Verbiest eert Brubeck
met eigen klankkleur
Vère van uus (1): Zeêuwen onder mekaore
CULTUUR 31
Wat is de mooiste
Zeeuwse poster
van 2012? Dat
wordt bepaald in
de zesde editie
van We Hangen!
ZATERDAG 6 APRIL 2013
MICHia PAALVAST EN OC COLLECTIE 8EHT SAKKER
[ZEEUWS MUSEUM
O DU 5IM.W1
van
49?
door Mischa Beckers
O Breng ook uw stem uit via
www.pzc.nl/wehangen.
Zes van de 49 posters die dit jaar
werden ingezonden.
de
SCHILDERIJEN EN GRAflEK
24 11.2012 - 8 09 2013
TERNEUZEN - De Belgische multi-in-
strumentalist Rony Verbiest is in
de jazzwereld door de wol geverfd
maar hij werkt net zo goed met
grote Vlaamse artiesten uit andere
genres. Recent kwam de cd Rony
Verbiest plays Dave Brubeck uit met
zijn interpretaties van stukken van
de beroemde jazzpianist. Op het al
bum klinkt echter geen piano, wel
accordeon en bandoneon. Morgen
middag speelt Verbiest stukken
van dit bijzondere album in Porgy
en Bess in Terneuzen.
Pianist en componist Dave Bru
beck heeft een aantal jazzklassie-
kers op zijn naam staan en speel
de een belangrijke rol in de popu
larisering van deze muzieksoort.
Daarnaast schreef hij klassiek
werk voor orkest en ballet.
Het project Rony Verbiest plays Da
ve Brubeck kwam tot stand op ver
zoek van platenbaas Hans Kus-
ters. „Ik heb niet direct ja gezegd
hoor", zegt Verbiest. „Je begint
niet zomaar aan het werk van een
grote meester die heel bepalend is
geweest voor de combinatie klas
siek en jazz. Dat pak je natuurlijk
met het nodige respect aan. Ik
heb daar goed over nagedacht en
we zijn tot overeenstemming ge
komen."
Samen met gitarist Hans van
Oost en bassist Mario Vermande-
le ging Verbiest op zoek naar scho
ne werken uit het omvangrijke
oeuvre van Brubeck. „Natuurlijk
kende ik Brubeck van de tijd dat
ik klassiek deed aan het conserva
torium van Gent. Daarna heb ik
eerlijk gezegd niet alles intensief
bijgehouden."
Er kwam een gemêleerde setlist
uit met naast de bekende stukken
Take five en In your own sweet way
een aantal wat minder bekende
composities. Verbiest legt uit hoe
hij die aanpakte. „De eerste sessie
rondom deze cd speelde ik meer
swinging accordeon, meer recht
uit. De piano was daarbij gewoon
vervangen door de accordeon. Dat
beviel me niet zo. Ik wilde iets an
ders, namelijk de klankkleur ver
anderen. Wat ik in gedachten had
was eigenlijk de sound van ons vo-
Rony Verbiest
rig album, Time of the doves, en
dat doortrekken naar het materi
aal van Brubeck."
Hij speelde daarbij een beetje met
het gedachtegoed van zijn vader
Michel, een beroemdheid op ac
cordeon in België. Bij zijn uitvoe
ringen speelde de accordeon de
melodie en de saxofoon een tegen-
melodie. Op deze manier creëer
de Verbiest de arrangementen.
„Het geeft een eigen sound, met
bijvoorbeeld de bandoneon erbij -
die heeft Brubeck nooit gebruikt
- maar met respect voor zijn num
mers."
Kenmerkend voor Brubecks mu
ziek zijn de niet gangbare maat
soorten. Take five, overigens ge
schreven door saxofonist Paul
Desmond, is bijvoorbeeld een vijf-
kwartsmaat. Het staat op het al
bum, maar Verbiest verwerkte
het ook op een andere manier.
„Mijn eerste verwijzing ernaar
was eigenlijk een tango. Ik noem
de het ook Take five for tango,
'neem even de tijd voor tango'
dus, om niet meteen aan het gro
te werk van Desmond te raken.
Daar heb ik flarden van het oor
spronkelijke Take five in verwerkt,
maar op een meer maatloze ma
nier. Het is een beetje heden
daags, wat voor lounge doorgaat."
Het stuk kreeg uiteindelijk de
naam Recuerdo a Dave. Een mooie
ode aan de op 5 december 2012
overleden pianist.
'Rony Verbiest plays Dave Brubeck',
morgen in Porgy en Bess, Terneuzen.
Aanvang: 15.00 uur.
Welke
MIDDELBURG - Er zijn deze keer 49
ingezonden kandidaten voor de
uitverkiezing van de beste Zeeuw
se poster van 2012. Deze posters
werden gemaakt voor onder meer
tentoonstellingen, voorstellingen,
sport, films, feesten, manifestaties
en actiecomités. De enige eis is
dat het moet gaan om Zeeuwse
opdrachtgevers en/of Zeeuwse
vormgevers.
Alle inzendingen zijn vanaf mor
gen te zien op een tentoonstelling
in het pand van CBK Zeeland -
initiatiefnemer van We Hangen! -
aan de Balans in Middelburg. De
tentoonstelling wordt om 13.00
uur geopend met een lezing door
Carolien Glazenburg, conservator
grafische vormgeving bij het Ste
delijk Museum Amsterdam. Zij
spreekt over de internationale col
lectie grafische vormgeving van
het museum.
Zowel het publiek als een vakjury
beoordeelt de 49 inzendingen.
Het publiek kan dat ter plekke
doen bij CBK Zeeland, in de
Zeeuwse Bibliotheek of bij De
Drvkkery in Middelburg, maar
ook online via de PZC-website.
De uitslag wordt vrijdag 19 april
om 12.00 uur bekendgemaakt. De
tentoonstelling blijft te zien tot
en met 5 mei, van maandag tot en
met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur
en zondag 7 april en zondag 5 mei
van 13.00 tot 17.00 uur.
■x>ati&u*G
door Frans van der Heijde
Gelokt deu het feit da
me vorig jaer drie
weken lang zunne
haod aode, uurde
me ook vö dit voor-
jaer wi op dezelfde plekke een ap
partement.
Me sleepte ons vol goeie moed
deu de kouwe, de sneêuw en de
winterse ongemakken ier ene,
wan begin maerte zouwe me
vögoed de winter achter ons laete
om ons in de Portugese waermte
te he wentelen.
Mè weergoden bin a net zo onbe-
trouwbaer as mensen. De strek
blauwe lucht van vorig jaer ao
plaets gemaekt vö aole kleuren
gries en de zunne kwam ons mè
spaerzaemelijk bestraele. Verder
was aoles nog 't zelfde.
De werkeloze bouwkraene van vo
rig jaer en van drie jaer trug.
stoeng er nog aoltied en op de
martjes kon je nog over de 'grie-
ze' koppen lope. Alleên was de na
tuur noe hroener en
frisser dan vorig jaer. Ie
der naedeêl ei z'n
voordeêl..!
,,'t Was bepaeld hin
weer om lekker op
strange te zitten. Ete en
drinke dee je meer mee
die kouwe! En dan zag
je eêl vee keren ander
Nederlanders, die di mee t'r ziele
onder d'r aerm liepe en d'r geld
toch ook kwiet wouwe..!
En.me waere eus nie de énige
Zeêuwen.
Omda toch nog vee ouwere d'r
moerstaal praote, was 't nie moei
lijk om ze d'r uut t'aelen. Zö kwae-
me d'r nest ons in een eetuusje
een aantal personen, die 't over
'loape' lope) aode. Dat moest
«EE»c>
Tholen weze. En jawel, 'ie' ao
vroeger in de bestraeting gezete.
Z'n anden joekte nog wè es as z'n
zag oe of ier gewerkt wier an
straeten en stoeppad-
jes. Alleên de paer kilo
meter fietspad in de
buurte, angeleid mee
nog steun van Europa
was zonder pit
ten of bulten!
Ook stoenge me op
een dag te schulen on
der een luifel saemen
mee een echtpaer, da a docht
vrie-uut te kunne praoten in ul-
der dialect. Ze waere ier vö d'ees-
te keer en tehliek vö de leste keer.
Ze waere alf ziek geweest ('ge
wist'..) en ze kwaeme ier nooit
mi.
De man beloofde z'n vrouwe
plechtig, da ze de volgende keer
wè nè de Canarische eilanden
zoude hae! Z'n slotconclusie was
dudelijk: ,,'t Was zonde van 't
geld!"
En die leste zin lokte bie mien
toch een reactie uut, wan ulder
dialect was echt uut Zuud Beve
land. Iemand die zö'n zin uut-
spreekt en uut Zuud Beveland
komt... Di moest ik toch wat van
zeie..!
Moeiteloos wiste ze 't antwoord
op mien opmerking, da ons uut
het belangriekste deêl van
Zeêland komme. „Dat moe dan
Walchere weze...!"
Dan kwam er bie 't ocheneten in
't hotel ineêns een vrouwe bie me
stae, die 'k hlad nie kende. „Jie
bin toch...Frans van der Heij
de....van de PZCvan
streektaal?" Ze bleek uut
'Stroöskerke' te kommen, een
'Dubbelarte' zögezeid. 'k Ebbe
m'n gymschoenen nog mè es
goed vastgeknoopt, want je zou er
anders nest he lope...!
Om het gevoel van heimwee nog
meer t'onderdrukken, konde me,
behalve van Tand'- en lotgenoten,
ook geniete van..omroep
Zeêland, wan die zender konde
me ontvange.
Tot m'n hröte verrassing keek El-
sa van Hermon me recht in
d'ohen. En dan waere me zö vère
van uus!
'k Oorde ook m'n eihen praote op
de maendagochen mee een
verhaaltje in 't dialect. En vertel
de iemand bie 'Zei 't mè' da de
oudjes het toch zö slecht ebbe in
ons land. Di was nie vee van te
zien bie ons! En toen ze regen,
sneêuw en iezel afgaeve in
Zeêland, wiere me zelfs nog een
bitje blie...!
Leedvermaek..!
Vö straf ebb'ik laeter, toen me
tuus kwaeme nog sneêuw moete
ruume!