Er komt een andere kip.
COOp M»3W ^^MARKT |eMT^ yp HOOGVLIET
JUmMJL) L«H
□00
'V
Nederlanders zijn dol op kip. Een groot deel van die kip wordt geproduceerd
op een manier die niet meer past bij deze tijd. De boodschap is duidelijk:
onze kip moet beter. Voor die verbetering moet de hele keten veranderen.
Die verandering begint bij de pluimveehouder en bij de kip. De huidige kip
wordt een duurzamere kip. Met oog voor mens, milieu en dier. Een kip die in de
stal meer ruimte gaat krijgen. En die zich dus meer als een kip kan gedragen.
Dat heeft grote gevolgen voor de manier van werken van pluimveehouders.
Het wordt een gigantische, maar noodzakelijke, operatie die vele jaren in be
slag zal nemen. De Nederlandse supermarkten staan garant voor de afname
van de kip. Zo'n verandering gaat niet van vandaag op morgen. Daarvoor zijn
de aantallen en investeringen te groot. Maar een duidelijk antwoord geven we
wel: in 2020, of zoveel eerder als mogelijk is, ligt er een andere kip in de Neder
landse supermarkt. De Nederlandse pluimveehouders en supermarkten slaan
vandaag samen een nieuwe weg in. Er komt een betere kip, voor al onze klanten!
namens supermarkten en foodse'rvice:
centraal bureau
levensmiddelenhandel
rv\jjn supernrvaftt
?PLUS
SPAR