Marie-Gaux: exclusief ludiek én betaalbaar Kleurige omslagdoek van... uit13 donderdag 9 juni 2011 door René Hoonhorst Pliages, de opvouwbare tasjes van Longchamp zijn dé hype van het mo ment. Daarom hangen ze ook naast de toonbank, direct in het zicht bij binnentreden van Marie-Gaux, de Sluise win kel in (onder meer) handtassen en mode-accessoires. Eigenaresse Conny Koster is er over het algemeen als de kippen bij als iets nieuws, extravagants, lu dieks en/of aparts op de markt is. Maar ze waakt er tegelijkertijd voor dat Marie-Gaux alleen aan trekkelijk is voor gadgetjagers. Ze is dus trots dat zij als enige in Zee land de prestigieuze tassen van Campomaggi verkoopt. Ook in Knokke, Gent en Brugge is geen Campomaggi te vinden. Hoe wel een echte Campomaggi niet goedkoop is, halen mannen hun vrouw vaak over er één aan te schaffen. Het zal de stoere uitstra ling van de klassieke, lederen tas zijn. Koster lachend: „Bij de aan schaf van andere tassen houden de mannen zich meestal afzijdig." Dat weerhoudt Koster er natuur lijk niet van - naast Longchamp en Campomaggi - een hele reeks an dere merken handtassen te voe ren. Nathan, Lupo, Octopus, Sé- cret Pon Pon en La Pomme de Lo vely. Maar ook wat minder exclu sieve merken als Claudio Ferrici en dR (H.J. de Rooy). „Iedereen moet hier binnen kunnen stappen en iets van zijn of haar gading kun nen vinden", luidt het adagium van de verkoopster pur sang. Dus heeft ze niet alleen de degelij ke, niet kapot te krijgen koffers van Samsonite in het assortiment, maar ook de vrolijke, naar vakan tie doen verlangende, prints Clay more. Het succes van wat frivoler uitgevoerde valiezen, inspi reert Samsonite overigens ook om kleur en prints in de col lectie in te voeren. Dat Conny Kos ter de mode op de voet volgt en re gelmatig nieuwe merken aan haar De tassen van Campomaggi vind je in Zeeland alleen bij Marie-Gaux. Ook in Knokke, Brugge of Gent niet te koop, weet Conny Koster. Van welk merk is deze sjaal van Maastrichter makelij? Onder degenen die het goede antwoord mailen, wordt deze omslagdoek verloot. Een ouderwetse sjaal houdt hals en nek lekker warm in de winter. Maar met een kleurige omslag doek van fijne stof onderscheid je je ook in de zomer, vinden steeds meer dames. Handgemaakte sjaals van een Maastrichtse ontwerpster zijn momenteel zeer in trek, weet Conny Koster. Ze houdt er één (zie foto) apart voor de winnaar van een van de goede inzenders die het merk weet van de 150,- eu ro kostende omslagdoek. Oplossin gen vóór woensdag 15 juni naar conny.mariegaux@gmail.com Het antwoord op de vraag van vo rige week 'Waarom Studio 33'?: Studio staat voor 'boetiek' en 33 is het huisnummer aan de Lange Re- ke in Renesse. Winnaar is Tanny Klauwers uit Terneuzen. Conny Koster laat een deel van de collectie zien. foto's Mark Neelemans sjaal doorheen kan worden ge haald. „Van de Antwerpse ont werpsters Francis 8c Pi. Heel hot op het moment. Ze hebben ook, onder veel meer, ontzettend mooie armbanden." De nieuwe rages vindt Conny zelf of ze wordt er door klanten op ge attendeerd. De chouka van Francis 8c Pi viel haar op toen een klant er mee binnenkwam. Zelf ontdekte ze een jonge Gentse, die onder de naam Be Angeled verrassende ju welen, armbanden en kettingen op de markt brengt. De collecties van 'oudere' merken als Blond en Dyrberg/Kern blijven het goed doen. En ook de romantische en eigentijdse hebbe-kettinkjes van Mi Moneda vallen tegenwoordig bij jong en oud in de smaak. „De pen dants doen het goed. Met munten (moneda's, red) met symbolen of teksten in zilver, bladgoud of rosé- goud." De collectie bepaalt een groot deel van het succes van de winkel. „Maar het gaat ook om service. Dienstverlening staat bovenaan sinds de vorige eigenares tien jaar geleden begon. Zij noemde de zaak naar haar dochters: Ma- rie-Lou en Margaux. Marie-Gaux staat nu voor kwaliteit en service." assortiment toevoegt, bevalt een oudere dame uit Knokke goed. Ze was al vaste klant voordat Koster vorig jaar de zaak overnam van haar vroegere bazin. „Het is altijd een fijne winkel geweest, maar vroeger was het wat klassieker. Het is nu wat hipper en kleurrij ker." De Knokse - 'ah, mijn naam is toch niet nodig?' - wijst op de vele, kleurige sjaals en aparte acces soires. Koster reikt gelijk een chouka aan, een soort grote broche waar een Da m se Vaart

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 81