Informatie steeds belangrijker Jan van Halst spreekt op Contacta contacta» l'i restaurant mondriaan.nl mondriaans 29 Mensen kunnen tegenwoordig een profiel maken van hun com municatiestijl. Hoe ga je om met stress en druk, sta je open voor kritiek, wat is je leerstijl en hoe staat het met je interactief ge drag? Antwoorden op vragen als deze maken communicatie een stuk inzichtelijker. En een goede communicatie is goud waard, zowel in persoonlijke als zakelijke betrekkingen. door Henk van de Voorde AXEL - Piet van Meurs uit Axel - Ad vies, Training Coaching - is gecerti ficeerd trainer voor het netwerk 7 LL in Zeeland. Samen met nog twintig andere gecertificeerde trainers gaat hij 7 LL uitrollen over Nederland en de EU. Centraal staat het Seven Live Languages (7LL) Communicatiepro- fiel. Dit is een bijzonder product, ge richt op de unieke Communicatiestijl van een individu, team of project. Hoe belangrijk deze informatie is voor een relatie of een onderneming, wordt steeds meer onderkend. 7LL staat voor de volgende zeven Live Languages: Contemplator (nadenker), Doer (doener), Producer (produ cent), Influencer (beïnvloeder), Res- ponder (beantwoorder), Shaper (vormgever) en Mover (beweger). ,,Het zijn zeven eigenschappen waar mee een mens communiceert en ac teert. Het communicatieprofiel zit als DNA in je, alsof het een vingerafdruk is. Botsingen tussen de werkvloer en leidinggevenden vloeien vaak voort uit miscommunicatie. Men voelt niet aan wat de ander nodig heeft. Wij kunnen als coach partijen vaak dich ter tot elkaar brengen. Alle gecertifi ceerde trainers zijn ondernemers, die een uitgebreide training hebben ont vangen en exclusief mogen werken met de Communicatieprofielen: de 7Life Languages Profielen. Vanuit on ze eigen expertise en achtergrond dra gen wij actief bij aan de dienstverle ning die ons netwerk biedt. Wij zijn aangesloten via een licentie bij het 7 Life Languages™ Netwerk Neder land. Alleen deze trainers mogen bin nen Nederland, België en Duitsland werken met het 7Life Languages Pro fiel", aldus Van Meurs. Hij adviseert, ondersteunt en coacht ondernemers en medewerkers bij het bereiken van gestelde doelen. Hij is al tijd al geïnteresseerd geweest -in het gedrag van de mens. „De een heeft charisma, de ander niet, hoe komt dat? Waar heeft iemand moeite mee bij spreken en gedrag. Verbaal en non-verbaal gedrag van mensen in één op één gesprekken of in groepen vind ik interessant. Hoe kun je ge drag en gesprek beïnvloeden of aan passen? Waarom werkt de ene groep mensen op een bepaalde manier met veel succes, terwijl anderen zich uit de naad werken maar gestelde doelen niet halen.?" Leidraad Het 7LL Profiel is de persoonlijke communicatie leidraad. Na het invul len van een digitale vragenlijst wordt een profiel gegenereerd dat uniek is. Een persoonlijk profiel, dat specifiek Piet van Meurs: '7LL Profiel is persoonlijke communicatie leidraad.' gericht is op het verbeteren en verster ken van de communicatie en de on derlinge relaties. Het gaat om belang rijke informatie, die onmiddellijk om gezet kan worden in effectief gedrag en het versterken van relaties, ieder profiel wordt namelijk in een persoon lijk gesprek toegelicht en teruggekop peld door één van de 7LL professio nals, de gecertificeerde trainers. Ze zijn gericht op het praktisch en toepasbaar maken van de informatie in het profiel. „Communiceren doen we allemaal, op onze eigen manier. Om die communicatie om te zetten in communicatiekracht, is een per soonlijke handleiding eigenlijk onmis baar. 7Life Languages biedt concreet inzicht in iemands persoonlijke en unieke communicatiekracht. Samen met een team van trainers en strategi sche partners zetten wij communica tie op de kaart. Met de informatie uit het persoonlijke 7Life Languages Pro fiel èn de expertise van onze mensen, geven wij Communicatie inhoud en zeggingskracht. Van Meurs introduceerde enkele ja ren geleden de tweedaagse cursus 'Sprekend Presenteren', gericht op het trainen van mensen die het lastig geven om te spreken en te presente ren in het openbaar. Vakinhoudelijke informatie, gecombineerd met wat kwinkslagen. „In de meeste mensen zit een goede spreker. Het boeiend kunnen presenteren betekent een toe gevoegde waarde voor je carrière. Het zelfvertrouwen neemt toe en men heeft meer kansen en mogelijk heden. Power Point presentaties zijn op hun retour. Het is veel belangrij ker dat je zelf de boodschap in goede zinnen kan overbrengen." Hij legt uit dat een goede timing daar bij essentieel is. „Spreken is zilver, maar zwijgen is goud. Even stil zijn heeft vaak meer effect dan constant praten. Het is bij het spreken in het openbaar ook belangrijk om je stem zodanig te gebruiken dat de aandacht van het publiek niet verslapt, met va riaties qua volume en tempo. Het is essentieel dat de boodschap boeiend en gepassioneerd wordt verkondigd, zodat de aandacht van de toehoorders wordt vastgehouden." Jan van Halst, topman bij FC Twente en begenadigd spreker. Sport en business zijn onlos makelijk verbonden en CON TACTA speelt daar dit jaar actief op in met o.a. een Sport en Busi ness plein. De komst van Jan van Halst, manager commerciële za ken bij FC Twente) als keynote spreker over het succes van een regionale club die landskampioen werd! Het succes van FC Twente spreekt tot ieder verbeelding, of je fan bent of niet. Een club, die ook commercieel economisch in goede conditie verkeert. door Annet van de Ree GOES - Dit kan alleen bereikt wor den door een tomeloze inzet en door zettingsvermogen, discipline en een winnaarmentaliteit van o.a. Jan van Halst. Deze eigenschappen kenmer ken Jan van Halst, eigenschappen waarmee hij zowel op het veld als' in de bestuurskamer succes heeft gehad. Jan van Halst behaalde door zijn tome loze inzet de absolute top. Mede dank zij zijn doorzettingsvermogen heeft hij alles uit zijn carrière gehaald wat erin zat. Naast zijn bestuursfunctie bij FC Twente is hij tegenwoordig vaste ana list bij Studio Voetbal. Een rol die hij .eqrderjiLhad bij Eredivise Live, waar hij direct na de wedstrijden helder ver slag deed van het verloop van de wed strijd. De kwaliteit van Van Halst is dat hij, ondersteund met videobeel den, begrijpelijk kan uitleggen wat er in het veld gebeurd. Door de combi natie van zijn ervaring op het veld en in de bestuurskamer kan hij een in houdelijke presentatie geven over de link tussen sport en het bedrijfsleven. Het is interessant om te horen hoe hij, door hard te werken, de top heeft bereikt. Op Coji^ci.a zalJiij vertellen over het functioneren binnen een team, coachen, het benutten en effec tief gebruiken van je sterke punten. Het Sport en Business plein is vrijwel gevuld met bedrijven die actief zijn op het gebied van sportsponsoring en de meerwaarde in de combinatie van sport en business zien. NAC richt een volledige businesslounge in en diverse sportieve demonstraties zijn hier in voorbereiding. Bus van de toekomst "De planning van de beursvloer is vrij wel gevuld,"zo laat Perry Kentin van LMG|KCND enthousiast weten. Met deze derde keynote speaker Jan van Halst, hebben we nu drie aantrek kelijke sprekers te gast in onze speak ers' Arena op de beursvloer. De stand bouwers van o.a. het Roosen- daal-plein, het Bouwplein en Plieger- plein gaan voor een aantrekkelijke sfeer en aankleding zorgen. We heb ben inmiddels enkele fraaie standont- werpen binnen gekregen. Ook RA BO bank Oosterschelde gaat met een mooie stand groots uitpakken. Een echte publiektrekker wordt de Bus van de Toekomst van Wubbo Ockels, aangevuld met de elektrische auto's van Auto Sturm en Kyotolease is de mobiliteit van de toekomst sterk vertegenwoordigd. Ook de heden daagse 'Car Beauty' is sterk vertegen woordigd met de exclusieve stands van Mobiliteitscentrum Zwartepoor- te met BMW en MINI, en voor de echte liefhebber van alles wat Engels is: Bogaers Jaguar Goes, dealer van het meest 'sophisticated' automerk al ler tijden! Businessborrel De grote klapper van Contacta 2011 wordt ongetwijfeld de recordpoging van de grootste netwerkborrel ooit, gesponsord HEINEKEN. "Dit wórdt echt een happening in festivalsfeer met mobiele biertappers tussen het pu bliek. Dit is hoe wij een Contacta 2011 voor ogen hebben, uitbundig en spraakmakend; wij hebben er in ie der geval veel zin in," aldus Perry Kentin. dineren catering delicatessen wijn cadeau's brood van menno diverse kazen lunch ontbijt Weststraat 9 Domburg

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 165