Rijden. Je hebt vantevoren berekend waar je uit komt zodat je met je rij- en rusttijden uitkomt. ZATERDAG 26 OKTOBER 2013 beetje logistiek manager Peter Andriessen uit Sint Philipsland op zijn mobiele werkplek. foto's Johan van der Heijden

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 51