Junior Kamer en sponsors zijn elkaar trouw van de OceanDiva B02 stapt aan boord Evenement B02 25 augustus 2012 deOndernemer m De organiserende commissie heeft er zin in. Foto: Mark Neelemans Vernieuwing is dit jaar het sleutel woord binnen Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen, in het bij zonder voor de commissie die verantwoordelijk is voor de orga nisatie van het traditionele B2B-event. Een nieuw en innova tief concept -creatief samengevat in het prikkelende BO 2- vraagt ook om een nieuwe en originele locatie. Maar wie zijn gebleven, zijn de sponsors. De relatie is duurzaam, zegt voorzitter Ilse de Smit. Wederzijds commitment, daar gaat het om. Tekst: Peter Oggel TERNEUZEN - Eigenlijk is het niet zo heel erg verrassend dat de elf hoofdsponsors hun verbintenis aan het B2B-event B02 -afkorting voor Business Opportunities in het kwa draat- al in een vroegtijdig stadium hebben vastgelegd. Dat klinkt wel licht wat aanmatigend, maar zo be doelt Ilse de Smit dat volstrekt niet. Als voorzitter van de commissie die dit jaar namens Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen het grootste net werkevenement van de regio vorm geeft, telt ze vooral haar zegeningen. Commissie en hoofdsponsors konden het snel eens worden over de afspra ken voor dit jaar. En dat, zegt ze, in een tijd waarin bedrijven toch wat aar- zelender omgaan met verzoeken om financiële ondersteuning. Het tekent de kracht van het jaarlijkse B2B-event van Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen. Maar het illus treert tevens de verbondenheid van het (Zeeuws-Vlaamse) bedrijfsleven met het evenement, dat al enkele de cennia de kalender siert en voor de doelgroep eigenlijk niet te missen is. Dit laatste weerspiegelt zich vooral in de bezoekersaantallen: de netwerkbij eenkomst lokt jaarlijks ruwweg zes honderd vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en overheidsinstellin gen. Maar wellicht nog belangrijker, stelt Ilse de Smit vast, is dat de relatie met de hoofdsponsors vrijwel elk jaar op nieuw wordt bestendigd. Die spon sors geven daarmee het regionale ondernemersklimaat ook telkens weer een impuls. "We hebben zeer trouwe en loyale sponsors. Daar zijn we uiteraard heel blij mee. Precies, er is echt sprake van een wederzijds commitment. Met B02 slaat Junior Kamer dit jaar nieuwe wegen in. Waarmee voor de vierde keer een nieuw concept in de markt wordt gezet. Dat is, zegt Ilse de Smit, voor de commissie een hele uit daging. Want: adel verplicht. De voorgangers van B02 -in de juiste volgorde achtereenvolgens BOV (Bes te Ondememings Visie), BOS (Busi ness on Stage) en BOOST- bleken steeds voltreffers. Ze wordt daar niet zenuwachtig van. De commissie - waarin naast de voor zitter Eric van Damme, Rob Mulder, Manon van Opdorp, Pieteijan Stan- daert, Edwin Eggebeen, Angelo van de Ree en Jeroen van Laar- twijfelt niet aan de nieuwe formule, ontwik keld in opdracht van het bestuur van de Junior Kamer. Met het concept keert de commissie terug naar de basis van het evenement: niet de onderne mer staat centraal, maar de visie, het idee. "We hebben er vier brainstorm sessies aan gewijd. Toen stond B02 op papier." B02 is gestoeld op drie thema's, die kenmerkend zijn voor de Zeeuws-Vlaamse economie. Dat zijn: recreatie/toerisme, industrie en zorg. Op de dag van het event, vrijdag 30 november is dat, schetsen drie visio- nairen hun beeld van de toekomst. Het gaat om innovatieve visies. Dat betekent: zonder grenzen, zon der beperkingen -echter wel onder voorwaarde dat uitvoering in princi pe mogelijk is en dat de visie in de Zeeuws-Vlaamse verhoudingen van toegevoegde waarde is. Uit de drie presentaties kiest een jury de beste en meestbelovende visie voor Zeeuws-Vlaanderen. Elke visie wordt in het komende jaar uitgewerkt. Het is de bedoeling dat Zeeuws-Vlaamse studenten daarvoor een stageplaats krijgen. De commissie is inmiddels in vergaan de bespreking met de beoogde visio nairs; namen wil Ilse de Smit in dit sta dium dan ook nog niet prijsgeven. Niettemin verwacht ze op korte ter mijn afspraken te kunnen afronden. "Ik verwacht ze in september te kun nen presenteren." Voor sponsoring van het B2B-event zijn acht specifieke pakketten ontwik keld. Met een knipoog naar het nieu we concept zijn vijf pakketten gekop peld aan de namen van uitvinder: Beaufort, Edison, Darwin, Einstein, Da Vinci. De laatste drie pakketten zijn extra uit te breiden met B02 Couture, B02 Final en BO Lounge. De sponsorpakketten staan uitvoerig beschreven op de website www.go2bo.nl/sponsoring Prijzen lopen vanaf350 euro tot 3.500 euro. Dit laatste bedrag geldt voor het meest exclusieve sponsorpak ket Da Vinei. Dit pakket is voorbe houden aan de elf hoofdsponsors. Die zijn: Recht door Zee presentatie en vormgeving, Leenhouts aanne mingsbedrijf, Rabobank Zeeuws- Vlaanderen, Schipper/OAZ accoun tants, De Ondernemer, Scott advocaten, Verhage Verhage nota rissen, Cress, Bouman kantoor totaal, Henno Cysouw optiek en Multras hip. "Voor de hoofdsponsors is er een exclusief pakket", zegt Ilse de Smit. "Maar vanzelfsprekend blijven spon sors welkom. Met de organisatie is veel geld gemoeid; financiële onder steuning is nodig. Voor bedrijven zijn er voldoende mo gelijkheden om een keuze te maken uit het sponsoraanbod, waar vanzelf sprekend afhankelijk van het bedrag een tegenprestatie tegenover staat. De brochure is geruime tijd geleden al weer rondgestuurd naar alle relaties van Junior Kamer Zeeuws-Vlaande ren. Het schip heeft Amsterdam als thuis haven en komt speciaal voor het eve nement naar Terneuzen. Aanleg plaats is de Beurtvaartkade (steiger waterschap Scheldestromen). De locatie biedt bovendien alle facilitei ten, waaronder ruimschoots parkeer gelegenheid. Een nieuw concept met een nieuwe naam, vraagt ook om een aanspre kende locatie. Was tot vorig jaar het Terneuzense Scheldetheater min of meer de thuisbasis van het jaarlijkse B2B-event van Junior Kamer Zeeuws- Vlaanderen, nu is inherent aan de nieuwe formule gekozen voor een uitdagend en stimulerend platform. B02 -Business Opportunities- ont vangt het regionale bedrijfsleven op vrijdag 30 november op het water, meer precies aan boord van de OceanDiva Original. Het luxueuze schip biedt op een totaaloppervlak van 2500 m2 op twee dekken plaats .enige beperking. De leden van de commissie hebben verschillende locaties overwogen, waaronder zelfs de Hulster basiliek. Uiteindelijk is gekozen voor de OceanDiva, waarvan de gebruiksmo gelijkheden prima aansluiten bij het concept van B02. voor meer dan 1000 gasten. Junior Kamer ontvangt doorgaans zo'n zes honderd bezoekers op de jaarlijkse B2B-bijeenkomst. De keuze voor OceanDiva, geeft voorzitter Ilse de Smit vari de organi satiecommissie aan, heeft alles te ma ken met het innovatieve karakter van de netwerkbijeenkomst. "Het schip past helemaal in onze stijl. Ei gentijds, met bijzondere mogelijkhe den en toepassingen. Gewoon een hele hippe boot.Voor de net werksessie gelden als kernwoorden: vernieuwend, stimulerend, streekge- boden en inspirerend. En dat zonder Hier gebeurt het allemaal; de Ocean Diva Original.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 103