^:)koopjedeal.nl) Voedselbank niet van plan te stoppen met actie Kelly Verbeem 'Veel aandacht voor weinig geld' www.koopjedeal.nl BEVELANDEN en THOLEN 23 Reisbureau René in zwaar weer Eindelijk huizen aan de Veerweg Ondernemersplein Huismerk scheermesjes van topkwaliteit voor Gillette Fusion en Gillette Mach 3. Bespaar tientallen euro's! De SP in Vlissingen wil dat de ac tie van Kelly Verbeem, die een maand naar de voedselbank Wal cheren gaat, stopt. Verbeem pro beert tot en met 15 december van vijftig euro per week rond te ko men en heeft na overleg met de Voedselbank Walcheren afgespro ken een maand lang een pakket van hen te krijgen. In de PZC van afgelopen zaterdag 21 september vertelde Kelly Verbeem over haar actie. „Toen ik het stuk las, dacht ik al dat hier discussie over ging ontstaan", aldus Verbeem. De SP- fractie schrijft in een brief aan de burgemeester van Vlissingen hoe het mogelijk is dat iemand met een goed inkomen aanspraak kan doen op een voedselpakket van de Voedselbank. „Is het college van mening dat deze actie (een da me die hiermee geld bespaart en dat in haar eigen zak steekt) ethisch niet verantwoord is?", luidt één van de vragen van de SP-fractie. Verbeem snapt dat het niet de bedoeling is om zo maar aanspraak te maken op een voed selpakket, maar heeft wel de beste bedoelingen. „Ik snap dat het ei-v genlijk niet kan om via deze in stantie hier aanspraak op te ma ken en het laatste wat ik wil is de Voedselbank is diskrediet brengen." Op haar Facebookpagi- na '26ix rijst' zijn de reacties ook niet bepaald bemoedigend. „Pro ject? Stelt niks voor. Jarenlang van 50 euro of minder rond moeten komen zonder perspectief en zon der spaarpotje. Je zou je rot moe ten schamen. En ik snap al hele maal niet dat de Voedselbank meewerkt aan dit 'projectje' is een van de reacties op haar pagi na. De Voedselbank Walcheren is absoluut niet van plan om de ac tie van Kelly te stoppen na alle commotie. „Er wordt gesugge reerd dat mensen nu een voedsel pakket mislopen. Dat is niet het geval, want iedereen die zich via een instantie aanmeldt, kan bij ons terecht", aldus Emmy de Kra ker, voorzitter van de Voedsel bank Walcheren. Ze voegt er aan toe dat van de 261 voedselpakket ten die verstrekt worden er 10 tot 15 niet opgehaald worden. „Deze pakketten blijven staan en Kelly krijgt nu vier keer zo'n pakket" SINT-MAARTENSDIJK - Met de web site winvoorjegezin wil Leon Hage uit Sint-Maartensdijk onderne mers de kans geven voor een be scheiden prijs een groot publiek te bereiken. Toen hij zelf nog op de markt stond, merkte hij naar eigen zeg gen dat adverteren op internet schrikbarend duur was. Op www.winvoorjegezin.nl kunnen bedrijven voor 50 euro een adver tentie plaatsen. Die gaat altijd ge paard met een prijsvraag, waar aan een door het bedrijf beschik baar gestelde prijs gekoppeld is. Dit concept moet bezoekers naar de site lokken. „Ik richt me vooral op vrouwen van vijftien tot zestig jaar. die regelmatig iets bestellen op internet", stelt Hage. Hoewel de site net in de lucht is, staan er al verschillende prijsvra gen op. Bezoekers kunnen mee dingen naar onder meer een tele foonhoesje, een kaarsenpakket en een grootverpakking wasmiddel. „Zonder promotie hebben we nu al 350 deelnemers die regelmatig meedoen aan een prijsvraag", stelt Hage. „Binnenkort hoop ik er vijfduizend te hebben." Hage zegt dat mensen die zich in schrijven niet bang hoeven te zijn voor spam. „In tegenstelling tot veel gelijksoortige sites verkopen wij geen e-mailadressen door. Mensen krijgen één keer in de twee weken een nieuwsbrief van ons met daarin de nieuwe prijs vragen. Daar blijft het bij." Volgens de inwoner van Sint- Maartensdijk is zijn site met na me interessant voor bedrijven die een nieuw product willen promo ten of webshops die nog weinig bezoekers trekken. „Bij ons berei ken ze in één keer heel veel men sen. En dat voor vijftig euro en het beschikbaar stellen van een prijs. En dat hoeft echt geen grote te zijn hoor. Zo heeft een winkel die kinderkleding herstelt een paar knielappen beschikbaar ge steld. Dat is prima." Door een slimme prijsvraag te ver zinnen, kunnen de bedrijven bo vendien de aandacht vestigen op hun advertentie. „We kunnen de vraag zo formuleren dat het ant woord in de advertentie moet worden opgezocht", stelt Hage. „Dan ben je er zeker van dat men sen hem lezen." Hage, die op termijn wil kunnen leven van zijn site, gaat vanaf nu actief de boer op om deelnemers en bedrijven te vinden. Als een soort aftrap kunnen ondernemers de komende twee weken voor de helft van de prijs (25 euro) een ad vertentie met prijsvraag plaatsen. De normale prijs van 50 euro wil Hage in de toekomst overeind houden, ook als het aantal deelne mers aan de prijsvragen fors stijgt. „Ik zal er hooguit een aan tal betaalde opties bij doen." GOES - Reisbureau René in Goes verkeert in financieel zwaar weer. Garantiefonds SGR adviseert om geen betalingen meer aan het reis bureau aan de Kreukelmarkt te doen. De geboekte reizen komen vol gens de SGR niet in gevaar. De reisorganisator zal de reis gewoon uitvoeren. Als mensen nog niet de hele reis hebben betaald, zal de organisator rechtstreeks con tact met hen opnemen. De SGR roept mensen op om in elk geval geen betalingen meer te doen aan het reisbureau, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de bewindvoerder of een nog aan te stellen curator. Het reisbureau heeft 'financieel onvermogen' aan gemeld bij de SGR. KAMPERLAND - Aannemer Stout uit Hardinxveld-Giessendam be gint volgende maand met de bouw van twee vrijstaande wo ningen op het terrein aan de Veer weg in Kamplerland waar vroeger de supermarkt C1000 stond. De woningen worden ontwikkeld door Herkon BV, ook uit Har dinxveld-Giessendam. Kopers van de twee huizen, direct aan de Veerweg, kunnen zelf de indeling en het uiterlijk, tot en met de gevel, bepalen. Het heeft lang geduurd voordat de ontwik keling van het terrein aan de Veer weg tot stand kwam, maar de ge meente Noord-Beveland en de projectontwikkelaar zijn blij dat het nu zo ver is. Ruiterplaat Make laardij bemiddelt in de verkoop. DINSDAG 24 SEPTEMBER 2013 Als je aan scheren denkt dan denk je vast direct aan Gillette, of andersom. En dat is natuurlijk terecht. Gillette staat bekend om scheermesjes van topkwaliteit. Maar waarom zou je elke keer zoveel geld uitgeven aan scheermesjes als je ook deze huismerk mesjes van goede kwaliteit kunt kopen voor een lage prijs? Mis deze scherpe actie niet en ga snel naar www.koopjedeal.nl om het te bestellen! door Maarten Back MIDDELBURG - Ondanks de commo tie rondom het verstrekken van een voedselpakket door de Voed selbank aan iemand die het niet no dig heeft, zet de Voedselbank Wal cheren door, aldus voorzitter Em my de Kraker. door Rob Paardekam Leon Hage uit Sint-Maartensdijk wil met www.winvoorjegezin drie vliegen in één klap slaan. Bedrijven kunnen volgens hem goedkoop adverteren en bezoe kers dingen mee naar prijzen. Bovendien hoopt hij binnenkort zelf zijn boterham te kunnen verdienen met de website, foto Leo Adriaansen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 51