Walcheren Plein actief met social media Contacta.nl contacten 3 november 2012 deOndernemer cjJ Voor entree is een gratis e-ticket verplicht. Meld u hiervoor aan via: wmv.contacta.nl. Sociale media, volop aandacht op Contacta.nl Hoogtepunten Nieuw op het Walcheren Plein van de Contacta.nl dit jaar is een campagne rondom de social me dia. Deze is gericht op zowel de bezoekers als op de standhouders onderling. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Twitter en van Lin- kedln. Tekst: Peter de Jong GOES - "We zien dat er op meer pleinen gebruik wordt gemaakt van Twitter", legt pleincoördinator Jéan van Oorschot uit. "Dat kan een on derlinge kruisbestuiving tussen de deelnemers zeker bevorderen. Maar wij gaan een stap verder. We willen inzetten op nóg meer onderling con tact tussen de standhouders zowel voorafgaand aan de beurs maar zeker ook tijdens en na afloop van de Con tacta." Daarom is er voor hen een besloten groep aangemaakt op Linkedln. "Daarop kunnen de standhouders zich aan elkaar voorstellen en elkaar vragen stellen. Bijvoorbeeld als ie mand iets nodig heeft voor de standin richting of de promotie van de stand. Dan kan hij óf zij informeren of een andere standhouder van het Walche ren Plein daarbij kan helpen. Daar voor is het natuurlijk wel nodig datje elkaar kent. Daarom stimuleren we de kennismaking van de standhouders onderling al voorafgaand aan de beurs." Maar. voegt Van Oorschot nadrukke lijk toe: "Let wel: de social media zijn een hulpmiddel. Ze zijn ondersteu nend. Persoonlijk contact blijft belang rijk. Daarom organiseren we vooraf gaand aan de beurs ook altijd een standhoudersmeeting waar iedereen elkaar persoonlijk kan ontmoeten. We promoten ook het contact van de deelnemers achteraf, na de beurs. Op die manier proberen we deelname aan de Contacta én het aansluiten bij een plein meerwaarde te geven." @walchersezaken Daarnaast is er een Twitter-account aangemaakt, die wel voor iedereen toegankelijk is: @walchersezaken. van Contacta.nl de afgelopen jaren: Van Oorschot: "We gaan zelf tweets de wereld in sturen. En alle relevante tweets die voorbijkomen over het Walcheren Plein gaan we retweeten. We zullen ervoor zorgen dat we el kaar als standhouder noemen in de tweets zodat we veel spin-off krijgen. Op die manier zullen we potentiële bezoekers aan onze stands bereiken. Zodoende kan hec Walcheren Plein meer bezoekers trekken doordat we elkaar onder de aandacht brengen bij anderen." Tweets op scherm Op het plein komt bovendien een scherm te hangen waarop de tweets te lezen zijn voor alle bezoekers. "Daarop kunnen .we ook de logo's van de deelnemers tonen", vertelt Van Oorschot enthousiast. "We ho pen dat onze volgers ons ook zullen laten weten wat ze van ons plein vin den. Je kunt op die manier een hoop informatie verzamelen. Zo proberen we met de social media als ondersteu ning het plein te versterken." Het bedrijf eBirds uit Vlissingen, dat tevens standhouder is, onder steunt het Walche ren Plein bij het gebruik van de social media. "eBirds is ge specialiseerd in het gebruik van social me dia en zal ons hel pen. ledereen leert hiervan in de prak tijk. Zo kunnen de standhouders de meer waarde van een campag ne met de social media in de praktijk zien en er actief aan deelnemen", zegt de pleincoördinator. Provincie en Impuls samen in een stand op Contacta Dick ten Voorde, directeur van Economisch Impuls Zeeland, laat in dit nummer zijn licht schijnen op de mogelijkheden, die Zeeland op economisch gebied heeft (pagina 27). Zowel Ben de Reu als Dick ten Voorde maken deel uit van het team van economische experts, die maan delijks iii de rubriek de barometer van deOnderne mer hun licht laten schijnen op de ontwikkelingen in Zeeland op het gebied van economie. Tijdens de Contacta.nl 2012 kunnen bezoekers bei den ontmoeten in de gezamenlijke stand van provin cie en Impuls. Contacta.nl 2012 heeft als thema 'kansen creëren'. Daarop haakt Provincie Zeeland graag aan, want in Zeeland zijn volop kansen voor economische ont wikkeling en innovatie. Daarom staan Provincie Zeeland en Impuls samen in een stand op 6, 7 en 8 november 2012 in de Zeeland hallen in Goes. In de stand laten we graag zien hoe we u kunnen helpen bij het creëren van kansen of het realiseren van een goed idee voor Zeeland. Uw ideeën delen met een gedeputeerde? Dat is mo gelijk. Op dinsdag 6 november tussen 18.00 en 22.00 uur is gedeputeerde Ben de Reu aanwezig. Op woensdag 7 november is gedeputeerde Kees van Beveren tussen 15.00 uur en 17.00 uur aanwezig en vanaf 18 uur zijn gedeputeerde Ben de Reu en gede puteerde Sjoerd Heijning aanwezig. U vindt de stand bij de hoofdentree in de Noordzeehal. Contacta.nl is dé metwerkbeurs voor Zuidwest Nederland en Vlaanderen. In dit nummer van deOndernemer wordt uitgebreid aandacht besteed aan de Zeeuwse economie. Gedeputeerde Ben de Reu schreef een verhaal over de huidige situatie van de economie in Zee land (pagina 21). Contacta Bioscoop Naast een uitgebreid programma op de beursvloer staat ook één bioscoopzaal in het teken van Contacta.nl 2012. Films als 'The Social Network' over het succes van Facebook, 'Wall street: Money never sleeps' en interessante documentaires zijn voor en na de beurs toegankelijk voor bezoekers en standhouders. De bioscoop is gelegen naast de Zeelandhallen en is vanuit de Contacta makkelijk te bereiken, Vorig jaar vierde Con tacta op grootse wijze het 25-jarig bestaan van de beurs in Zee land. Nooit trok de beurs zoveel bezoe kers, nooit waren er zo veel gerenommeerde gastsprekers en nooit was het publiek zo en thousiast. Contacta is op weg naar de vijftig. 1986: In het oude Veilinggebouw aan de Fruitlaan in Goes maakt Contacta een bescheiden start. 1996: Aan de beurs wordt het nieuwe segment 'infrastructurele werken/ toegevoegd. Daaronder valt grond-, weg- en waterbouw, aanleg en onderhoud van havene- en industriegebieden en overige voorzienin gen in wegenbouw zoals brug-, sluis- en tunnelbouw. 2002: Het thema is 'Bouwen aan Zeeland'. Er zijn twee hallen van de Zeelandhallen helemaal volgeboekt, een absoluut record op dat moment. 2008: De Provincie Zeeland is aanwezig met het 'maatschap pelijk verantwoord ondernemenplein'. 2011Contacta bestaat 25 jaar. Er is een extra beurshal. Op Contacta.nl 2011 staan meer dan driehonderd stands en er komen meer dan 20.000 bezoekers. Alweer een record. 1 1 1 1 1 1 11 1995: Voor de eerste keer organiseert Inter- Expo, ook eigenaar van de Zeelandhal len, Contacta. Uiteraard in de Zeelandhallen. 1998: Schouwen- Duiveland staat voor het eerst op Contacta met Avenue Schouwen-Duiveland. Daarnaast staat een stand van NV Westerscheldetunnel met alle informatie over dit megaproject. KPN telecom, Rabobank, Zeelandnet en Zekatel vormen een plein over'Electronic Commerce'. 2010: De organisatie is voor het eerst in handen van LMG Strategie creatie. De beurs wordt geopend door Jan Peter Balkenende, de man die een paar weken daarvoor aftrad als premier. Hij deed dat samen met de Belgische premier Yves Leterme. 2012: Contacta is klaar voor de zesentwintig ste editie. Een editie die weeralle records belooft te breken.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 119