Een-na-laatste smartphones tegen superscherpe prijzen Het 'kustgevoel' in huidverzorgingsproducten Proef met opslag van zoet water in bodem WALCHEREN 23 Nieuwe fast-service zaak in winkelcentrum Fonteyne i H I* si Ondernemersplein Telfort Smartpakkers Werkt in je voordeel i olwm» s Samsung Galaxy S Advance 300 min 500 MB DINSDAG 25 JUNI 2013 elke maand VLISSINGEN - Fast-service zaak The Foodcompany heeft enige tijd gele den haar deuren geopend in de voormalige ijssalon in winkelcen trum Fonteyne in Vlissingen. Als eerste in die plaats verkopen zij frozen-yoghurt. Dat is caloriearm yoghurtijs met minder suiker dat afgetopt kan worden met vers fruit of zoetigheid. Ook kan men terecht voor belegde broodjes, smoothies en diverse koffiespecia- liteiten. Uit de mini-bakery komt huisgemaakte cheesecake en ap pelgebak. Binnen zijn er tien zit plaatsen en er is gratis wifi be schikbaar. Buiten is er een terras met zestien zitplaatsen. Bedrijven en particulieren kunnen naast be legde broodjes ook salades en pani- ni's bestellen om af te halen of te laten bezorgen. The Foodcompany is zeven dagen per week geopend. OVEZANDE - Bij Fruitteeltbedrijf Maatschap Rijk-Boonman in Ove- zande wordt een proef gehouden om zoet water in de bodem op te slaan. De installatie wordt donder dag officieel in werking gesteld. Met de zogeheten Freshmaker kan zout water worden vervan gen door zoet water. In de Zuidwestelijke Delta is de beschikbaarheid van zoet water, nu en in de toekomst, geen van zelfsprekendheid. De Freshmaker is een geheel nieuwe manier om zoet water in de bodem op te slaan. Met deze technologie wordt de (dunne) zoetwaterlaag die onder landbouwgebieden ligt in de winterperiode vergroot, om daarmee de zoetwaterbehoefte in de zomer beter te kunnen dek ken. De installatie van de Freshmaker is onderdeel van een pilot van on derzoeksinstituut KWR, Meeuw- se Handelsonderneming en land bouworganisatie ZLTO en wordt uitgevoerd binnen het onder zoeksproject Go-Fresh van Ken nis voor Klimaat. De openingshandeling vindt plaats door de betrokken partijen en bestuurders, die hiermee wil len aantonen dat samenwerking tot concrete oplossingen leidt. SAMSUNG 13 c toetert!*ia tktrt door Wendy de Jong OOMBURG - Met producten als bab belaar massageolie, oestercrème en mosselscrub wil ondernemer Herbert Dettingmeijer met com pagnon Peter Bommeljé het Zeeuwse merk Zlife Cosmetics op de kaart zetten. i.c.m. Telfort ToestelLease Telfort winkels „Als je denkt aan Zeeuwse produc ten kom je al gauw uit bij een mandje met een fles appelsap en andere voedingsmiddelen uit de streek. Wij wilden ook iets met Zeeuwse producten doen, maar dan op een moderne en hippe ma nier. We hebben ons toen afge vraagd wat er nog niet was en kwamen uit bij huidverzorgings producten", vertelt Detting meijer. De babbelaar massageolie wordt niet gemaakt van gestampte bab belaars, evenals dat in de oester crème geen stukjes oester ver werkt zitten. Toch bevatten alle producten, van mosselscrub tot zonnebrandcrème, lamsoor en zeekraal. En dat komt wel degelijk uit Zeeland, verzekert Detting meijer. Die twee ingrediënten vormen de Herbert Dettingmeijer met op de voorgrond een aantal producten van Zlife Cosmetics. Hij wil een sterk Zeeuws merk in de markt zetten waarmee je het 'kustgevoel' in huis kan halen, foto Lex de Meester rode draad in alle huidverzor gingsproducten van het merk en hebben volgens de Domburgse ondernemer een huidverbeteren- de werking. Het assortiment van Zlife, dat via de website en bij enkele detail handels wordt aangeboden, is door de Domburgse ondernemers zelf samengesteld. De ingrediën ten die in de producten worden verwerkt zijn echter bedacht door een huidverzorgingsexpert. De producten worden gemaakt in Kampen. Dettingmeijer wilde de productie ook graag in Zeeland la ten doen, maar daar waren geen mogelijkheden voor. De Zeeuwse lamsoor en zeekraal, maar ook mosselschelpen voor de scrub worden daarom nu naar Kampen verscheept om ze in de producten te verwerken. Vorige week heeft Dettingmeijer de eerste potjes en flesjes ontvangen die deze week worden verspreid over klanten die al een bestelling hebben ge plaatst. Dettingmeijer: „We maken geen onderscheid tussen mannen en vrouwen. De gehele lijn is ge schikt voor beiden, al zullen het hoofdzakelijk vrouwen zijn die onze producten bestellen. We mikken op toeristen, maar ook op mensen die hier in de omgeving wonen, zodat iedereen het kustge voel van Zeeland in huis kan ha len en we de provincie daarmee nog meer op de kaart kunnen zet- Meer informatie op www.zlife.nl S'l c D- j* c •t± CU _3 ~0 O o JQ O) O) =J <U br o vd cu E g t> E 2 ,5P c "j§ o E c .25, 00 9r *■8

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 23