rans
'U belt helaas verkeerd voor steunkousen'
Een dagje in de cabine mee over de snelweg
WERKEN 3
Minnaard Krabbendijke BV
Krabbendijke Holland
T +31 (0)113 501 478
E info@minnaardtransport.nl
Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op
een telefoniste: vaak de eerste schakel tussen een be
drijf of organisatie en de buitenwereld. Vandaag: Elly
Lucasse van De Sluiskiltunnel.
Waaruit bestaat je werk?
„Ik ontvang de bezoekers voor de Sluis
kiltunnel met een kopje koffie of thee.
Daarnaast verzorg de post, beantwoord
ik de telefoon en doe ik administratief
werk."
Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon?
„Dat is iedere dag verschillend. Het is
helemaal afhankelijk van wat er die dag
allemaal op het programma staat. Als
het boorproces weer een nieuwe fase in
gaat, is het bijvoorbeeld drukkerdan ge
middeld
Welke vraag komt het meest voor?
„Er is niet één bepaalde vraag die het
meest wordt gesteld. De meeste men
sen die ons bellen, doen dat heel ge
richt omdat ze een specifiek persoon
willen spreken. Ik zorg dan dat ze op de
juist plek terecht komen."
Waf is het gekste telefoontje dat je hebt ge
had?
„Ons 0800-nummer wordt nogal eens
verward met hetzelfde 0900-nummer
van een zorginstelling. We krijgen dan
ook de meest vreemde vragen op ons af
gevuurd. Of we willen komen helpen
met het aantrekken van steunkousen, is
er zo eentje. Die verwijs ik vervolgens
vriendelijk door naar de bewuste zorg
instelling met de mededeling dat ik ze
echt niet kan helpen."
Wanneer sta jij met je mond vol tanden?
„Eigenlijk nooit. Ik ben al jaren
telefoniste/receptioniste en daardoor
heb ik zoveel ervaring opgedaan dat ik
me niet zo snel uit het veld laat slaan."
Ben jij het visitekaartje van het bedrijf?
„)a. Ik ben het eerste aanspreekpunt
voor mensen die bellen of op bezoek ko
men."
We zien ze elke dag op de snelweg.
Vaak in rijen achter elkaar. Als ande
ren besluiten om vlak voor onze
neus elkaar te gaan inhalen dan suk
kelen we er langzaam achteraan. „Ja, ik begrijp
ook niet waarom sommige collega's dat doen
hoor, ik niet in elk geval", zegt Peter Andriesse.
Bestaat het leven achter het stuur van een vracht
wagen uit eindeloze saaie kilometers?
04.00 uur:
Meestal ga je in de morgen eerst lossen. Vervol
gens bericht je de planning van je werkgever dat
je leeg bent. Vervolgens ontvang je een nieuwe
opdracht.
06.00 uur:
Onderweg naar je nieuwe laadadres.
09.00 uur:
Natuurlijk zijn alle tijden afhankelijk van de af
stand en het verkeer. Eenmaal aangekomen op je
bestemming ga je eerst door de aanmeldprocedu-
re. Soms moet je enkele uren wachten voor je
mag laden. Ondertussen hou je de planning op de
hoogte van je status.
12.00 uur:
Voor je vertrekt controleer je of de lading com
pleet en intact is. Afwijkingen noteer je op de pa
pieren voor je tekent. Je meldt de planning weer
dat je naar je volgend adres vertrekt.
13.00 uur:
Rijden. Je hebt vantevoren berekend waar je uit
komt zodat je met je rij- en rusttijden uitkomt.
ZATERDAG 26 OKTOBER 2013
beetje logistiek manager
Peter Andriessen uit
Sint Philipsland op zijn
mobiele werkplek.
foto's Johan van der
Heijden