Boek over de tweede carrière DE WERKPLEK 2 WERKEN WeHkampj Sinds de vut is afgeschaft en de pensioenleeftijd steeds hoger wordt, en steeds meer 45-plussers ontslagen worden, is het verstandig om rond die leeftijd eens stil te staan bij de tweede helft van je loopbaan. Wil je verder op de ingeslagen weg, of is het tijd om het over een andere boeg te gooien? Om mensen te helpen bij die keuze, is het boek 'Je tweede carrière' verschenen. Over nieuwe keuzes voor 45-plussers na heroverweging of ontslag. In het boek vertellen 45-plussers en des kundigen waarom het een goed idee is om even achterover te leunen en je af te vragen hoe je ver der wil. Bijvoorbeeld omdat je op die leeftijd an dere dingen belangrijk vindt dan toen je 25 was. Zoals Christien Franken (52), die op een gege ven moment 'de prestatiedrang en het elkaar ver dringen op weg naar de top' meer dan zat was. 'Ik stond in de lift en dacht: de persoon die ik aan het worden ben, die mag ik niet zo.' Of omdat je wordt ontslagen, wat sinds kort steeds meer hoger opgeleide 45-plussers over komt." Het boek gaat uitgebreid in op de vraag wat je aan een loopbaancoach kunt hebben, en hoe je een geschikte vindt. Een ex-cliënt van Van Ede Partners beschrijft onder de kop 'Door de mangel' openhartig zijn gang door een uitge breid loopbaantraject. Met een verrassende af loop. Verschillende coaches geven hun beste tips. Zoals 45-pluscoach Leni Minderhoud: 'De grote valkuil is dat mensen zeggen dat ze overal voor open staan. Maar geen enkel bedrijf zoekt iemand die overal voor open staat.' Je tweede carrière is te koop in de boekhandel en via www.jetweedecarrière.nl. Je voelt je meteen thuis op de werkplek van Marco Kleppe (37). De ruimte inspireert en ontspant. Rustige sfeerelementen en spannende details wisselen elkaar af en vullen elkaar tegelijkertijd prachtig aan. Bij Woonboulevard Poortvliet beleef je het ultieme woongevoel in al haar facetten. Bijna ongemerkt wandel je van de ene woonomgeving naar de ande re. Ondanks de totale showroom oppervlakte van vijftigduizend vierkante meter is de sfeer overal even ontspannen en prettig. Je voelt je er meteen thuis, als klant. „Bij ons staan service en persoonlijk contact voorop", vertelt Marco Kleppe, ruim negentien jaar verkoopadviseur bij Woonboulevard Poort vliet. „Van oudsher zijn we een familiebedrijf met een platte structuur en korte lijnen. Dat is prettig, zowel voor ons als medewerker, als voor de klant. We vinden het belangrijk dat al les wat we doen aansluit bij de wensen van on ze klanten, zodat we hen optimaal kunnen advi seren en ondersteunen bij de aanschaf van een nieuw interieur." Deze persoonlijke benadering komt tot uiting in de gehele identiteit van Woonboulevard Poortvliet, van de sfeer en uitstraling in de showrooms tot het persoonlijke contact met medewerkers op alle niveaus in de organisatie. „Ook online zorgen we voor een optimale bena dering", legt Marco uit. „Dat doen we door ui terlijk binnen vierentwintig uur op reacties te reageren die we binnenkrijgen via de mail en via onze website www.woonboulevardpoort- vliet.nl. Binnen ons bedrijf stemmen we alles op elkaar af. Zo blijven de medewerkers van al le afdelingen naast hun eigen specialisme op de hoogte van de ontwikkelingen op alle andere af delingen. Actuele kennis staat bij ons hoog in het vaandel. Dat geldt zowel voor kennis van ons eigen productaanbod als voor kennis van trends en ontwikkelingen op nationaal en inter nationaal niveau." Marco's enthousiasme duidt op liefde voor het vak. „Het is belangrijk dat onze klanten tevre den zijn", vindt Marco. „Ik ben zelf pas tevre den op het moment dat ik zeker weet de klant dat ook is. Ik vind het belangrijk dat onze klan ten zich op hun gemak voelen en in alle rust al les in zich op kunnen nemen. Dat ze de stoffen en materialen kunnen voelen en beleven. Dat ze ontspannen kunnen gaan zitten, zich voor stellend dat ze thuis zijn." Bij het realiseren van iemands woonwens is het aanvoelen van iemands persoonlijke voorkeu ren en het inzicht hebben in iemands stijl en smaak net zo belangrijk als een goede timing. „Ik zorg dat ik voortdurend op mijn afdeling ben, zonder opvallend aanwezig te zijn", vertelt Marco Kleppe. „Ik schat bij elke klant in hoe ik het hem of haar het beste naar de zin kan ma ken. Sommige klanten kijken graag zelfstandig rond. Anderen oriënteren liever samen. Dat moet je als verkoopadviseur aanvoelen. Wat ik mooi vind is als er een wisselwerking ontstaat, waarbij mijn eigen enthousiasme oprecht af straalt op de klant en andersom. Samen uitko men bij de ultieme woonwensrealisatie. Men sen moeten niet alleen nu tevreden zijn, maar ook over jaren. Het gaat daarbij vaak om details. Wil iemand bijvoorbeeld een bank in die speci fieke kleur, of gaat het puur om dat .specifieke model? Ook de schaal van het advies kan sterk variëren. Het kan gaan om een enkele eettafel, maar ook om de inrichting van een compleet gebouw. In het laatste geval vragen we de ma ten op en makenwe het gebouw exact na in een 3D voorstelling, compleet met de digitale versie van de nieuwe inrichting." Maatwerk is niet alleen een digitale service, al dus Kleppe. Het geldt ook voor de meubels in de showroom. „Als iemand liever een glazen deur in de kast wil dan een massieve, zorgen we daarvoor. Ook afmetingen kunnen vaak aan gepast worden. Het gaat erom dat alles in ba lans is, van de vloer tot het schilderij aan de muur. Een geheel. Een totaaladvies-benadering met als resultaat dat iedereen oprecht tevreden Werk zoeken op een banenbeurs is niet voor iedereen even eenvoudig- foto Frans Paalman Het assortiment bevat kussens in diverse uitvoeringen. Het gaat erom Een van de woonkameropstellingen. De banken zijn in diverse uitvoeringen en kleuren leverbaar. door Cecile Hubregsen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 48