l m 1 Veilig en comfortabel onderweg? molenaar n/ w tov 10 CONSUMENT m Bel gratis 0800-27 40 400 voor een gratis uitgebreide brochure! 0 Ja, stuur mij de gratis uitgebreide brochure Ondernemer Julius Leijger heeft er lang op lopen broeden, maar nu vond hij de tijd rijp om zijn plan uit te voeren. T-shirts maken. Maar dan wel heel anders dan anders. Ik vind al heel lang dat er te veel eenheids worst is in de T-shirt- wereld", zegt Julius Le ijger. „Allemaal dezelf de prints, allemaal het zelfde kaartje eraan. Ie dereen aapt elkaar maar na. En daar wilde ik echt wat aan doen. Ik wilde T-shirts maken die totaal anders waren." Liger heet zijn concept, waarbij hij bekende grafische ontwerpers een T-shirt als canvas geeft. „Er is heel veel talent in Nederland en de rest van de wereld qua grafisch designers en ik vond het wel leuk die mensen eens heel anders neer te zetten. Normaal hangt hun werk aan de muur of werken ze voor de VPRO-gids of de Playboy of ontwerpen ze cd-hoezen voor The Golden Earring of iets derge lijks en nu staan ze op een T-shirt en liggen ze in de winkel." Liger onderscheidt zich dan ook op de eerste plaats door de prints. „De designers zijn in hun wereld grote namen. Het zijn echt geves tigde namen. Bij ons staan ze ook echt op een voetstuk. Het T-shirt is het canvas." In totaal komt er zes keer per jaar een 'wave' uit zo als Leijger de collectie noemt. Zes ontwerpers krijgen elk een T-shirt en van elk T-shirt worden er dan weer 360 stuks gemaakt. Een echte limited edition dus, waar mee Liger zich ook wil onder scheiden." „Je ziet zo vaak limited editions en dan worden er toch 20.000 stuks van gemaakt. Dat vind ik echt dus echt geen 'limited' meer." Aan elk Liger T-shirt hangt een labeltje met daarop het nummer 001/360 tot en met 360/360, zodat de koper weet het hoeveelste shirt hij heeft aange schaft. Bovendien zit er ook een boekje bij waarin je alles kunt le zen over de designers en de tot standkoming van de shirts. De designers, en deze eerste keer zijn dat Raoul Deleo, Luuk Bode, Eelco van den Berg, Lennard Schuurmans, Darrin Umboh en Meni Tzima, werken volgens een thema dat hen aangereikt wordt. „Elke keer nieuwe designers en een nieuw thema. Het moet steeds verfrissend en vernieu wend zijn, anders wordt het saai." Deze eerste 'wave' is het thema de liger, niet toevallig ook de naam van het nieuwe merk. Een liger, of in het Nederlands lijger, is een kruising tussen een leeuw en een tijger. Een bijzonder dier dat zich niet kan reproduceren, precies zoals Julius Leijger het ook voor ogen heeft met zijn merk. „De naam dekt helemaal de lading. Mijn T-shirts zijn name lijk ook eenmalig. En daar houd ik me ook aan. Ook al blijkt één print populairder dan de anderen en is het commercieel verleidelijk om daar meer van te produceren, ik doe het niet!" En dus heb je met een T-shirt van Liger iets unieks in handen en daar houden Ligermannen van, al dus Leijger. „De doelgroep bestaat uit mannen - en een enkele vrouw, maar in principe maak ik T-shirts voor mannen - die een goed design kunnen waarderen en die zich willen onderscheiden van de massa." Een T-shirt van Liger is niet goed koop: 49,95 euro. Maar, dan heb je ook wat. Niet alleen heb je een col lector's item in handen waarvan er maar 360 stuks gemaakt zijn, maar ook een heel fijn en draag baar T-shirt, aldus Leijger. Er gaat namelijk heel veel aandacht naar de materialen. Het T-shirt zelf is van topkwaliteit en ook de print is anders dan je vaak op andere T-shirts aantreft. „Ik wilde een shirt maken dat echt lekker zit. Bij de meeste T-shirts met een grote opdruk heb je zo'n hard plastic plakkaat op je buik. Dat voelt niet lekker. Vrijwel alle fa brieken werden met dat spul, dat plastisol heet. Ik heb dus heel wat fabrieken moeten aflopen voordat ik er een vond die begreep wat ik bedoelde. Die zachte print vond ik heel erg belangrijk. En je ziet dat het gewaardeerd wordt. Men sen zijn tegenwoordig bijzonder kritisch. Ze willen best 50 euro voor een T-shirt uitgeven, maar dan moet het de prijs ook wel waard zijn." Bekijk de video op www.molenaarscootmobielen.nl/video van de beenruimte SCOOtmobielen V.3. Designers op je T-shirt door Machteld Leistra foto's PR V www.thisisliger.com reageren? consument@depersdienst.nl WÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊKÊËÊÊÊtÊÊÊÊÊÊlÊÊÊÊÊÊÊIÊÊÊÊÊÊÊÊIÊÊÊÊÊÊÊm—m—mmm Makkelijk te bedienen Zeer stabiel dankzij U kunt met een scootmobiel van Molenaar stuurkolom luchtgeveerd onderstel veilig op pad. Ga samen winkelen, op visite of naar het speelveldje met uw o kleinkind. Reist u wel eens langere Us afstanden? Of qaat u samen met uw Verstelbare stuurkolom, lKrachtige accu 3 1 1 ,aii-?/ l 1 scootmobiel uw dagelijkse boodschappen armleggers en stoel «MET, W voor bereik tot wei 50 km doen? Onze scootmobielen doen er niet LJ jg» M M Jyfe" moeilijk over. Ga er lekker op uit, blijf 0 en mobiel! Voldoende bodem- Verstelmogelijkheden Bel voor een afspraak of thuisdemo: vrijheid ten behoeve van 0800-27 40 400. 0 igpeÊÉIfc vergroten of verkleinen Minimale draaicirkel m >1 m lfl M Vanaf S90,- Opvouwbare scootmobielen Past in iedere kofferbak Altijd en overal mobiel Vaste scootmobielen Biedt u onafhankelijkheid Zorgeloos en veilig op pad Comfortbedden v Uitrijdbaar mogelijkheden Meerdere comfortzones Trapliften Onafhankelijk advies v Alle topmerken I 'C Genoemde prijzen fijn exclusie! 89.- bezorgkosten Niet geldig i.c.m. andere acties. aT. ..A............................. Scootmobielen Bedden Trapliften Sta-op stoelen Naam Mevr Adres Vrijblijvend thuisadvies? O Dhr Postcode Telefoon Plaats Wij komen graag bij u langs voor een gratis demonstratie bij u thuis. Sta-op stoelen Elektrische bédiening Voorkomt pijnlijke spieren Winkels bij u in de buurt Best Eindhovenseweg 30 Capelle a/d IJssel Hoofdweg 4 Roosendaal Oostplein 17a Wateringen Gravenzandseweg 28 Bel ons voor meer infomatie en openingstijden of. kijk op onze site. E-mail wkï8_Mt_pzc Zonder postzegel naar: Molenaar, Antw. nr. 506, 8070 VB Nunspeet WEtZIJNSPRODUCTEN www.molenaar.nl Tel 0800-27 40 400 info@molenaxir.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 10