Cultuur en horeca in Kloveniersdoelen B02 sponsoring Vertrouwen BO-kaal ZATERDAG 31 AUGUSTUS 2013 Bedrijven hebben baat bij event Vandaag vieren de Middelburgse muzikant Danny Vera en Escha Tanihatu hun bruiloft in de Kloveniersdoelen. Het onlangs geopende historische pand is namelijk ideaal voor feesten en partijen. Tekst: henk van de Voorde Foto: Ruben Oreel MIDDELBURG - Het ondernemers- echtpaar Dick Anbeek en Anja de Groene exploiteert het grand café, de zalen en de tuin, de Stichting Cinema Middelburg de filmzaal met 95 zit plaatsen.,.Waarom in deze tijd? Om dat we geloven in de Kloveniersdoe len. Het gebouw spreekt enorm tot de verbeelding. Bovendien hebben we gemerkt dat het concept van hore ca en cultuur werkt. In ons familiebe drijf de Drvkkery zijn boeken de cul turele drager, in de Kloveniersdoelen de filmzaal. We verbreden onze boek handelsactiviteiten met andere culture le activiteiten. Mensen willen bele ving. Daar spelen wij op in met het re gelmatig organiseren van optredens en signeersessies. Anja de Groene van de Drvkkery was tien jaar lector duur zaamheid aan de Hogeschool Zee land. In haar ondernemerschap tracht ze ook zoveel mogelijk duurzaam te werk te gaan. „Wij willen in de Klo veniersdoelen maatschappelijk verant woord ondernemen, zoals we dat ook in de Drvkkery nastreven. Wat de bouw betreft hebben we bij voorkeur met lokale partijen samengewerkt, zo als een lokale of regionale aannemer, architect, timmerman, keukenbedrijf en hovenier." Junior Kamer Zeeuws-Vlaande ren staat jaarlijks garant voor het grootste B2B-event van de regio, dit jaar op vrijdag 15 november. De Kamer, in het bijzonder de commissie die is belast met de or ganisatie, hecht grote betekenis aan een goede relatie met het re gionale bedrijfsleven. "Zonder commitment en zonder sponso ring van de bedrijven geen evene ment, dat is duidelijk", zegt com missievoorzitter Angelo van de Ree. Andersom ziet onderne mend Zeeuws-Vlaanderen zelf ook de waarde van de netwerkbij eenkomst, stelt hij vast. In mana- gementtermen een win-winsitua- tie. 'Het gaat om de inhoud." Tekst: Peter Oggel Foto: Mark Neelemans Anja de Groene voor de Kloveniersdoelen. TERNEUZEN - Bij meer dan vijf honderd bedrijven in Zeeuws-Vlaan deren viel in juni een enveloppe van Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen (JK) in de bus. Inhoud: een brochure met een begeleidend briefje als aan kondiging voor het B2B-event B02 -afkorting voor Business Opportuni ties. En of het bedrijf zo vriendelijk wilt zijn een bijdrage te leveren in de organisatie. 'Grand Prix van Zeeuws-Vlaande ren', geeft de B02-commissie dit jaar als thema mee aan de netwerkbijeen komst, met ruwweg zeshonderd verte genwoordigers van bedrijfsleven en overheidsinstellingen met afstand de grootste van Zeeuws-Vlaanderen. In de brochure krijgen de vijf sponsor pakketten toepasselijk de namen van grote Europese circuits. Van het ex clusieve Monaco voor de hoofdspon sors via Le Mans, Spa Francorchamps en Silverstone tot het vriendelijk ge prijsde Zandvoort. De bijdragen varië ren van 3.500 tot 350. Als tegen prestatie krijgt de sponsor onder meer bijzondere publiciteit en exclusieve toegang tot het netwerkevent. De sponsorpakketten staan beschreven op de website www.go2bo.nl/ sponsoring Minder dan twee maanden na verzen ding hebben inmiddels zeven bedrij ven als hoofdsponsor ingetekend op Monaco. Met meerdere bedrijven zijn vergevorderde besprekingen. Het illustreert de kracht van het jaarlijkse B2B-event van JK, meer nog wellicht B02-commissie 2013. Van links naar rechts: Richard Reyniers, Sven van der Meyden, Angelo van de Ree, Manon van Opdorp, Bas Oprins, Annemarie de Deckere-Tryman en Pieterjan Standaert. de verbondenheid van het (Zeeuws-Vlaamse) bedrijfsleven met het evenement, dit jaar de 21e editie alweer. Even illustratiefis dat die zeven (Verhage&Verhage Notarissen, Leen- houts Aannemingsbedrijf, Van Rijn Installatiebedrijf, Scott Advocaten, Recht door Zee Communicatie, Hen- no Cijsouw Optiek, Rabobank en deOndernemer) hun verbintenis met JK hebben bestendigd. Daar spreekt vertrouwen uit, concluderen B02-voorzitter Angelo van de Ree en commissielid Pieteijan Standaert. Waarbij ze zich terdege realiseren dat bedrijven in de huidige tijd van eco nomische neergang voorzichtiger om gaan met verzoeken tot sponsoring. "Het B2B-event van JK Zeeuws-Vlaanderen heeft een prima imago. Maar het is er natuurlijk niet gemakkelijker op geworden", erkent Van de Ree, "Sponsoren is bewuste keuzes maken. Wij besteden veel aan dacht aan de relatie met bedrijven. Persoonlijk contact is belangrijk. Kou de acquisitie, potentiële klanten bena deren zonder gesprek of ontmoeting, is niet meer van deze tijd. Wij bieden bedrijven partnership op maat, luiste ren naar hun wensen. Het ene bedrijf wil meer publiciteit, het andere kiest voor meer tickets. Wij gaan daar crea tief mee om." Met de organisatie van het B2B-event richt JK zich van oudsher in het bijzonder op ondernemend Zeeuws-Vlaanderen. Maar inmiddels flirt de organisatie voorzichtig ook met het bedrijfsleven boven de Wes- terschelde en beneden de landsgrens in Vlaanderen, geeft Pieterjan Standae rt aan. Ook de grote industrieën in de regio -Dow, Yara, Cargill- tonen be langstelling om het netwerkevene ment te ondersteunen. Standaert: "Be drijven zien ook het belang van deze evenementen voor Zeeuws-Vlaande ren als regio waar het goed werken, wonen en leven is." Weliswaar met wat wijzigingen bor duren Van de Ree en zijn commissie voort op het vorig jaar ingezette B02-concept. Met een woordspeling is de BO-kaal in november inzet van een competitie tussen drie Zeeuws-Vlaamse innovatieve familie bedrijven (zie kaderverhaal). Over lo catie ('Uniek'), dagvoorzitter ('Een BN'er) en twee sprekers('Van allure') wil Van de Ree nog niets kwijt. "De onderhandelingen lopen nog. We ho pen deze maand rond te komen." Het gaat de B02-commissie vooral om de inhoudelijke invulling van het B2B-event, naast walking-dinner en entertainment. Van de Ree: "Het gaat om een stimulans voor het be drijfsleven in Zeeuws-Vlaanderen. Dit evenement moet in alle facetten een bron van inspiratie zijn." Qwww.g2bo.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 75