22 CONSUMENT PROEFWERK: ZOKU QUICK POP MAKER Van kruin tot teennagels, deze zomer is alles bigger better. Van nagellak voor gevoelige huid tot kinderbadzout en een serum dat tanden bleekt. door Lindy Jense slecht redelijk Zoku Quick Pop Maker Prijs: 49,95 euro (3 ijsjes tegelijk) Informatie: www.zokushop.nl Toetjes heb je in soorten en maten, van een fanta sieloze bak yoghurt met muesli tot feestelijke taar ten of ijscreaties. Persoonlijk hou ik van een kop goede koffie met een lekker stukje chocolade na het eten, maar mijn zoetekauw- ende huisgenoten denken daar heel anders over. Vooral de jong ste is dol op alles dat anders, spe ciaal, extra versierd en mooi is zo dat hij zijn dag helemaal in stijl kan afmaken. Als ik hem een lol wil doen, wandelen we na het eten naar de Italiaanse ijssalon een paar straten verderop, zodat hij een bakje met een mooi bolle tje ijs kan uitkiezen. Maar het kan nu eenmaal niet elke dag feest zijn. Of toch wel? Ik krijg de Zoku Quick Pop Maker mee naar huis, een apparaatje waar mee je in een wip ijslollies kunt maken. Het ding arriveert in een enorme doos, die ik uit schrik (wat moet daar wel niet voor enorme keukenmachine uit ko men?) heel lang ingepakt in de hal laat staan. Tot de dag geko men is dat het er maar eens van moet komen, het ijsmaken. Ik maak de doos open en graaf tot er een klein, lief apparaatje met drie sleufjes erin tevoorschijn komt. Valt dat even mee! De aan wijzingen zijn belachelijk sim pel: vries het apparaat in, zet er dan de bijgeleverde stokjes in, giet er vloeistof bij en haal er na 9 minuten ijsjes uit. Dat kan ik, dat kan mijn kind, dat kan ieder een. Op YouTbbe bekijken we in structiefilmpjes met een vrolijke mevrouw die de grappigste crea ties uit de Quick Pop Ice Maker haalt. Als je een beetje geduld hebt, vries je verschillend ge kleurde zoete vloeistoffen in laag jes in voor leuk gekleurde ijsjes. Of je plakt schijfjes vruchten of speciale vormpjes (ook bij Zoku te koop) tegen de wanden om mooie versieringen te krijgen. Dat wil mijn jongste huisgenoot. Allemaal. Hier en nu. We men gen yoghurt met melk en veel ho ning, snijden aardbeien in plak jes en gaan aan de slag. De ijslol- liemaker is diepgevroren en dat merk je: het fruit blijft direct aan de randen plakken en je vingers bijna. We zetten de stokjes erin, gieten het yoghurtmengsel er voorzichtig bij en echt waar: een kleine 9 minuten later schroeven we er met het bijgeleverde oran je gadget drie heuse ijslollies uit. Leuk, makkelijk en lekker. Als de Ice Maker diepgevroren is, kun je er drie keer achter elkaar ijslol lies mee maken. Dat zijn dus 9 blije kinderen bij elkaar! De ijs- lolliemakers zijn er ook in ver sies voor een of twee ijsjes tege lijk, zodat ze nog minder ruimte in de vriezer innemen. De jongste huisgenoot likt verza ligd aan zijn zelfgemaakte ijsje. „Dit moeten we elke dag doen", beslist hij. Mooi in 't nieuw Dit seizoen draaien cosmeti ca en verzorgingsproduc ten vooral om upgrading. Bestaande producten krij gen een nieuwe look, pro fessionele behandelingen een variant voor thuis en een potje crème of parfum krijgt door een vernuftig concept een tweede leven. In plaats van ingewikkelde krulspelden of -tangen presenteert Zenner de Easy Styler Brush (6,99 euro). Pak een pluk vochtig haar en zet de Easy Styler Brush onderin het haar vast. Rol de pluk omhoog, föhn 'm droog en draai de borstel er vervolgens weer uit: het eindresultaat is een zomerse bos krullen. Het 'niet schoon, wel fris'-concept van droogshampoos krijgt met Batiste Original (4,57 euro) een zoet of een bloemig tintje. Batiste lanceert in juli limited editions met een kokos-, ker sen- of bloemengeur. Daarmee schuifje een haarwasbeurt nog verder voor je uit. Voor mannen draaide het afgelopen jaar om de terugkeer van de ouderwetse bar bier, waar je op authentieke wijze gekapt en geschoren wordt. Het Nederlandse merk Mr Maroosh lanceert geheel in stijl twee oermannelijke scheercrèmes met hout- en leergeuren (vanaf 29 euro). Het Franse L'Occitane introduceert een man nenlijn (vanaf 7 euro) voor verschillende type mannen. Naast verzorging ligt de na druk vooral op scheren, bijvoorbeeld met het plisson scheermes (75 euro) gemaakt van verchroomd messing en exotisch hout. Helemaal geen haar op je hoofd om te drogen of te wassen? Een voorbehande ling met de talloze, draaiende titanium- naaldjes van de Nanogen scalproller (65 euro) zorgt voor betere resultaten tijdens een haargroeibehandeling. Nu de zon eindelijk tevoorschijn is geko men, vieren we dat met een overdaad aan kleur. Clinique heeft haar nagellakjes ver nieuwd en lanceert A Different Nail Ena mel for Sensitive Skins (per stuk 16 euro), een nagellakcollectie die speciaal ontwik keld is om huidgevoeligheid tot een mini mum te beperken. Het nieuwe make-up- merk van ICI Paris XL, BE Creative Make Up, gooit het met de 21 gloednieuwe lak ken (8,99 euro) met name op de vorm van de flesjes. Door de zandlopervorm houd je de potjes tijdens het lakken schijnbaar makkelijker vast, waardoor het vervelende lakklusje zonder al te veel gestuntel snel is geklaard. Max Factor heeft haar mascara borstels een make over gegeven. De Wild Mega Volume-variant (9,99 euro) heeft eveneens een zandlopervorm én zorgt Scheermeshouder van l'Occitane, nagellak van Clinique en (rechtsboven) de Nanogen Scalproller. foto's PR voor meer volume, terwijl de gebogen bor stel van de Max Factor Clump Defy Volu- mising Mascara (14,99 euro) de wimpers van wortel tot punt omhult met mascara en de kans op klontjes vermindert. Voor een all American smile hoefje niet meer naar de tandarts. Pearl Drops Beauty Sleep (5,99 euro) is een beautyserum dat tanden 's nachts tijdens het slapen witter maakt. Bij die glimmende pareltjes past een perfect laagje lipstick. Lipcote (7,50 eu ro) legt een beschermend laagje over je ge stifte mond, waardoor je lipstick tijdens hete zomerdagen extra lang blijft zitten. Het natuurlijke verzorgingsmerk Kneipp introduceert de kinderlijn Kneipp Nature Kids. Deze bestaat onder andere uit ge kleurd badzout waarmee kinderen tijdens het badderen naar hartenlust kunnen mixen (vanaf 1,59 euro). Helemaal dier vriendelijk en groen is de haarverzorgings- lijn van Oolaboo. Het Nederlandse merk gaat mee met de superfoodtrend en pre senteerde onlangs haarproducten bestaan de uit eetbare en voedzame grondstoffen zoals zeewier, quinoa en kaviaar (vanaf 30,50 euro). Zomaar een lekker geurtje opspuiten is het komende seizoen niet meer de bedoe ling. Met de tien geuren uit de Join the Club-collectie (135 euro) van het Italiaans parfumhuis Xerjoff, kies je voor jouw favo riete sfeertje of hangout; van golf, theater tot reizen of dichtkunst. Bij elke flacon hoort een persoonlijke code waarmee fans toegang krijgen tot een eigen club op in ternet, met nieuws en initiatieven rond om het thema van de gekozen geur. Sinds kort heeft het Engelse merk Jo Malone de deuren geopend in Nederland. Dit Britse beautymerk (vanaf 15 euro) draait wat be treft zijn geuren om laagjesparfumeren. Spuit bijvoorbeeld een vleugje limoen en basilicum op je haren, een beetje wilde vijg en cassis in je nek, vetiver op je pol sen en mix zo een hoogstpersoonlijke geu- rencocktail. Te lui om zelf van alles te doen of geen zin om op pad te gaan? De Sense beautybi- ke komt - voorlopig alleen nog in Amster dam en voor minimaal twee personen - bij je thuis voor een ontspannen manicu re op maat. ©reageren? consument@depersdienst.nl v-*- d:

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 22