Zakenevent van het jaar creëert eigen kansen BI deOndernemer 21 april 2012 I BeUfS CONTACTA 201 2 mwmm To be or not to be? Na twee suc cesvolle CONTACTA - edities in 2010 en 2011 vraagt 2012 om een uitdagende nieuwe editie, met oog voor de rommelige economi sche situatie van dit moment en de kansen die ondernemers anno 2012 kunnen creëren. De combi natie tussen Beurs en Zakelijk Event verdiende in 2011 een warm applaus van standhouders en bezoekers. Voor reclamebu reau LMG KCND, onder leiding van Perry Kentin, een stimulans om door te gaan met de organisa tie van dit Event met loyale part ners zoals deOndernemer. Tekst: Annet van de Ree GOES - Editie 2011 kende een re cord aantal bezoekers en gaf de 25e editie opnieuw een blauwdruk voor een succesvolle regiobeu» als het za kelijke Event van het jaar. "Maar we zijn er nog niet!" laat een ambitieuze Perry Kentin van LMG KCND we ten. "Ieder jaar leren we in de prak tijk en gaan we opnieuw afstemmen op de signalen van bezoekers, stand houders én de zakenwereld." De cri sis drukt een zwaar stempel op de he le economie en dwingt ondernemers de eigen onderneming tegen het licht te houden. Met het thema van vorig jaar zette CONTACTA in op de Vi sie op de Toekomst. Dit jaar zoekt het bedrijfsleven juist in de directe ei gen omgeving naar kansen, binnen het eigen bedrijf worden plannen van de plank gehaald en wordt nagedacht over de haalbaarheid van de eigen mp- gelijkheden. C ONT ACTA 2012 wil aan dit proces waarde toevoegen." Kennis, Innovatie en Presentatie (KIP) zijn de sleutelwoorden voor het programma op de beurs. Naast de Arena, die ruimte biedt aan 150 perso Vrienden voor het leven: Ivo van der Velde (PZC), Perry Kentin(LMG) n Johan van den Kieboom (deOndernemer) Foto: Marijke Folkertsma nen, worden er kleinere presentatie ruimten voor 30 tot 40 personen inge richt voor korte presentaties van 30 tot 45 min. De presentaties in deze ruimten, verspreid over drie hallen, zijn gericht óp kennisuitwisseling en innovatie. "Kennis en innovatie zijn vaste pei lers in het CONTACTA concept. In deze pitstop sessies worden themati sche presentaties aangeboden en kun nen actuele thema's op het gebied van MVO, sociale media of innovatie een podium krijgen." Bekende Nederlanders De C ONTACTA Arena blijft het domein van de bekende Nederlan Wubbo Ockels, vorig jaar te gast bij CONTACTA. ders; hier trakteren spraakmakende BM-ers de CONTACTA 2012 bezoe kers op een onvervalst 'blingbling' moment. Wie wilde in afgelopen ja ren Jort Kelder, Wubbo Ockels en Bram Moszkowicz nu niet 'live' mee maken op de bühne? Achter de scher men wordt er druk gewerkt aan het vastleggen van bekende Nederlanders met status en een serieuze ondertoon. Perry: "We denken dan aan authen tieke persoonlijkheden met een sterk verhaal en veel aantrekkingskracht óp ondernemers." Stiekem hoopt hij vooral op een rol voor één van onze Koninklijke Hoog heden. Dat zou de themakleur Oran je een extra dimensie geven. Deze the makleur sluit naadloos aan op het voorste] van de C ONTACTA 2012 organisator om het Oranje Fonds te ondersteunen. Wij denken aan een actie met een donatie per verkochte vierkante me ter. Het Oranje Fonds steunt initiatie ven, die kansen creëren voor projec ten en mensen, die een extra steun in de rug verdienen voor een betere toe komst." Extra ruimte is er dit jaar ingericht in de themabioscoop. Doorlopend zijn films als The Social Network, Wallstreet en diverse documentaires gratis te zien door standhouders en bezoekers. Inspirerende en confronte rende films, zeker in de huidige tijdgeest van de financiële crisis en de onnavolgbare invloed van internet en sociale media. Mediapartner Voor CONTACTA 2012 geldt dat bestaande succesformules blijven be staan. "De exposanten zijn erg te spre ken over het succes van de Pleinen, dus die gaan we zeker terugzien op de beursvloer. Om exposanten extra tegemoet te komen in deze onzekere tijd, zijn er dit jaar voor het eerst voorzieningen getroffen voor gesprei de betaling," aldus Perry. "Daarnaast willen wij stimuleren dat er meer be zoekers met het openbaar vervoer ko men. Tijdens de drie beursdagen gaat er een shuttlebus rijden tussen NS-Sta- tion in Goes en De Zeelandhallen." deOnde.rnemer is ook in 2012 dé me diapartner voor CONTACTA 2012 en brengt de komende maanden nieuws en achtergronden in de re gio-uitgaven Zeeland en West-Bra bant," bevestigt Johan van den Kie boom, bladmanager van deOnderne mer. "In oktober 2012 verschijnt de speciale beurskrant met interviews, achtergronden en informatie over alle activiteiten op de beursvloer! Ook zijn we als deOndernemer prominent aanwezig op beursvloer!" Naast deOndernemer gaat Omroep Zee land tijdens de beursdagen uitgebreid verslag doen op radio en tv. Via o.a. Twitter wordt Ondernemend Zee land op de hoogte'gehouden van de actuele weetjes van CONTACTA 2012.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2012 | | pagina 116