Servicenet IT Facilities zeer slagvaardig /fï E 21 Groep met omvangrijk project volledig in de cloud gezet pro actief iet beheer Virus Essentieel Anticyclisch Elektra 21 Groep De digitale snelweg is anno 2013 onmisbaar, maar desondanks heeft driekwart van alle Europese bedrijven nog onvoldoende maatregelen getroffen tegen computerverstoringen. servicelet Servicenet IT Facilities Communicatielaan 5B, 4538 BVTerneuzen Tel: 0115-436119 - info@servicenet.nl - www.servicenet.nl Het bedrijfsleven verliest veel data door haperende systemen ten ge volge van hardwarestoringen, stroomuitval en problemen met de software. Dat is riskant want dataverlies kan tot aanzienlijke omzetderving leiden. Ook het ge vaar van hackers ligt op de loer. „Met de voortschrijdende auto matisering en digitalisering neemt het mobiele werken toe. De klant vraagt een hoge mate van flexibi liteit, waar het veiligheidsbeleid op moet worden afgestemd", aldus Jef van Eijk, directeur-eigenaar van Servicenet IT Facilities. Zijn bedrijf is dè oplossing voor kleine en grote bedrijven, overheidsinstellingen en scholen op het gebied van de IT infrastructuur. Kwaliteit en ser vice, betrouwbaarheid en transpa rantie. Deze kernwaarden vormen het DNA van Servicenet. Op basis van heldere afspraken neemt dit Servicenet voor een breed pallet bedrijven en instellingen in heel Nederland de ICT zorgen geheel of gedeeltelijk uit handen. De dienst verlening van deze ICT specialist komt de bedrijfszekerheid ten goe de en leidt tegelijkertijd tot forse kostenbesparingen, oplopend tot duizend euro per werkplek per jaar. via slagvaardig netwerkbeheer proactief in, voordat storingen problemen worden. Servicenet bewaakt 24 uur per dag, zeven dagen in de week, alle essentiële onderdelen van het informatica- systeem via een online verbinding met de server van de klant, waarop een beveiligde software is geïn stalleerd. Bij onregelmatigheden krijgen onze systeembeheerders onmiddellijk een signaal, waarop meteen wordt ingegrepen. Zo groeit een relatief onschuldig inci dent niet uit tot een storing die het hele systeem platlegt." Naast de online ondersteuning, brengen de professionals van Servicenet perio diek een bezoek aan de klant. De dagelijkse gang van zaken op het gebied van netwerkbeheer wordt dan doorgesproken en ter plekke worden desgewenst werkzaamhe den verricht. Servicenet IT Facilities beheert via internet ruim 6000 werkplekken op afstand. Vanuit het kantoor aan de Communicatielaan in Terneu- zen kan het bedrijf in één oogop „Of de klant nu beschikt over tien of duizend werkplekken, wij vol gen via een 24-uurs servicedesk het computergedrag binnen zijn netwerk, waardoor verstoringen tijdig worden verholpen. Het is zaak dat servers niet uitvallen of in elk geval zo snel mogelijk weer operationeel worden. We grijpen slag zien wat er binnen een com puternetwerk gebeurt. „Wij verdoen de tijd niet met ein deloos zoeken naar de storing. Een virus dat binnenkomt wordt door Servicenet opgevangen, voordat het schade aanricht. Werkt de soft ware niet? Binnen een kwartier wordt voor een back-up gezorgd. ICT is veelal een ondergeschoven kindje binnen bedrijf of instelling. Jef van Eijk: „Wij grijpen via slagvaardig netwerkbeheer pro-actief in, voordat storingen problemen worden." Automatisering mag echter geen remmende factor zijn. Wij leveren tailor made consultancy, toegesne den op de specifieke wensen en doelstellingen van de klant. We brengen onze expertise ook over op de medewerkers van de klant, zodat ze na ons vertrek verder kunnen." Servicenet opereert anticyclisch. Ook onder de huidige econo mische omstandigheden weten bedrijven en instellingen het Zeeuws-Vlaamse bedrijf in toene mende mate te vinden. Zo heeft Servicenet onlangs succesvol een omvangrijk ICT project gereali seerd voor de Elektra 21 Groep. „We hebben de ICT infrastruc tuur van Elektra 21 volledig in een gecentraliseerde cloud omgeving gezet. Daardoor kunnen alle me dewerkers tijd- en plaatsonafhan kelijk werken. Ze beschikken te allen tijde op een werkbare en vei lige manier over alle data. De vijf tig werkplekken zijn gemigreerd van een lokale infrastructuur naar het cloudplatform. Een mooi pro ject qua aard en omvang. Boven dien doen we nu ook het volledige ICT beheer voor de E 21 Groep. Het onderhoud is geborgd en de kosten blijven binnen de perken. In plaats van volledig nieuwe hard ware hebben we gekozen voor re freshment van de pe's", verklaart Jef van Eijk. latiebedrijf voor de utiliteit, indu strie en particuliere sector. „De keuze voor Servicenet past bij de groei en ambitie van ons bedrijf. Onze monteurs hoeven in principe niet meer naar kantoor te komen want ze hebben alle gegevens bij zich. Naast de praktische voorde len zijn de financiële besparingen op termijn aanzienlijk. Door de nieuwe cloud omgeving wordt er veel slimmer met de kosten omge gaan", aldus Roger van Beveren, algemeen directeur van de E 21 Groep. Elektra 21 is een fullservice instal-

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 64