Volkswagen bedrijfswagens in de lift Spaarvarken op Duitse leest 65 dagen 65% korting op actiepakketten. En: extra inruilvoordeel. POPPE Onderweg 19 mei 2012 deOndernemer Qjjj Wie op de weg om zich heen kijkt en erop let, merkt dat het aantal nieuwe zeer grote auto's behoorlijk afneemt. In plaats daar van worden auto's uit het seg ment eronder aangeschaft. Dus zeg maar geen Audi's A8, maar juist de A6 wordt populairder. Tekst: Ad van Bladel VLISSINGEN - Ook in het segment waar voorheen de topklasse werd ge reden. Dat lijkt voor die gelukkigen die in deze klasse kunnen winkelen overigens misschien erger dan het is, want de auto's uit het A6 en Merce des E-segment zijn er de laatste jaren qua lijbeleving nog weer enorm op vooruit gegaan. Met het huidige tijds gewricht in gedachten komen ook de auto's die in dit zakelijke segment worden gekocht met steeds kleinere motoren op de markt. Zo kwam Au di in januari met de A6 2.0 TFSi op de proppen die in ons land een prach tig appelgroen A energielabel heeft. Daarmee komt Aüdi tegemoet aan die klanten die weliswaar een ruime, comfortabele auto willen - die ze net zo luxe kunnen aankleden als een A8 - maar het milieu niet teveel willen belasten en een auto willen rijden met een relatief laag brandstofver bruik. Om dit te bereiken lepelde het merk een 2.0 TFSi-blok in het vooronder met 170 pk. Om het verbruik verder te drukken werd een Multitronic au tomaat gemonteerd die een wat lager verbruik heeft dan reguliere automati sche versnellingsbakken. Door zijn re latief lichte hybride constructie van aluminium en staal is de auto er'nog voldoende snel mee om met al het verkeer mee te komen, en zelfs vaak voor te blijven. Het interieur is - zoals het Audi be taamt - van uitmuntende kwaliteit en ziet er ook nog eens top uit met zijn flinke edelhouten (of aluminium) pa nelen en fors uitklapbaar scherm voor de boordcomputer en navigatie. Het spreekt voor zichzelf dat de stoelen ook fantastisch zitten. Het onderstel is elektronisch instelbaar. Wie kiest voor de modus efficiency rijdt zo zui nig mogelijk, waarbij de start-stop au tomaat zijn diensten bewijst. Zou op elke auto moeten zitten, hoewel bij deze Audi steeds bij het starten een lichte siddering door het koetswerk gaat wat het comfort ietwat geweld aandoet. Wat het verbruik betreft: bij het gebruik van een paar dagen ge middeld rij eten, een mix van stadsver keer, buitenwegen en snelweg, was een verbruik mogelijk van rond 1:12. Niet echt schadelijk maar ook nog geen toonbeeld van schraperigheid. Voor dat verbruik krijg je wel een for se, uitermate comfortabele wagen met excellente rij eigenschappen en een waarschijnlijk zeer lange levens duur. De kwaliteitsbeleving is in ie der geval heel erg goed en de hele au to maakt een prettige indruk. Boven dien kun je deze auto zo luxueus aan kleden als je maar wilt, vrijwel alle Audi accessoires zijn voor dit model beschikbaar. Reken er dan wel op dat de prijs nog wel flink wordt opge schroefd, want daar hangt een heel fors prijskaartje aan. De Audi A6 2.0 TFSi is ver krijgbaar vanaf 47.450 eu ro, inclusief belastingen. Kijk voor voordelen en ander nieuws op onze website: www.autopoppe.nl BEDRIJFSWAGENS BETER DAN OOIT EN KOSTENTECHNISCH INTERESSANT Volkswagen Bedrijfswagens is met een marktaandeel van 16,4% de onbetwiste koploper in Europa als het gaat om lichte bedrijfswagens in 2011. In Nederland steeg het marktaandeel in 2011 van 23,3 naar 29,4%. De Caddy en de Transporter zijn de nummer 1 en 2 in de lijst van bestverkopende bedrijfswagens in Neder land in het eerste kwartaal van 2012. Voor de Crafter stegen de verkoopaantallen met maar liefst 64%. Paul vervolgtf'Groot voordeel van Volkswagen Bedrijfs wagens is dat onder invloed van de technische ontwikke lingen hebben de bedrijfswagens steeds minder onderhoud nodig. De kwaliteitsverbetering van motoren en de komst van betere smeeroliën zorgen voor minder slijtage. Daardoor worden de onderhoudsintervallen steeds groter. En dat maakt een investering in een Volks wagen Bedrijfswagen extra effectief." OFFICIEEL DEALER VOOR VW BEDRIJFSWAGENS IN ZEELAND GOES PEARYWEG13-15 T. 0113 542500 TERNEUZEN HANDELSPOORT 4 T. 0115 647333 VLISSINGEN GILDEWEG 22 T. 0118 424000 Wat gaat er nog meer gebeuren? "Duurzaamheid is heel belangrijk. Trends vanuit de perso nenwagens worden nu overgenomen in de bedrijfswa gens. Met Volkswagen profiteren we wat dat betreft van cte voordelen van een groot en innovatief merk. Het zal dus ook niet lang meer duren of de eerste elektrische be drijfswagens staan in de showroom. Dat worden naar alle waarschijnlijkheid de Transporter en de Caddy. Wij krijgen deze technieken gepresenteerd en zorgen er tegelijkertijd voor dat we er voldoende kennis van in huis hebben." Uitstekend nieuws dus. Paul de Rijke, accountmanager Volkswagen Bedrijfswagens bij Auto Poppe bevestigt dit positieve beeld. "Maar daarmee zijn we er nog niet", voegt hij er diréct aan toe. "Door de veranderende maat schappij, de kritischere klant, de toenemende concurren tie en het onder druk staan van de marges, wordt klant gerichtheid in de bedrijfswagenbranche steeds belangrij ker. Daarom investeren wij bewust in meer contactmo menten met de klant of prospect. Wij proberen hun specifieke wensen en omstandigheden in kaartte bren gen, zodat we echt kunnen bieden waar vraag naar is." Bedrijfswagens

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 111