De kracht van reclame Zeeuwse inbreng in megaklus <2 De Column pas begonnen jD G "o U Gewicht 02 Koos Luijk: 'Zorg dat ze je naam onthouden.' Foto: Marijke Folkertsma De naam 'Buro Windkracht' heeft eigenaar Koos Luijk bewust gekozen voor zijn recla mebureau. 'Een knipoog naar het Zeeuwse. Typisch is dat mensen altijd vragen naar de betekenis er van. Dankzij deze korte, maar vooral krachtige bedrijfsnaam is het ijs dan meestal direct gebro ken.' door Loes van der Hoeven 'Stonn in een glas water' is Buro Windkracht uit Goes zeker niet. In korte tijd hebben Koos Luijk en zijn team al heel wat prestigieuze organisa ties tot hun klanten mogen rekenen en is hun werkgebied van Zeeland ge groeid tot Zuid-Holland, Noord-Bra bant, Gelderland, Utrecht en Noord-Holland. Daarnaast zijn inmid dels diverse opdrachten uit het buiten land verworven. Het team bestaat naast Koos Luijk uit een program meur, een grafisch ontwerper en twee stagiaires. De missie van Buro Windkracht luidt: doelbewust zorgen dat iedereen de naam van de klant onthoudt. Koos Luijk: "In het verleden heb ik diverse verkoopfuncties vervuld, zowel in de binnen- als buitendienst. Die ervaring combineer ik met de creatieve kwali teiten en vaardigheden van ons team. Onze werkzaamheden starten altijd met de vraag waarom de potentiële opdrachtgever het gewenste commu nicatiemiddel denkt nodig te hebben. Vervolgens onderzoeken wij of dat ook echt toegevoegde waarde zal bie den en als dat het geval is, voeren wij de opdracht uit. In veel gevallen is de opdrachtgever echter gebaat bij een ander communicatiemiddel. Die pro actieve benadering wordt door het gros van de ondernemers zeer gewaar deerd. Vaak beseffen zij namelijk niet van te voren, of zij hun communica tiebudget op de juiste wijze aanwen den. Na de oplevering van Xeen opdracht vragen wij standaard of het geleverde product het door de opdrachtgever gewenste resultaat heeft opgeleverd en hoe zij het offertetraject hebben er varen. Die feedback is voor ons steeds weer een leemioment. Het mooiste aan ons vak vind ik dat wij de wensen van onze opdrachtgevers kunnen vi sualiseren en inzichtelijk maken en dat zij zich daarmee gaan onderschei den van hun collega's. Nieuwe media zijn in ons bedrijf geïntegreerd. Uit deze contacten is inmiddels een groot deel van de omzet afkomstig. Wij zor gen er altijd voor dat elk eerste con tact, dus ook via de sociale media, wordt opgevolgd door een persoonlij ke kennismaking. Dat leidt veelal tot een opdracht." Buro Windkracht werkt voor organi saties van 1-100 medewerkers in de profit en non-profitsfeer, zoals ge meenten, zorginstellingen, indus triële, productie- en dienstverlenende bedrijven. Producten De productenrange van Buro Wind kracht is gebaseerd op het allround marketingplan en communicatieplan, dat zij desgewenst voor hun opdracht gever kunnen opstellen. De core busi ness van Buro Windkracht is marke ring en grafisch ontwerp. Bij heel gro- Bedrijf: Buro Windkracht Eigenaar: Koos Luijk Plaats: Goes Begonnen: september 2009 Tegenvaller: Het niet krijgen van een starterskrediet Meevaller: Vertrouwen van de klant. te of specifieke opdrachten werkt Bu ro Windkracht samen met collega re clamebureaus. Luijk hecht grote waarde aan het op doen van professionele prakrijkerva ring door MBO-studenten. "Door ECABO zijn wij dan ook gecertifi ceerd als Erkend Leerbedrijf. Wij wer ken in dat kader samen met diverse onderwijsinstellingen, zoals ROC Zeeland, het Zoomvlietcollege en het Hoornbeeck College. Ook zijn wij GOC gecertificeerd (grafimediab- ranche). Daamiee mogen wij studen ten aan het Grafisch Lyceum begelei den. Dat houdt ons team niet alleen scherp, maar het geeft bovendien extra dynamiek aan onze eigen orga nisatie. Over het algemeen ervaren wij de jongeren als zeer gemotiveerd en getuigen van een hoog arbeid sethos." Het streven van Luijk is een toename van het aantal opdrachten, maar ook van de diversiteit daarvan. "Afhanke lijk van de groei van de onderneming zal ik besluiten tot een toename van het personeelsbestand, bijvoorbeeld door het aanstellen van een traffic ma nager." Mail: injo@burowindkracht. nl Internet: www. burowindkrachtnl Jack-Up Barge heeft een meewarige charterovereenkomst heeft ge sloten met de Duitse BARD Groep voor de huur van de JB-115 en JB-117 hefplatforms. De waarde van het contract bedraagt meer dan 100 miljoen euro. Saillant detail, de gehele directie en het voltalli ge operationeel management zijn Zeeuws. Beide platforms zullen worden inge zet bij installariewerkzaamheden aan het BARD Offshore 1 offshore wind molenpark - het op dit moment grootste offshore windmolenpark in Duitsland. De JB-115 en JB-117 zul len assisteren bij de afbouw van het de Ondernemer' is een uitgave van BN DeStem I PZC 400 MW windmolenpark, dat is gele gen op ongeveer 90 kilometer ten noordwesten van het Duitse Oost-Friese eiland Borkum. Een an der 'Zeeuws' detail: de funderingspa len voor de windmolens worden op gehaald bij Heerema in Vlissin- UITGEVER: Adelinde Harms gen-Oost voor transport naar Duits land. De funderingspalen zelf zijn af komstig van SIF in Roemiond. De overeenkomst werd officieel be kendgemaakt op de Dry Docks World Graha werf op Batam in Indo nesië. De JB-117 wordt op dit mo ment afgebouwd op de werf in Gra ha, waar het platform ook is ge bouwd. Volgens het huidige schema wordt de JB-117 in oktober op trans port gezet naar Nederland, om vervol gens gereed te worden gemaakt voor haar opdracht bij Borkum. De ADVERTENTIES: Verkoopteam Zeeland T: 0118-434070 teamzeeland@bndestem-pzc.nl VORMGEVING: Janie van de Pas Nicole Hoepelman JB-117 is op dit moment het grootste platform dat in opdracht van Jack-Up Barge is gebouwd. Jack-Up Barge is gevestigd in Slie- drecht en is één van de toonaangeven de leveranciers van speciale Jack-Up barges voor de offshore olie- en gasin- dustrie, de energiesector, de windmo len constructie industrie en de civiele constructiemarkt. Jack-Up Barge is met name gespecialiseerd in het bou wen, verkopen en verhuren van stan daard en modulaire zelfheffende plat forms. ADRESGEGEVENS: Postbus 3805, 4800 DV Breda T: 076-5 312 277 F: 076-5 312 274 E: info@deondernemerzwn.nl HH Q de Ondernemer' verschijnt Üin een oplage van 784.000 exemplaren BLADMANAGER: Johan van den Kieboom REDACTIE: Ron Gregoor Het is weer s zover, ik ben toegetreden tot de orde der zwaargewichten. Ik weeg ruim tien kilo te veel. Eigen lijk kun je er de klok op gelijk zetten. Als de vakantie voor bij is, slaat bij mij de weeg schaal op hol. De zomer duurt voor mij veel te lang. Terrassen, witbier, bittergami- tuurtje, buitenshuis eten, het is van mei tot september aan de orde van de dag. En dat zet fors aan, vooral bij mij. Ik ben altijd al wel aan de zware kant, maar door het jaar heen kan me dat niet zo veel schelen. Alles went, dus ook die paar kilootjes extra. Ik maak mezelf dan maar wijs dat ik dan beter tegen een stootje kan. Maar aan het eind van de zo mer wordt het me te veel. Ik word kortademig, voel mijn voorgevel in de weg zitten en als ik toevallig in een win kelruit kijk, krijg ik het gevoel dat ik op de kermis voor een lachspiegel sta. Dat is het mo ment waarop ik zeg: afgelo pen. Samen met mijn vrouw doe ik het Weight Watchers dieet. Ik ben nu vier weken bezig en tot mijn verbazing ben ik het nog niet beu. Ik mag per dag 29 punten ge bruiken. Een boterham is twee punten, mager beleg één en voor het diner ben ik zo gemiddeld tussen de 13 en 16 punten kwijt. Kun je uitrekenen wat ik dan nog over hou. Niet veel dus. Ge lukkig mag ik de eerste we ken nog 40 punten per week extra spenderen. Ik heb al uitgerekend dat ik, als ik het opspaar tot de zater dagavond, er toch gauw zo'n vier witbiertjes, een kleine portie kaas, zoutjes en noot jes en twee wijntjes uit haal. Of ik ook ben afgevallen? Ja, vijf kilo. Ben dus al bijna op de helft. Ron Gregoor Meer columns op: www.deonder- nemerzwn.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 138