Beroepenmarkt bij Aviodrome DE WERKPLEK 2 WERKEN Het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodro me houdt, in samenwerking met Luchtvaart- nieuws, voor de derde keer een grote beroepen markt voor de luchtvaart- en reisindustrie. De beroepenmarkt vindt plaats bij Aviodrome in Le lystad. Geïnteresseerden in een baan in deze sectoren kunnen op zaterdag 12 oktober terecht voor alle informatie over hun toekomst. Ook kan er direct contact worden gezocht met werkgevers, oplei ders en vertegenwoordigers van de beroepsgroe pen. De beroepenmarkt is bedoeld voor studenten, schoolverlaters en gekwalificeerde werkzoeken den die een opleiding willen volgen of een baan willen in deze sectoren. Voor studenten die verder willen leren zijn er vertegenwoordigers aanwezig van diverse vlieg- scholen, Hogeschool TIO, TU Delft en diverse HBO's en ROC's. Bovendien presenteren diverse gerenommeerde bedrijven - waaronder Emirates Airline, Defen sie, Luchtverkeersleiding Nederland, Arke en Fokker Technologies - zich als werkgevers. Tijdens het evenement maken diverse sprekers hun opwachting in de theaterzaal van Aviodro me. Voor het bezoek aan de beroepenmarkt in Aviod rome geldt de reguliere entreeprijs van 16,50 eu ro. Studenten kunnen de beroepenmarkt en het park met korting bezoeken. Inspiratie en een vertrouwd gevoel smelten samen als je de werkplek van Tanno van Waarde (42) voor het eerst ziet. De ruimte is royaal, het bureau is netjes en erop staat een grote, hypermoderne flatscreen om van te smullen. Het reclamebureau VisieCom uit Goes bevindt zich in een statige school uit 1921. Zo'n oude school heeft inderdaad meer uitstraling dan een kantoor met een systeemplafond", lacht eigenaar en Art Director Tanno, als hij de bewonderende blik her kent. VisieCom geeft met haar be drijfsruimte direct een visite kaartje af van wat ze alleen al op het gebied van imagebuilding in huis heeft. De omschrijving 'reclamebureau' is misschien te beperkt voor VisieCom. De naam van de on derneming is ontstaan uit de zin: 'Visie over Communiceren'. Tanno: „Ons vertrekpunt is de ontwikkeling van een communicatiestrategie in overleg met de klant." De service die het bedrijf daarbij biedt strekt zich uit van communicatie- en mar ketingstrategie en advies, het ontwikkelen van een huisstijl, de grafische vormgeving, tot aan het ontwerpen, realiseren en beheren van web sites en webshops. „Je ziet zelden nog een klant die puur voor het ontwikkelen van een website komt. Onze kracht ligt in het crossmediale. De klant heeft daar ook behoefte aan. Alle discipli nes in communicatie liggen zo dicht bij elkaar dat uit het één, het ander voortkomt", vertelt Tanno. Voordat een campagne, een site, een app, of bij voorbeeld een huisstijl ontwikkeld wordt, is er intensief contact met de opdrachtgever om te achterhalen welke wensen en eisen deze heeft. „Het is belangrijk om continu af te stemmen of je op één lijn zit. Daarnaast hebben wij in de contacten met de klant een adviserende func tie", zegt Tanno. De opdrachtgevers van VisieCom hebben als doel het overbrengen van een boodschap. Inter net en social media hebben daarin een cruciaal aandeel. Bij de ontwikkeling van een website wordt eerst de positie van elk onderdeel in photoshop ingetekend. Alle knoppen, foto's en tekstkaders worden gevisualiseerd alsook details zoals de positie van de inlogplaats en het winkelmand je. Nadat de klant akkoord is met het voorstel wordt alles omgezet naar HTML en CSS en wordt de 'template' geplaatst op een contentma- nagement systeem. Hiermee kan de gebruiker naar eigen inzicht de inhoud van onder andere teksten en foto's op de site plaatsen. „De site wordt technisch zo gebouwd dat een zoekmachine als Google alles goed kan analyse ren. Hierbij zijn de opbouw van teksten, ru briekindeling en paden van de site belangrijk. De kunst is om autonoom zo hoog mogelijk op de eerste pagina te komen", vertelt Tanno. Bijkomend aspect is dat alle browsers de site moeten laten zien zoals deze bedoeld is. Daar naast moet de site geoptimaliseerd worden voor alle soorten apparatuur waarmee de bezoe ker de site kan bekijken. Dit heet 'responsive de sign'. Als je bijvoorbeeld met je smartphone de site bezoekt dan is het handig als je in blokken naar beneden kan scrollen, terwijl er op een tablet of een desktop meer ruimte is voor een creatie ve lay-out. De site- moet dynamisch worden opgebouwd, zodat je kan toetsen of de conversie wordt ver groot. Denk aan de berekeningen van klikge drag, aankopen of een informatie aanvraag. Ook de koppeling aan een database die op één locatie beheerd wordt is essentieel. Zo zal een webshop aan het voorraadbeheer sys teem worden gekoppeld zodat de klant altijd een actueel beeld heeft van het beschikbare aan bod. Z Kijk voor meer informatie op www.luchtvaart- nieuws.nl/beroepenmarkt of bel Aviodrome via tele foonnummer 0320-289842. Onze kracht Een site moet op verschillende dragers goed weergegeven worden. door John de Kok Visicom verzorgt een complete huisstijl. Na 17 uur is er tijd voor ontspanning en teambuilding. Een grondstewardess van KLM helpt met inchecken op Schiphol. foto Lex van Lieshout

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 52