sweetdëal.ni €11,5J? 'How long is now' en Moss favoriet publiek 17 Een smaakvolle aanbieding! Geniet met 2 personen van een chocolade fondue Xieje in Terneuzen! Volg ons op @twitter en /facebook brieven maandag 3 september 2012 Zeeland Onderdeel van WGG GR Media ieiexessa9ass!^mgsisg6mss2^m2iS£iSs^^^^se3zsssscsc^siam^<^^¥^iissszxzisssgsess!seats:^ess3ssBe(!sa 'X Maandag 3 September Ben je gek op chocolade en krijg je er maar geen genoeg van? Witte, bruine of pure i chocolade maakt voor de echte liefhebber niet uit. Probeer nu met 2 personen een heerlijke chocoladefondue. Je kunt nu genieten van het meest verse zomerfruit dat je je maar kunt bedenken, omhuld met een lekker laagje chocolade. NULn VAN. €23,00 KORTNG 50% ©SWEETDEALZEELND @SWEETDEALZEELAND Koop vandaag op sweetdeal.nl Brieven (max. 150 woorden) richten aan: Lezersredacteur PZC Postbus 91 4330 AB Middelburg 0118-434005 lezersredacteur@pzc.nl Schroev/eg Nooit heb ik een ingezonden brief gestuurd, maar nu wil ik toch wel reageren op de 50 km-limiet op de Schroeweg in Middelburg. Dit is nu al de tweede keer dat ik een bon krijg en wel voor 5 km te hard rijden. Wat moet je dan? De hele tijd kijken op de meter? Dat lijkt me helemaal gevaarlijk voor de fietsers, al kan ik me niet voor stellen dat die last hebben van de auto's er naast. Als het geld van de bekeuringen nu nog naar de ge meente ging zodat die er leuke din gen mee kon doen, nee het is alle maal voor het rijk, waar zijn onze agenten dan mee bezig? Ga er maar eens rijden, iedere in woner van Middelburg kruipt er over de weg en degenen die nog niet weten hoe vaak er bekeurd wordt rijden harder. I. M. ünckens Vrijlandstraat 126, Middelburg Stationsbrug Sinds de Stationsbrug in Middel burg niet meer door automobilis ten mag worden gebruikt is het ge krakeel niet van de lucht. De brug zou zelfs onveiliger zijn geworden. Toch is er een simpele, doeltreffen de en veilige oplossing voor de hand waarbij auto's van deze brug gebruik kunnen blijven maken. Maak een fysieke scheiding tussen rijbaan en fietspad door het creë ren van één rijbaan voor het auto verkeer die bij toerbeurt in zuidelij ke of noordelijke richting wordt ge bruikt, te regelen door verkeerslich ten aan de Kanaalweg en de Stationsstraat/ Blauwedijk. Haal de lichten op de brug weg. Geen stil staande auto's meer op de brug zo als voorheen, geen fiets- en auto verkeer dat door elkaar heen kri oelt maar één breder fietspad. Zorg er voor dat de scheiding zo ro buust is dat zowel fietsers als auto mobilisten niet worden verleid de ze te negeren. C. Vergouwe Frans Duwaerstraat 9, Middelburg Stationsbrug (2) Waarschijnlijk zal het nu een stuk veiliger zijn op de Stationsbrug. Het is een goede zaak dat er ge handhaafd wordt. Want de ver keersregels worden niet meer zo nauw genomen tegenwoordig. Maar dat de gemeente boa's wil in zetten bij de Stationsbrug verwon dert mij zeer. In het voetgangersgebied van de binnenstad kan men zomaar over al fietsen zonder dat daar op bet fietsverbod gehandhaafd wordt. De veiligheid van de voetgangers in het winkelgebied laat veel te wensen over. Misschien moet er eerst een ongeval plaatsvinden? Hier kunnen de boa's zich ook nut tig maken of zijn zij alleen opge leid om de automobilisten te be keuren? De volgende stap is een veilige binnenstad. Fietsen in het winkelgebied is asociaal. A. B. Brouwer Klein Vlaanderen 39, Middelburg Langstudeerboete De politiek en het hoger onderwijs zoeken al langer naar mogelijkhe den om slechte studierendemen ten te verbeteren. De universitaire bachelorstudies realiseren gemid deld studierendementen van 25-30%, soms 10 of lager. Door een aangepaste onderwijs- en orga nisatievorm, zoals de university col leges al 10 jaar aantonen, zijn stu dierendementen van 80-90 goed mogelijk. Nu zonder verloren 'snuf- feljaar' of verkeerde studiekeuzes met een breder vakkenpakket, ge middeld hogere cijfers en bijna een studiejaar minder. Voor zowel de student als de staatssecretaris zijn zo flinke kostenbesparingen moge lijk. De gevreesde langstudeerboete kan volgens dezelfde studentenlogi- ea zo worden omgezet in een kort- studeerpremie en flinke winst. Ge middeld een jaar studiekosten min der maar ook een jaar extra wer ken en inkomen, ook goed voor pensioen en AOW. Totaal een voordeel van 40-50.000 euro of meer. H. Steehouwer Zuidsingel 69, Middelburg Hedwigepolder Sommige argumenten met betrek king tot de Hedwigepolder slaan de plank finaal mis. Honger in Afri ka lossen we niet op met het al dan niet laten onderlopen van een polder. Een Afrikaan wil liever een eerlijke prijs voor zijn producten, onder steuning van de landbouw en een betrouwbare overheid. Zolang wij maar een habbekrats geven voor de import van chocola en koffie, heeft de Afrikaan andere zorgen aan zijn hoofd dan een ondergelo pen stuk polder. Daar ligt hij echt niet wakker van. C. Zandbergen Christiaansenstraat 18, Aardenburg gewaardeerde optreden was dat van Moss, met gemiddeld 4,64 ster ren. De band bleef Miss Montreal, Racoon en Di-rCct net voor. De complete lijst: Theater 1. How long is now 4,81 2. Dido Aeneas 4,32 3. Zeeuwen van Oranje 4,21 4. De Koorts 4,20 5. Medea 4,15 6. Boot Berg 4,13 7. Am Ziel 3,96 8. Het Land 3,74 9. Dwaalschot 3,66 Muziek 1Moss 4,64 2. Miss Montreal 4,58 3. Racoon 4,51 4. Di-rect 4,49 5. Jurk! 4,38 6. Izeline Calister 4,23 7. Tim Akkerman/Dotan 3,95 8. Destine 3,89 9. Yori Swart/Chagall 3,75 Danseresjes in Middelburg tijdens de cultuurmarkt. foto Lex de Meester foto Lex de Meester MIDDELBURG - De voorstelling How long is now was, met kop en schou ders, de publiekslieveling van het Nazomerfestival dit jaar. De dans voorstelling in de Machinefabriek behaalde een bijna volmaakte sco re: 4,81 sterren op een maximum van vijf. Dat blijkt uit de publieksenquête die de PZC al enkele jaren tijdens het festival uitvoert. In totaal wer den dit jaar iets meer dan 3000 stemformulieren ingeleverd: ruim 800 bij de diverse theatervoorstel lingen en 2200 bij de concerten op het Abdijplein. De concerten behaalden over het algemeen iets hogere scores dan de theatervoorstellingen. Het meest

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 17