5 spectrum Klantvriendelijk KPN RUDEN RIEMENS FOTOGRAFIE bij hoog en laag Zaterdag 24 september 2011 In mijn Amsterdamse werkplek is het onmo gelijk om Radio t te ontvangen: KPN heeft namelijk aan de overkant een gigantische mast geplaatst, waardoor Radio 1 niet meer hoorbaar is. Om dit bezwaar te ondervangen heb ik een kastje gekregen met een afstandsbe diening waarmee ik niet alleen Radio 1, maar al le andere radiostations via de kabel kan beluiste ren. Het kastje ging stuk. Ik belde met de klantenser vice van KPN en men zou mij een nieuw kastje zenden. Tot zover ging alles goed. Tot ik bericht kreeg van KPN, waarin men mij hartelijk bedankte voor het abonnement dat ik had afgesloten voor internet en interactieve televisie. Men liet mij weten dat mijn aansluiting klaar zou zijn voor gebruik. Binnen drie werkdagen zou ik mijn ap paratuur ontvangen! Inmiddels ontving ik van Selektvracht bericht, dat men tevergeefs had geprobeerd iets af te le veren, waarmee ik in staat zou zijn de radiozen ders te ontvangen via mijn televisie. Ik belde Selektvracht om mee te delen, dat ik de volgende dag pas tussen drie en zes uur in staat zou zijn iets te ontvangen. Ik repte mij naar huis en zat braaf bij de bel tot zes uur te wachten, zonder resultaat Daarnaast probeerde ik via de klantenservice van KPN het 0900-nummer te bellen en waar achtig, ik kreeg een keuzemenu! Na vele getallen te hebben ingedrukt ook een levend mens, een vriendelijke dame die beloofde mij te verbinden met de betreffende afdeling. Ik bleef precies drie en veertig minuten vergeefs wachten a 10 euro cent per minuut zonder resultaat Gisterochtend ontving ik een hartelijke brief, waarin mij dringend werd gevraagd waarom ik mijn bestelling nog steeds niet had bevestigd, want de aansluiting was klaar om aangesloten te worden. Er zat een surfadres bij, waarop ik kon laten weten waarom ik nog steeds niet had gereageerd. Ik meldde, dat ik ook geen abonne ment voor internet en interactieve tv had afge sloten, doch slechts een nieuw kastje voor ra dio-ontvangst op mijn televisie had gevraagd. Ik heb nog tweemaal gedurende een half uur ge probeerd om een menselijk wezen via het 0900-nummer aan de lijn te krijgen, waarbij mij weer werd verzocht te wachten daar alle mede werkers bezet waren. Bovendien zit ik al weer twee uur vergeefs te wachten op Selektvracht, die tussen zes en acht uur mijn kastje zou bezorgen. Het is nu drie mi nuten voor acht, er ontwikkelt zich bij mij een tergende en dreunende hoofdpijn. Wie zei daar dat KPN klantvriendelijk is? Waar is de verbin dingsofficier, die mij voorziet van een kastje, zo dat ik de door de zendmast van KPN belemmer de ontvangst van de vaderlandse radiozenders kan compenseren? Ah... daar gaat de bel. Ik vlieg naar de voordeur. Een aardig Selektvracht-mijnheer wil mij laten tekenen voor een doos! Ik besluit er toch even in te kijken. En ja hoor, een interactief televisie- ding. Ik bedank de Selektvracht-mijnheer harte lijk voor de moeite, maar dit heb ik niet besteld! Er zit maar één ding op: vannacht zaag ik de KPN-mast aan de overkant om!

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 75