Zeeland PZCIn Goes pakt promotie breed aan Historisch succes Euphonia BEVELANDEN-THOLEN 14 en 15 16 en 17 CITYMARKETING Nieuwe marketingstichting wordt ook verantwoordelijk voor evenementenbeleid Jeugdhonk Answest officieel een feit almanak Crea Visio-film laat je kijken door de ogen van een blinde Maandag 7 november 2011 Drie beginnende Zeeuwse regisseurs in finale Filmstars Tip? bevelanden@pzc.nl/tholen@pzc.nl door Frank Balkenende GOES - Een nieuwe Stichting Goe- se Marketing moet de promotie van de gemeente en tegelijk het evenementenbeleid uitvoeren. Dat is het idee van het college van bur gemeester en wethouders. De Stichting Goese Promotie, die nu het evenementenbeleid coördi neert, zou in dit voorstel moeten opgaan in de nieuwe marketing stichting. Daarin zitten vertegen woordigers van de gemeente, loka le winkeliers en ondernemers, een bank, een verzekeraar, een energie bedrijf en een woningbouwvereni ging. De stichting krijgt een jaar budget van 320.0000 euro, waar van een ton uit de Goese parkeer- inkomsten. Het college toont daar mee zijn goede wil naar de onder nemers. Het hoopt dat onderne mers een voorgestelde ozb-opslag voor bedrijven zal steunen. Die extra ozb-inkomsten voeden me de de citymarketingpot. Goes praat al langer over citymar- keting. Doel is het 'merk' Goes be kender te maken in Zeeland en de rest van het land en het imago (verder) te verbeteren. De gemeen te wil zich eenduidig promoten als het economisch knooppunt van Zeeland en tegelijkertijd als een plek waar je stedelijk woont in een rustige en groene omgeving. Sleutelwoorden zijn 'aangenaam, handelsgeest en bereikbaar'. Die drie begrippen worden uitgewerkt tot een zogeheten merkpaspoort, dat de basis zal vormen voor alle promotiecampagnes. Dergelijke campagnes moeten worden ge steund door zoveel mogelijk par tijen in Goes. Overigens is het niet zo dat de pro motiecampagnes zich vooral zul len richten op mensen die Goes to taal niet kennen. Sterker nog: city- marketing moet zich toespitsen op het behoud van bestaande bedrij ven, zodat een goed ondernemers klimaat blijft bestaan. Bedrijven worden zo zelf ambassadeurs van Goes als stad waar het goed wer ken en wonen is. Goes heeft 62,5 arbeidplaatsen op 100 inwoners. Dat is het hoogste banencijfer in Zeeland. Citymarke- ting moet vooral ook mensen die in Goes werken, maar er niet wo nen, overhalen zich in Goes te ves tigen als ze verhuisplannen heb ben. Verder zijn de eigen inwoners potentiële ambassadeurs van de ge meente. Als er genoeg te beleven valt - op dat punt is er werk aan de winkel - en het is er prettig en veilig wonen, dan dragen ze het Goes-gevoel vanzelf uit, is de ge dachte. Dat gaat allemaal niet vanzelf Van daar dat de citymarketingnota Kan sen voor Goes hamert op product ontwikkeling, zodat de stad aan trekkelijk en bijzonder blijft voor de doelgroepen: bedrijven, woon consumenten, dagjesmensen, jon geren, studenten en natuurlijk de eigen inwoners. De gemeenteraad neemt donder dag een definitief besluit over het plan. HANSWEERT - Commissaris van de koningin Karla Peijs heeft zaterdag op de gedempte voormalige grote sluis in Hansweert de nieu we jeugdsoos geopend. Zij deed dat samen met basisscholier Jarno Vermeulen, die de win nende naam voor de soos bedacht: Jeugd honk Answest. Het tweetal onthulde het naambord aan de gevel. Peijs zei de komst van de soos een goede zaak te vinden. „We moeten het in Zeeland hebben van de jeugd." De jeugdsoos is er gekomen door noeste in spanningen van de dorpsraad Hansweert en is tevens het laatste wapenfeit, want het orgaan heft zichzelf op. Wel pleitte voorzitter Adri Kortlever nog voor een bruggetje naar het naastgelegen terrein. foto Willem Mieras Tip? redactie@pzc.nl GOES - Het fanfare-orkest van mu ziekvereniging Euphonia uit Goes heeft zaterdag tijdens het KNFM- concertconcours in Terneuzen een historisch succes geboekt. Zij be haalden in de eerste divisie een ge middelde score van 90.92 op een maximum van 100 te behalen pun ten, het hoogste resultaat in de eer ste divisie in het bijna 125-jarige be staan van de fanfare. Het puntenaantal was goed voor een eerste prijs met onderschei ding van de jury. Tevens kreeg de fanfare hiermee een rood-wit-blau- we wimpel uit handen van de KNFM-voorzitter uitgereikt. De juryleden beoordeelden twee werken gespeeld door Euphonia. Het verplichte werk 'Bellum et Pax' van Stijn Roels en het keuze- werk 'Sinfonietta No 4' van Philip Sparke. Het verpichte werk beoor deelden de juryleden met in totaal 89.83 punten. Met het keuzewerk verdiende de fanfare een totale sco re van 92 punten. Euphonia werd in de jury-versla- gen met name geprezen om de muzikaliteit van het orkest en de individuele klasse van de muzikan ten. In 2012 bestaat Euphonia 125 jaar. Het jubileum zal groots gevierd worden met diverse activiteiten het hele jaar door. Met zijn zessen betraden ze de coupé. Goed bewaarde dames in op perbeste stemming. Ze hadden een dagje creabeurs genoten en aan het geluidsniveau te horen was er voor, tijdens of na de activiteit duidelijk ook nog tijd geweest om de inwendi ge mens met iets vloeibaars te verster ken. De dames installeerden zich breed voorzien van ruim gevulde tasjes en andere monstertjes met een plof in de fauteuils. En de verhalen barsten los. Eén van hen voerde het hoogste woord en liet de hele coupé meegenie ten. Ze merkte de stijgende irritatie en besloot dat de aanval de beste ver dediging zou zijn. Haar stem schal de: Ja sorry mensen, ik heb last van ouderdoms-adhd." Zelfkennis, een mooie zaak. Maar de meeste medereizigers waren NS dankbaar geweest voor een stilte coupé.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 25