Er komt een andere kip. COOp M»3W ^^MARKT |eMT^ yp HOOGVLIET JUmMJL) L«H □00 'V Nederlanders zijn dol op kip. Een groot deel van die kip wordt geproduceerd op een manier die niet meer past bij deze tijd. De boodschap is duidelijk: onze kip moet beter. Voor die verbetering moet de hele keten veranderen. Die verandering begint bij de pluimveehouder en bij de kip. De huidige kip wordt een duurzamere kip. Met oog voor mens, milieu en dier. Een kip die in de stal meer ruimte gaat krijgen. En die zich dus meer als een kip kan gedragen. Dat heeft grote gevolgen voor de manier van werken van pluimveehouders. Het wordt een gigantische, maar noodzakelijke, operatie die vele jaren in be slag zal nemen. De Nederlandse supermarkten staan garant voor de afname van de kip. Zo'n verandering gaat niet van vandaag op morgen. Daarvoor zijn de aantallen en investeringen te groot. Maar een duidelijk antwoord geven we wel: in 2020, of zoveel eerder als mogelijk is, ligt er een andere kip in de Neder landse supermarkt. De Nederlandse pluimveehouders en supermarkten slaan vandaag samen een nieuwe weg in. Er komt een betere kip, voor al onze klanten! namens supermarkten en foodse'rvice: centraal bureau levensmiddelenhandel rv\jjn supernrvaftt ?PLUS SPAR

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2013 | | pagina 16