Heldere communiceren m deOndernemer 20 oktober 2012 De starter communicatie Sandra de Blaeij: Jezelf laten zien.' - Foto: Marijke Folkertsma Strategie Een professioneel (marketing-)com- municatieplan biedt inzicht in de ma nier waarop een organisatie zo effi ciënt mogelijk kan'communiceren. Daarbij is het belangrijk dat de organi satiestrategie is afgestemd op de doel groep. C-idee beschikt over de exper tise om via strategische communicatie de juiste doelgroepen te bereiken. Sandra de Blaeij: "Belangrijke stap pen in dit traject zijn, de wijze waar op je dat aanpakt en hoe je in kaart brengt wat de doelgroep doet met de ontvangen informatie. Vervolgens kun je de juiste vertaalslag maken van de organisatiestrategie naar het meest geschikte communicatiemiddel/-en om je doelstelling te bereiken. Kleu ren, beelden, foto's en teksten spelen een grote rol. Met andere woorden: de uitvoering maakt dat een strate gisch plan het gewenste effect zal heb ben." Om van een strategie tot een bijpas send communicatiemiddel voor uw doelgroepen te komen, moet de geko zen focus vertaald worden naar de juiste kernwaarden, zoals persoonlijk, betrouwbaar en kwaliteit. Vervolgens worden die kernwaarden vertaald naar bijpassende kleuren, beelden, tek sten in alle communjcatiedragers. C-idee brengt uw boodschap visueel als tekstueel bij uw doelgroepen. Social Media In deze haastige tijd gaan sociale me dia een steeds belangrijker rol spelen. Sandra de Blaeij: "C-idee heeft een speciale Social Media Toolkit ontwik keld, waarmee onze opdrachtgevers het gereedschap in huis hebben om hun communicatie door middel van Linkedin, Facebook, Twitter enzo voort snel te versterken en ook op dat gebied zicht- en herkenbaar te zijn. Deze bevat: een Social Media Scan, Training, Workshops, Social Media- plan, Gedragsregels, Ondersteuning en Social Media Inrichting en Moni toring." Creatie De creatieve vertaling van de strategie naar communicatiemiddelen is een specialisme dat C-i'dee als een van de weinige communicatieadviesbureaus haar opdrachtgevers kan bieden. Of het nu gaat om een logo, website, bro chure of een advertentie, C-idee maakt communicatiemiddelen die creatief, functioneel en effectief zijn r omdat zij aansluiten op de huisstijl en cultuur van de opdrachtgever. "Ons ■eigen logo, bijvoorbeeld, is gebaseerd op mijn persoon en staat voor bubbe lende, prikkelende ideeën. Die bub bels vormen een pijl die omhoog wijst. Ikzelf ben een boogschutter en het communicatieadvies van C-idee 'schiet' net zoals het sterrenbeeld doel gericht. Met de frisse, opvallende, bij mijzelf passende kleuren onderscheidt ons bedrijf zich ten slotte van de colle ga's", licht Sandra de Blaeij toe. Prezi Een van de diensten die C-idee onder nemers biedt, is het leren beheersen van Prezi. Deze gratis online presenta- tietool wint enorm snel aan terrein en telt wereldwijd al ruim 8 miljoen ge bruikers. Het vereist andere vaardighe den dan het traditionele presenteren via slides. In Prezi kun je aan de hand van een bepaalde verhaallijn in- en/of uitzoomen op tekst, afbeeldingen, ani maties en video's, wat details en over zicht biedt. Daardoor kan het publiek het over zicht en de structuur van het verhaal beter zien en begrijpen. De bewegen de beelden houden de aanwezigen bo vendien bij de les! C-idee verzorgt regelmatig snelcursus- sen van 3,5 uur om Prezi onder de knie te krijgen. De eerstkomende vindt plaats op 18 september 2012 (aanvang 13.00 uur) in De Vroone in Kapelle. Aanmelding via de website is verplicht. Sandra de Blaeij: "Veel positieve reac- Wie Sandra de Blaeij (35) Bedrijf C-idee Communicatie Waar Kapelle Begonnen 21 maart 2012 Meevaller Werden snel 'gevonden' Tegenvaller Herstarten bedrijf ging minder snel E-mail: info@c-idee.com ties ontvangen wij op onze C-idee PrePaid tool die wij onlangs hebben geïntroduceerd voor opdrachtgevers die regelmatig gebruik maken van on ze diensten. Dit betreft een bundel van vooraf ingekochte uren voor Communicatie-, Social Media- en Marketingwerkzaamheden, waarbij wij een aantrekkelijke korting op ons uurtarief verlenen.. De uren zijn een jaar geldig en kunnen op ieder ge wenst moment worden besteed. Er zijn vier bundels, respectievelijk C-idee 5, 10, 15 en 30 uur. Uitbrei ding is altijd mogelijk. Ook met C-idee PrePaid onderscheiden wij ons door onze heldere aanpak: de tooi sluit aan op de wensen van onze klant en die weet daannee precies waar hij aan toe is om zijn doelstel ling te bereiken." www.c-idee.com o ^c-idee Ou.::- HTI~li ondersoek. Dierenbescherming afdelInQiZeelsnd §§g i skS i sssr i UlkKENABlSSS j Elke bijdrage die C-idee Commu nicatie levert, is erop gericht om vanuit een heldere communicatie in combinatie met creativiteit, or ganisaties naar een hoger niveau te tillen met het daarbij behoren de optimale effect. Creativiteit creëert tenslotte enthousiasme, wat vervolgens inzet creëert. En inzet... creëert omzet! C-idee biedt haar opdrachtgevers de juis te tools daartoe. "Als je jezelf wilt profileren, dan is het belangrijk dat je jezelf laat zien. Ook in deze economisch mindere tij den moeten organisaties budgetten re serveren en aandacht besteden aan hun zichtbaarheid en goede commu nicatie", stelt Sandra de Blaeij, "an ders kapen wél zichtbare collega's de opdrachten voor hun neus weg. Wij adviseren ondernemers hoe zij dat kunnen voorkomen, bijvoorbeeld door de zichtbaarheid van hun organi satie te vergroten en daannee hun om zet, maar ook hoe zij nieuwe klanten kunnen binnenhalen. Vier communi- catietools spelen daarbij een belangrij ke rol: Strategie, Communicatie, So cial Media en Creatie. Deze vormen de core business van C-idee Commu nicatie."

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 100