'Het werk gaat 24 uur per dag door' I Om 10 uur contact met de klant voor afstemming WERKEN 3 DE TELEFONISTE Elke week richten we op deze plek de schijnwerper op een telefoniste: vaak de eerste schakel tussen een be drijf of organisatie en de buitenwereld. Vandaag: Ju dith de Boever van ziekenhuis De Honte in Temeuzen. Waaruit bestaat je werk „Mijn werk bestaat voornamelijk uit het het aannemen van de telefoon. Maar ik help ook mensen die bij ons aan de ba lie komen. Zij willen bijvoorbeeld we ten op welke afdeling iemand ligt of waar die poli is. En na 17.00 uur roepen wij de artsen op die 's avonds nodig zijn. Het werk achter de balie gaat dus 24 uur per dag door." Hoe vaak rinkelt bij jou de telefoon? „Dat stond laatst in ons personeelsblad! Bij ons gaat de telefoon ongeveer acht honderd keer op een dag. Overdag, van acht uur 's ochtends tot acht uur 's avonds, werk je samen. Ie werkt met z'n tweeën, maar na 20 uur werk je alleen. Maar dan is het vaak ook rustiger, het is tenslotte avond. Welke vraag komt het meest voor? „Mensen kunnen vragen hebben aan een arts, of ze willen graag een afspraak maken met een arts. War is het gekste telefoontje dat je ooit hebt gehad? „Ik heb tot nu toe nog nooit een gek te lefoontje gehad. Er zitten meestal geen rare vragen tussen, hoor. En anders vraag ik door, dan kom het wel goed." Wanneer sta je met een mond vol tanden? „Dat heb ik nog nooit echt gehad. Ik ben altijd goed voorbereid. Mijn werk is wel heel breed, maar ik werk hier al vijf jaar. En zeker als je net begonnen bent, vraag je wel eens hulp aan een collega. Ben jij het visitekaartje van de organisatie? „Ja, ik zie mijzelf zeker als visitekaartje, absoluut. Vriendelijkheid staat bij ons vooraan. Je bent het eerste aanspreek punt. Soms krijg je veel telefoontjes, die je snel wilt wegwerken, dus dan ben je korter, maar altijd vriendelijk." De ontwikkeling en realisatie van communi catie- en marketingstrategieën vraagt om een combinatie van creativiteit en door dacht te werk gaan. De beste ideeën komen vaak onverwacht. Zit er een lijn in de werkdag van ie mand die zich bezig houdt met zowel de ontwik keling van concepten als de technische uitwer king ervan? Tanno van Waarde pakt de agenda van een doorsnee dag erbij. 08:15 uur: Het eerste wat ik doe als ik op de zaak kom is het checken en de follow-upvan de binnengekomen mailtjes. 09:00 uur: Team briefing. We lopen de lijst met werkpunten voor vandaag af. 10:00 uur: Onze dagen variëren sterk, maar 10 uur is zo'n tijdstip waarop ik een klantcontact kan hebben. Dat kan zijn in de vorm van een afspraak, een pre sentatie of gewoonweg een aantal punten telefo nisch of via de mail afstemmen. 13:00 uur: Voor deze dag vul ik de ad hoe zaken in. Dat kan de aanpassing van een bestaande website zijn, het ontwikkelen van een advertentie buiten de regu liere planning, concepten of webdesigns uitwer ken en ontwerpen, of bijvoorbeeld het opstellen van een offerte. 17:00 uur: Tijd voor tien minuten tafelvoetbal met het team. We willen ook even ontspannen en wat aan team building doen! 18:00 uur: Normaal gesproken het einde van de werkdag. ZATERDAG 5 OKTOBER 2013 in het crossmediale Naast veel werk op de pc, voor grafische vormgeving en ontwik keling van sites, heeft Tanno van Waarde vaak presentaties en besprekingen bij klan ten. foto's Marcelle Davidse

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 53