B2B event: BOOST wordt BO2 B3 deOndernemer 21 april 2012 Evenement out-of-the-box-denken Zeeuws- Vlaanderen krijgt dit najaar een spectaculair vernieuwd business-to-business evenement. De Junior Kamer Zeeuwsch- Vlaanderen heeft een nieuw concept dat nog spraakma kender zal zijn dan de al zo succesvolle BOOST- formule. Alles draait nu eens niet om een winnend bedrijf, maar om een winnende visie. Niet een starten de ondernemer, maar de beste visie voor Zeeuws-Vlaanderen staat centraal. Tekst: Ron Gregoor TERNEUZEN - De Junior Kamer Zeeuwsch- Vlaanderen wil vernieu wing aanbrengen in hun B2B- event. Niet omdat de BOOST niet succes vol en spraakmakend was, verre van dat. Maar na vijf jaar jonge onderne mers helpen zich verder te ontwikke len, raakt die vijver op een bepaald moment ondiep, zo niet leeg. "We gaan nu op zoek naar een opzienba rende visie. Nu staat eens niet het be drijf, maar de visie centraal", licht Ilse de Smit, de voorzitter van de organise rende commissie toe. Tijdens B02/ Business Opportunity staan dne thema's centraal: recreatie/toerisme, industrie en zorg. Per thema zal één visionair zijn of haar visie geven op dat onderwerp. De finale van de verkiezing 'Beste vi sie voor Zeeuws- Vlaanderen' vindt plaats op het grote evenement op 30 november. Een jury zal tezamen met het publiek de meeste waardevolle vi sie voor Zeeuws-Vlaanderen kiezen. De stap van BOOST, de prijs voor het meest belovende jonge bedrijf naar die voor het meest veelbeloven de idee, is in de praktijk best een gro te. Waarom een succesformule verla ten? Na jarenlang succes, eerst met de BOV (Beste Ondememings Visie), BOS (Business on Stage) en BOOST is de tijd nu rijp voor een nieuw con cept. Voorzitter Ilse de Smit van de organi satiecommissie: "De laatste BOOST werd gekenmerkt door een professio nele organisatie, lekker eten en een geweldig feest. In het nieuwe con cept ligt de nadruk echter meer op in novatie in Zeeuws-Vlaanderen. Dit in een geheel nieuw jasje. Met het nieuwe concept willen wij de Zeeuws- Vlaamse bedrijvigheid stimu leren door de ondernemers te wijzen op mogelijkheden, die de regio in zich heeft, maar waar niet altijd aan wordt gedacht. Out- of- the- box ideeën. Durf verder te gaan, kleur eens buiten de fijntjes. Echte verande ringen komen er alleen door out-of-the-box denken. Laten we eens niet uitgaan van haalbare ideeën, maar denken in superlatieven. Zeeuws- Vlaanderen als het 'Dubai van Europa'." De naam spreekt eigen lijk voor zich; BO2 Business Oppor tunity. Een B2B event waar kansen/ mogelijkheden, ruimte voor nieuwe ideeën centraal staan. De mogelijkhe den komen niet alleen tot uitdruk king in de visies die gepresenteerd worden. Ook biedt BO2 als grootste B2B-event van Zeeuws-Vlaanderen de bezoekers tal van mogelijkheden om contacten te leggen en ideeën uit te wisselen. Dat alles natuurlijk op hoog niveau, want the sky is the li mit! En daarom Business Opportuni ty in het kwadraat! Gezocht: student met visie In de aanloop naar het event zal de commissie in samenwerking met Randvoorwaarden De commissie schept vooraf een kader voor de visionairs, zodat er passende plannen ontstaan die in spelen op Zeeuws- Vlaanderen. De plannen moeten: Spraakmakend zijn, out-oTthe-box, het mag zelfs shockerend zijn. Om eens wat voorbeelden te noemen: Zeeuws- Vlaanderen wordt onafhankelijk, of een vrije handelszone in de ha- Rootzz Zeeuws-Vlaanderen studen ten werven, afkomstig uit Zeeuws-Vlaanderen. De commissie koppelt aan de visies, die tijdens het evenement worden gepresenteerd, een student. Deze studenten voeren in de periode november 2012 - no vember 2013 een onderzoek uit naar de haalbaarheid van de visies. De Ju nior Kamer gaat de komende periode op zoek naar sponsors die een stage plek, inclusief begeleiding van de stu dent en een vergoeding beschikbaar willen stellen. Tijdens het event in 2013 presenteren de studenten de resultaten van het on derzoek. Op deze manier laat de Ju nior Kamer studenten kennismaken ven van Terneuzen. De visie dient wel voldoende tastbaar/concreet te zijn, waardoor realisatie op ter mijn mogelijk is. De visie stelt Zeeuws- Vlaande ren m een groter perspectief, als 'centre of the world'. De visie vormt een toegevoegde waarde voor de economie van Zeeuws- Vlaanderen. met de werkgelegenheid en toekomst kansen in eigen streek. De Junior Kamer wil met het evene ment de meest belangrijke en groot ste B2B- gebeurtenis blijven organise ren, daarin wil de organisatie geen concessies doen. Het nieuwe evene ment moet de bedrijvigheid in Zeeuws- Vlaanderen stimuleren, on dernemers inspireren, wakker schud den en wijzen op wellicht niet-alle- daagse kansen die de regio biedt. "Kansen liggen voor het oprapen." Het evenement wordt gehouden op vrijdag 30 november. Bij een nieuw concept hoort een nieuwe locatie, heeft de organisatie bedacht. Waar het event zal plaatsvinden is nog een verrassing, maar het beloofd een hele bijzondere te worden! Het evenement wordt mogelijk ge maakt door sponsoring. Potentiële sponsors hebben ook dit jaar weer keuze uit verschillende sponsorpakket ten en mogelijkheden voor optimale exposure. De pakketten kenmerken zich door nieuwe opties. Net als in voorgaande jaren is de On dernemer mediapartner. Dat betekent dat d Ondernemer de lezer op de hoogte houdt van alle ontwikkelin gen rond de organisatie van het groot ste businessfeest in Zeeuws- Vlaande ren. Social Media zal hierin absoluut een rol gaan spelen. V.l.n.r.: Eric van Damme, Pieterjan Standaert, Edwin Eggebeen, Rob Mulder, Manon van Opdorp, Jeroen van Laar, Angelo van de Ree, voorgrond Ilse de Smit.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 122