22 CONSUMENT Tijdwinst Koffiedik kijken doe je in de on dergoedlade. De toekomst ziet er in ieder geval gekleurd uit voor de heren. PROEFWERK door Marcha van Schijndel Mijn droge huid is grotendeels te wijten aan twee zaken: tijdgebrek en luiheid. Doordeweeks heb ik 's ochtends na het douchen nooit genoeg tijd me van top tot teen in te smeren met bodylotion. En op de dagen dat ik wel genoeg tijd heb, ben ik meestal te lui om als nog in de weer te gaan met milk, lotion, butter, olie of wat er alle maal meer bestaat aan smeermid- deltjes. Toch is het een feit: je huid vindt het fijn als je regelma tig smeert Omdat ik fan ben van alles wat mijn leven vergemakkelijkt, leek het nieuwste smeergoedje van Ni- vea me een uitkomst. Nivea ont wikkelde Onder de douche body lotion. Een betere naam hadden ze voor het spulletje niet kunnen bedenken, want het geeft precies aan wat het is: een bodylotion voor onder de douche. Het gebruik klinkt als een eitje. Nadat je je gewassen hebt met je gewone douchegel, smeer je je in met de bodylotion terwijl je nog onder de douche staat. Afspoelen, afdrogen en klaar ben je. Ik denk maar een ding: tijdwinst. Ik neem de proef op de som en ga douchen met Nivea. Na de gebrui kelijke wasbeurt met douchegel smeer ik een flinke klodder van het lekker ruikende, witte goedje op mijn huid die ik er direct weer van afspoel. Ik merk het verschil meteen. Mijn huid voelt vetter aan, maar niet te vet. Ik draai de kraan dicht, stap uit de douche en weet nog net te voorkomen dat ik wegglij. What the Na het afdrogen ben ik tevreden. Mijn huid voelt zacht aan en ruikt lekker. Ik voel me 'prettig gehydrateerd'. Alsof ik net heel uitgebreid heb staan smeren. Die avond moppert de andere doucher in mijn huishouden dat hij bijna was uitgegleden tijdens het douchen. Wat had ik gedaan met de dou^hebak, want die was spekglad? Best gevaarlijk eigen lijk. Dat zal ook precies de reden zijn dat Nivea op de verpakking (in kleine letters en helemaal on deraan) heeft gezet: 'Belangrijk! Verwijder de restjes van het pro duct uit je douche om uitglijden te voorkomen!' Ik begeef me met een schuursponsje naar de badka mer en poets de douche. Met te genzin, want poetsen is niet mijn hobby. Nou, als dit de bedoeling is na iedere douchebeurt... De volgende ochtend smeer ik me in met èen veel kleinere klod der lotion. Het effect op mijn huid is hetzelfde, er verdwijnt niet zo veel lotion in de afvoer en het geglibber achterafis minder. Over de lotion ben ik best enthou siast Maar toch heb ik twijfels over die tijdwinst. Want die glad de douchebak. Stel je toch eens voor... Ik moet er niet aan denken. Dus zolang ik Nivea onder de douche lotion gebruik, ligt er een schuursponsje in mijn douche. slecht redelijk ftoeA Nivea Onder de douche bodylotion Prijs 5,99 euro (250 milliliter) Informatie www.nivea.nl Fleurige vooruitzichten in ie bro door Cintha Rood De lengte van rokken en ro de lipstick zijn sinds jaar en dag onofficiële indicato ren voor economische cri ses. Hoe langer de rokken en hoe roder de monden ge stift, hoe sneller de bodem van de portemonnee in zicht komt. Lip stick wordt in tegenstelling tot kleding of juwelen gezien als het laatste betaalbare luxeproduct in bittere tijden. Tijdens de cri sis in de jaren dertig van de vorige eeuw wilden vrouwen verbergen dat ze zich geen zijden kousen konden veroorloven. Cosmeticaprijzen schommelen anno 2013 tussen een paar euro en een paar honderd euro en zijden kousen zijn uit het mode beeld verdwenen. Wie een analsye van de financiële toestand wil baseren op modieuze zaken, neemt daarom liever een kijkje in de ondergoedla de van manlief. Beweerd wordt dat, omdat ondermode voor mannen een noodzakelijk goed is, er alleen nieuwe exemplaren wor den aangeschaft als het écht niet meer an ders kan. Een regenboog aan slips is hele maal een positief voorteken: website dead- goodundies.com kwam erachter dat man nen kiezen voor kleur als de financiële vooruitzichten goed zijn. Ze hebben sim- foto's PR pelweg meer zin in frivole modelletjes als het ze voor de wind gaat. Of deze regel opgaat in het huidige econo mische klimaat valt te bezien. Feit is wel dat het afgelopen jaar het geëxperimenteer met broekjes alleen maar gekker is geworden. Ondermode merk Muchachomalo introduceerde boxershorts met 3D-prints, Diesel maakte boxershorts van stoffen die reageren op warmte, afgelopen winter herintroduceer de Claesen's boxershorts inclusief con doom. Wees gerust: de boven de spijker broeken uitpiepende boxershorts behoren tot het verleden. Boxershorts zijn dit voor jaar weer opvallend qua prints en kleur. Een goed voorbeeld hiervan zijn de ont werpen van het Franse ondergoedmerk Pull In. De gekste, heftig gekleurde prints komen voorbij: van fruit tot waterijsjes en stripfiguren. Fluorescerende tinten, vloe kende kleurcombinaties en zelfs de nor maalste basics krijgen een kleurtje. Rood en blauw zijn, in tegenstelling tot de be kende witte en zwarte exemplaren, de nieuwe basiskleuren. Kleur was al wat langer een trend op het gebied van mannenondermode, vorm moet er nu ook aan geloven. Muchachoma lo showde tijdens de laatste Amsterdam Fashion Week heftig gekleurde mannen- leggings met prints voor winterseizoen www.breadandboxers.com,www.claesens.com, www.deadgoodundies.com,www.diesel.com, www.equmen.com,www.hemdvoorhem.nl, www.muchachomalo.com,www.pull-in.com, www.puma.com,www.wahts.com, www.zedesa.nl reageren? W consument@depersdienst.nl 2013/2014. De Amerikaanse shapeweargi- gant Spanx introduceerde begin dit jaar corrigerende broekjes voor mannen. Het aanbod van nieuwe herenondergoedmer ken is bovendien niet te stoppen: van in ternationale namen als het Zweedse Bread Boxers, de technologische stoffen van Equmen, het luxemerk ZD Underwear uit Spanje tot de Nederlandse boxers van Wahts. En hoewel de populariteit van oude vertrouwde herenslips groeit door re clamecampagnes met mannen zoals Da vid Beckham, zijn strakke boxershorts ver uit favoriet. Onderzoek door de website hemdvoorhem.nl toonde aan dat 67 pro cent van de mannen voor dit model kiest, 24 procent voor de slip en 7 procent draagt liever een wijde boxershort. 1 pro cent draagt een string en nog 1 procent doet niet aan koffiedik kijken middels zijn ondergoed: die stapt sliploos in z'n broek.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 22