DRV heeft actieve rol op beurs - Schoner rijden in de belangstelling i Contacta.nl partner in beeld 3 november 2012 deOndernemer Marco Utermark en Marc van Can, dagelijks te vinden op Contacta.nl. "DRV en Contacta.nl hebben een opvallende overeenkomst," menen Marco Utermark, DRV Goes en Marc van Can, DRV Roosendaal. Ook DRV heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwik keld in Zuidwest Nederland en de koers bijgesteld. Dat komt tot uitdrukking in een wijziging in haar naam 'DRV Accountants Adviseurs' Tekst: Annety van de Ree GOES - De klassieke accountancy maakt plaats voor een groeiende rol als adviseurs van MKB-ondernemers bij actuele financieel economische overwegingen. Cijfers liegen nu een maal niet. Maar hóe saai ook, een pro fessionele boekhouding geeft een glas heldere kijk op de 'performance' van een bedrijf. De ondernemer kan er op elk moment uit afleiden waarop hij kan (bij)sturen. Efficiënt omgaan met middelen en mensen is nu meer dan ooit onontbeerlijk in een profes sionele organisatie. DRV gaat tijdens Contacta.nl in haar eigen stand met 15 minuten presentaties kennis delen op dat actuele thema. Een voorbeeld is 'Met minder mensen meer doen' over aanpassingen in het personeelsbe stand. Ook andere actuele ondeme- mersvragen komen aan bod. zoals in krimpen, met meerwaarde bedrijf ver kopen, bedrijfsoverdracht en nalaten schap. Op het Kennispodium ver zorgt DRV Performance Improvers de sessie 'Rendementsverbetering: zo lukt het wel en op het Innovatiepo dium worden subsidiemogelijkheden in verschillende sectoren belicht. Kansen creëren "Het driejaar geleden vernieuwde coi cept van Contacta.nl geeft ons een platform om kennis te etaleren en als kennispartner een actieve rol te spelen op de beursvloer. Wij zijn ook erg tevreden over de manier waarop Contacta.nl nu vonn krijgt; een inter actieve moderne beurs waar onderne mers echt veel informatie kunnen ha len, kennis kunnen opdoen en kun nen brengen", zegt Utermark. "Ook het thema 'Kansen creëren' sluit aan bij de boodschap die wij wil len overbrengen." Als voorbeeld noemt hij onze Zuiderburen." Velen zijn geneigd 'naar boven" te kijken, terwijl "beneden" nog zoveel ruimte is om te ondernemen. Andersom geldt dat ook: voor Belgische ondernemers is Nederland een kansrijk gebied." DRV is binnen een internationaal net werk een goede relatie aangegaan met partners in Antwerpen en Gent. Sa men zetten zij zich in om Belgische en Nederlandse ondernemers de weg te wijzen over de grens. Andere tijden Andere tijden, nieuwe vraagstukken "De waag naar ons 'standaardpro duct' blijft, maar er worden andere ei sen gesteld als het gaat om het beant woorden van vragen van de onderne mer. In de huidige tijd moeten veel ondernemers belangrijke beslissingen nemen over de toekomst. Vooral van familiebedrijven en DGA's komen heel specifieke Vragen bij ons binnen over opvolging, subsidiemogelijkhe den en het verbeteren van het rende ment. Vooral dit laatste is cruciaal als het gaat om de continuïteit van een bedrijf," benadrukt Van Can. "Wij proberen onze klanten bewust te ma ken van het belang van een goed func tionerend management informatie sys teem. Ook helpen wij ondernemers met branche-informatie en toekomst gerichte informatie, zoals prognoses. zodat ze tijdig kunnen bijsturen. Met onze expertise en hulp bij het in tem verbeteren van bedrijfsprocessen, kan het rendement aanzienlijk verhoogd worden. Dat gaat veel verder dan kos ten besparen. Neem het managen van het personeel." Utermark onderschrijft dat: "Perso- neelsopbouw en een bewust aanname beleid leveren een bedrijf meerwaar de. Een juiste mix tussen jong en oud, vast en flexibel personeel draagt substantieel bij aan rendementsverbe tering,". Zuinigere en schonere motoren, vermindering van de C02 uit stoot en de overstap naar elek trisch rijden vormen de trends in de huidige automarkt. Schoner en zuiniger rijden staat dan ook volop in de belangstelling op het Automotive Plein van Contac- ta.nl 2012. De nieuwe volledig elektrische Peugeot Ion wordt dé blikvanger! Tekst: Annet van de Ree GOES - "We zijn afgelopen zomer met een aantal mensen uit de auto branche creatief gaan nadenken over de mogelijkheden voor een Automo tive Plein. Sinds 2007 is er geen Auto- j motive Plein meer gerealiseerd, maar nu is het gelukt om een mooie groep autogerelateerde bedrijven bij elkaar te brengen," vertelt Dick de Korne, commercieel manager Zuidwest Lea se. "De autobranche beeft het niet makkelijk op dit moment, maar in het zakelijk rijden zijn er wel een aan tal duidelijke trends die zo interessant zijn dat we ze willen laten zien op Contacta.nl 2012" Het schoner rijden, met steeds zuini gere motoren in combinatie met een toenemend aantal merken met hybri de en elektrische auto's, begint snel terrein te winnen. In de leasemarkt is er veel vraag naar zuinige en schone auto's, maar elektrisch rijden is op dit moment relatief duur. Het zoeken naar een alternatiefin de leasemarkt kan de moeite waard zijn. "Veel orga nisaties vinden autorijden met een ver minderde C02 uitstoot belangrijk. Daarin is veel aanbod bij onze deelne mende autodealers OLOV, Auto team, PTA en Van Oeveren, bena drukt De Kome. De dealers worden aangevuld met Auto Schadeteam, Pro- tech, Trimline, VV Luijten, Autofit met demonstraties van ritregistratiesys- temen, en natuurlijk Zuidwest Lease. Alle informatie voor een compleet verzorgd wagenpark vindt u op het Automotive Plein in de Noordzeehal. Catering "Onder de Toren' staat ga rant voor een lekker hapje en een drankje. De Peugeöt Ion, te zien op Contacta.nl.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 95