Bankieren met een klik Pain de Mer van bakker uit Bruinisse is uniek 6 Evenement Contacta.nl Mobiel bankieren Kennis App Vroegboek Korting Links Arno Sijnesael, specialist Financiële Logistiek en Adri van de Laar, directeur Wholesale. Rabobank Oosterschelde is voor het derdejaar op rij partner van Contacta.nl "Het partnerschap biedt ons absoluut toegevoegde waarde," zegt Adri van de Laar, directeur Wholesale. "We zijn voor en tijdens Contacta.nl zicht baar als bank en het zijn zeer ef fectieve dagen voor onze account managers. Daar zijn we uiteraard heel content mee! Tekst: Annet van de Ree Foto: Dirk-Jan Gjeltema GOES - „Ook tijdens Contacta.nl 2013 gaan we het partnerschap weer op een aantrekkelijke manier vormge ven met een fraaie stand, waarin we de nieuwste ontwikkelingen kunnen laten zien. Thema wordt 'Bankieren met een klik'. En een klik tussen Con- tacta.nl en Rabobank Oosterschelde is er zeker. Het gaat om wat partijen bij elkaar kunnen halen en brengen," aldus Van de Laar. "Niet alleen ont staan er nieuwe relaties, ook de moge lijkheden om kennis te maken met ons volledige productspectrum o.a. door informatieve sessies in onze stand, heeft een positief effect op on ze deelname aan Contacta.nl." Mobiel of virtueel bankieren bete kent ook dat de bank 24/7 bereikbaar is voor alle dagelijkse handelingen. "Het wordt allemaal sneller en effi ciënter zegt Van de Laar, en via on ze netwerken in de regio houden on ze accountmanagers en ambassadeurs persoonlijk vinger aan de pols bij on dernemer en consument. Zo stonden we bijvoorbeeld met een stand de bra derie van 's Gravenpolder en organi seert Rabobank eigen events o.a. 'De week voor de Leden' met sport, kunst en cultuur. Maatschappelijke be trokkenheid, de persoonlijke 'klik', is onderdeel van onze bedrijfscultuur en zit van oudsher in de genen. Virtueel bankieren als het kan, persoonlijk ban kieren als het moet" aldus Van de Laar. "Zeker in de huidige tijd, waarin on ze klanten met economische krimp te maken hebben, blijven wij persoon lijk contact houden. Investeren in een lange termijn relatie geldt ook in slechte tijden. De kritiek in de media dat banken op het geld zitten," weer legt Van de Laar. "Rabobank ver strekt nog steeds leningen, want wij staan open voor goede ondernemers en goede ondernemersplannen. Een stevig onderbouwd businessplan is ui teraard wel doorslaggevend, en ook daarin kunnen wij ondersteuning bie den en een sparringpartner zijn." Cashless vervangt Chipknip Rabobank Oosterschelde is zeer ac tief in de ontwikkeling van mobiel bankieren, met dank aan de enthou siaste Arno Sijnesael, specialist Finan ciële Logistiek, die het verhaal van Cashless en My Order graag nog eens uitlegt. "In Zeeland wordt Cashless na de zomervakantie ingevoerd bij VV Kloetinge en er zijn gesprekken met andere clubs en ondernemingen om deze vorm van betalen ook bij hen te introduceren". Vorig jaar kon den de Contacta.nl bezoekers kennis maken met Cashless betalen van Ra bobank een aantrekkelijke opzet op de beurs gaf de consument en de on dernemer de mogelijkheid om op een ludieke manier kennis te maken met de Cashless betaalmethode. Betalen door even de Cashless chip voor de chiplezer te houden, en de betaling is binnen enkele seconden uitgevoerd. Geheel in lijn hiermee ligt het princi pe van het bestellen en betalen via My Order. Dit kan met dezelfde virtu ele portemonnee Minitix, waaraan het Cashless systeem van Rabobank gekoppeld is. "Telefoon en tablet zijn nu 'Bank', het aanbod van dienstverlening via Apps breiden we dan ook steeds ver der uit. Voor de zakelijke relaties is er nu de Rabo Kennis App; een interes sante App voor ondernemers die zich willen laten informeren over de actue le status per sector en de visie op de economische ontwikkelingen door Rabo-economen graag bij de hand hebben". 'Bankieren me t een klik' is in opmars. Bereikbaar heid en mogelijkheden voor persoon lijk contact zullen er echter wel blij ven, een bank is nu eenmaal meer dan een fraai uitgevoerd schermpje. Een goede balans in de nieuwe ver houdingen blijft voor Rabobank Oos terschelde ook in de toekomst belang rijk. Op Contacta.nl zal de Rabobank Oosterschelde het 'Bankieren met een klik' presenteren. Rabobank Oosterschelde heeft het partnerschap met Contacta.nl de laat ste drie jaar sterk doorontwikkeld. Ra bobank Oosterschelde gebruikt de Contacta.nl beursdagen als platform voor visie en innovaties. Organisator van Contacta.nl LMG strategiecreatie is dit jaar vroeg ge start met de voorbereiding op de 2013 editie. De Contacta.nl Mix met de zes pijlers - communicatie,mobili teit, persoonlijk, financieel, technisch, geografisch - staat en is nu al spraak makend door de medewerking van vier grensverleggende sprekers. Inmid dels is Contacta.TV gelanceerd en in de week van 10 juni het Contacta.nl magazine verschenen, met veel achter grond informatie over de mogelijkhe den op de beurs, alle partners en spre kers. En voor bedrijven, die nog twij felen over deelname; tot 1 augustus geldt nog een Vroegboek Korting. Dus wilt u erbij zijn, wacht niet te lang, want de uitgifte van m2 op de beursvloer gaat snel. Bakker Marcel Spelt (42) uit Bruinisse kreeg anderhalfjaar geleden een interessante ingeving, toen hij naar huis fietste en de zilte zeelucht opsnoof. Daar is de kiem gelegd voor Pain de Mer. In dit unieke brood, dat in maart 2012 werd geïntroduceerd, heeft het reguliere wa ter en zout plaatsgemaakt voor zeewater. Pain de Mer is revolutionair Zeeuws natuurdesembrood van hoogwaardige kwaliteit. Tekst: Henk van de Voorde BRUINISSE - Marcel Spelt levert het bijzondere brood ondertussen aan een zeventigtal restaurants in Neder land, waarvan vijftig in Zeeland. „Pain de Mer is van de zee. Daar ha len we alle inspiratie vandaan. We wil den een broodlijn maken met alleen Zeeuwse ingrediënten. Zo puur mo gelijk", verklaart Marcel Spelt. Het gezonde natuurbrood van de ambach telijke grootbakkerij Spelt mag zich verheugen in een toenemende belang stelling, met name van de horeca en bakkerswinkels. Bovendien zijn ook instanties als de Hartstichting en de Nierstichting geïnteresseerd in Pain de Mer. Voor mensen met bijvoor beeld koemelk allergie is het brood eveneens een uitkomst. „Wij groeien met tien klanten per week, verspreid over heel Nederland. Waarom? Door de puurheid en de eerlijkheid. Op bakkerijgebied zijn we uniek. Wij werken uitsluitend met ingrediënten uit de eigen streek, zonder broodver- betermiddelen of vetten. Pain de Mer is een honderd procent streekpro duct." Het tarwemeel is afkomstig van Krij ger Molenaars uit Renesse, het zeewa ter van de Oosterschelde. Van de bloem en het water maakt Spelt uniek natuurdesem (waar het brood van rijst). ,Het feit dat we brood bakken met honderd procent ingrediënten uit de eigen streek, is opgepakt door restau rants, cateringbedrijven en bakkers winkels. Het aantal foodmiles is niet meer dan 35 kilometer", aldus Spelt. Pain de Mer is bereid met gezuiverd zilt zeewater uit nationaal park Oos terschelde. Het bevat uitsluitend na tuurlijke ingrediënten zoals tarwe bloem, tarwemeel, roggebloem, zeesap en vers zeefruit zoals mosselen, oesters en garnalen. Er is onder ande re mosselbrood, oesterbrood en garna- lenbrood. Naast authentiek mossel brood is er ook gevuld mosselbrood, met witte wijnsaus van de nabij gele gen wijnhoeve en saffraan. Ook is er Pain de Mer met een marinade van oesters, zeekraal en citroen. Pain de Mer kent een zoutreductie van liefst dertig procent ten opzichte van regu lier brood. Het Pain de Mer natuurdesem is van eigen kweek. Het brood kent geen toevoegingen van koemelk, E-num- mers en bevat ook geen gist. Uiter aard wordt in dit brood alleen ge bruik gemaakt van vol Zeeuws tarwe bloem. „Ik heb een echte passie voor het bak kersvak, waarbij ik al meer dan tien jaar eigen natuurdesem kweek. Doel stelling is het gebruik van natuurlijke vermalsing in plaats van additieven.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 126