molenaar .399, „1890, 22 CONSUMENT Loop door de stad en je struikelt over de uitver koop. Ondernemers zuchten onder de crisis en het dramatisch slechte weer tot diep in het voorjaar. Dit is hét moment om niet alleen tassen vol te sco ren, maar ook mooie labels en design. Deze week tikte Marjon Sars er twee op de kop. Eén voor haarzelf, de ander voor een klant voor wie ze shopt. Twee topde- signjasjes voor de prijs van één (579 euro). „Kijk, zoiets laat ik dus niet schieten", zegt Sars, dié van winkelen haar beroep heeft ge maakt. Marjon Sars is personal shopper. Ze heeft een stylingstudio waar ze klanten adviseert. Ze maakt klanten wegwijs in hun eigen kle dingkast en is dol op mooie mer ken. „Die merken herken je di rect. Aan de stijl, de pasvorm, het materiaal. Toen ik zelf voor het eerst schoenen van Gucci aan deed, was ik enorm onder de in druk van de pasvorm. Toch ben ik niet alleen op zoek naar de sign, het hoeft niet per se duur te zijn. Ik ben altijd op zoek naar de krenten uit de pap, de mooiste items." Scoren in de uitverkoop is vol gens Marjon niet zo makkelijk als het lijkt. Sterker nog, misschien maakt sale het wel lastiger. „Ko pen is emotie, als artikelen dan ook nog stevig afgeprijsd lonken, wordt een slimme keuze moei lijk. Een mooi rokje dat van 150 euro afgeprijsd is naar 50 euro is geweldig, maar als dat rokje nooit de kast uitkomt omdat je er niets passends bij hebt, ben je te duur uit. Ik zeg altijd: beschouw het als een hangertje met een briefje van 50 euro er aan. Hoeveel van die hangertjes heb je in je kast hangen? Da's toch zonde, niet?" Marjon Sars gaat als YOUR perso nal shopper voor, of samen met, klanten op zoek naar mooie items. Outletcenter Roermond, waar veel grote merken vertegen^ woordigd zijn, maakt gebruik van haar diensten. Ze houdt van 'mooi, maar is ook dol op scherpe prijzen. De grootste valkuil van de uitverkoop (hebberigheid, want de prijs is zo aantrekkelijk) kent ze als geen ander. „Prijs be paalt de aankoop, helemaal bij de- signermerken. Maar vaak kunnen mensen niet afstylen. Zitten ze met een prachtig item dat ner gens mee te combineren is. Wie talent heeft om te mixen, te mat chen en te stylen, kan gerust een designuitverkoop meenemen. Wie die creativiteit ontbeert, moet zelfs dat leuke rokje van 25 euro laten hangen, 't Kost welis waar een schijntje, maar als je het nooit draagt, is het gewoon te duur. De enige tip in dit geval is om zo'n jasje, rokje of dat leuke Bel gratis 0800 - 27 40 400 fü Bekijk de video op www.molenaarscootmobielen.nl/video Elders 899," Normaal 699," Ontdek de grootste collectie weliijnsproducten. Bel 0800 - 27 40 400 voor een gratis brochure! Opvouwbare scootmobielen. Altijd en overal mobiel! Vaste scootmobielen. Lange afstanden? Geen probleem! Opvouwbare scootmobielen Altijd en overal mobiel Voor binnen en buiten Past in iedere kofferbak Ook in de trein en vliegtuig Klik-klaar en rijden maar! Vaste scootmobielen Zelf uw boodschappen doen Super comfortabel geveerd! Ergonomisch gevormde stoel Er op uit zonder moe te worden 6 modellen! Elders 3190," Normaal399Ö," 0 J3/ stuur mij de gratis brochure over scootmobielen paar schoenen de volgende keer tijdens het winkelen mee te ne men en ter plekke te zoeken naar een leuke match. Koop er losse flodders bij, zoek naar juist die on verwachte combinatie. Ik ken de kast van klanten voor wie ik win kel, maak in mijn hoofd al combi naties. Dat lukt niet iedereen, dus dan is een andere strategie beter. Belangrijk blijft intuïtie. Bij twij fel niet inhalen, laat hangen en denk nog even naLoop de winkel uit, neem een kop koffie, kijk even verder bij andere winkels. Uitverkoop is hartstikke leuk, maar lastig. Je wordt constant ver leid, met meerdere miskopen tot gevolg." Online designkoopjes scoren, kan voor de twijfelaar een veiliger op tie zijn. SarS: „Hoewel ik zelf van fysieke winkelbeleving hou - ik wil stoffen ruiken, voelen - be grijp ik goed 'dat online uitver koop voor anderen een prima op lossing is. Vooral voor mensen met weinig tijd. Voordeel is dat je gerust tien items kunt bestellen om er na het passen negen terug te sturen. En omdat je thuis past, is combineren met oudere items makkelijker." Mocht er sprake zijn van drempel vrees bij 'dure' winkels, dan is dit het moment om daar overheen te stappen. Er is enorm veel blijven hangen dit seizoen, winkels wil len er nu vanaf. Marjon Sars: „Het leuke van outletcentra is het ont breken van drempels het hele jaar door. Waar bij Dolce Gabbana in Milaan een portier voor de deur staat en je snel het gevoel krijgt dat deze collectie niet voor jou gemaakt is, communiceren de superkoopjes het tegenoverge stelde. Kies ze met zorg en creati viteit, draag het design ook echt. Dan is het een goede deal." DESIGN IN JE KLEDINGKAST Design in de uitverkoop door Sandra van Maanen WELZIJNSPRODUCTEN www.molenaar.nl Tel 0800-27 40 400 info(a?molenaar.nl Excl. mand en armleggers Telefoon E-mail *mj»_pzc Zonder postzegel naar: Molenaar, Antw. nr. 506, 8070 VB Nunspeet Best Eindhovenseweg 30 Capelle a/d Ijssel Hoofdweg 4 Roosendaal Oostplein 17a Wateringen Gravenzandseweg 28 Bel ons voor meer infomatie en openingstijden of kijk op onze site. Genoemd? pnjzen zijn exclusie! 89,- bezorgkosten Niet geldig i c m andere acties. NaamMevr O Dhr Adres Postcode Plaats Vrijblijvend thuisadvies? Wij komen graag bij u langs voor een gratis demonstratie bij u thuis. Winkels bij u in de buurt reageren? Vb/ consument@depersdienst.nl Mooi design item gespot: mix ter plekke met items uit je kleding kast. Vaak hebben designmerken zoge naamde stockverkopen, zorg dat je op de mailinglist van het label terechtkomt. New York, Milaan, Amsterdam... Modemerken zitten ook in niet-wereldsteden. Arnhem bij voorbeeld, of Maastricht, Den Bosch, etc. Secondhand en nieuw design wordt online aangeboden via Marktplaats, Ebay of bijvoorbeeld www.theoutnet.com. Tik een Va lentino op de kop! Niet voor een prikje, maar in ieder geval stuk ken voordeliger In outletcentra zijn vooral merk winkels vertegenwoordigd. Fijn terrein voor liefhebbers, mits de juiste shopstrategie tot de kwali teiten behoort. Personal shoppers als Marjon Sars kunnen bij gebrek aan shoptalent of zelfvertrouwen helpen. Een ochtendje winkelen met haar kost 259 euro. Als je daarmee misko pen voorkomt en bovendien kle ding en accessoires die nu onge bruikt in de kast hangen gaat dra gen, kan dat lucratief zijn. Kijk op www.yourpersonalshopper.nl.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 22