'Ondernemen is ook topsport' tennis Sander van Buren, rechts: 'Centraal staat de betekenis van dit evenement voor het bedrijf.' Foto: PZC 6 Om als bedrijf een topprestatie te leveren, moetje topsport be drijven. Het vereist eindeloze dis cipline en de beste willen zijn is een continue uitdaging. Daarom willen wij een tennisevenement organiseren waar sport en busi ness elkaar in een topsportambi- ance kunnen ontmoeten.' Ware woorden van Sander van Buren, toernooidirecteur van Therm- Phos Challenger Zeeland dat van 25 juni tot en met 3 juli wordt ge houden in Middelburg.. door Annelies Wijnen MIDDELBURG - Het toernooi wordt voor de tweede achtereenvol gende keer gehouden. Dit jaar ver wacht de organisatie ruim 15.000 toe schouwers. De Zeeuwse hoofdstad kan zich voor het tweede achtereenvolgende jaar op maken voor een internationaal topten- nisevenement. Het heeft zich na slechts één jaar de status van Challen ger verworven en dat betekent een prominente plaats op de "nationale en internationale toptenniskalender. Te vens heeft de organisatie een topsport- status bij de Provincie Zeeland en de Gemeente Middelburg. Dit jaar zal een hoger bedrag aan prijzengeld te winnen zijn en zullen de media volop aandacht schenken aan het evene ment. De Internatonale Challenger Tour, waar dit evenement deel van uit maakt, is een serie van professione le internationale tennistoernooien met als doel om tennisspelers genoeg punten te laten verdienen om uitein delijk toegang te krijgen tot de hoog ste klasse internationale toernooien, zoals ATP en WTA World Tour. De winnaars in Middelburg zijn dan ook de potentiële top vijftig spelers van de wereld. "Wij zijn bijzonder verheugd dat ons verzoek tot statusverhoging zo snel is ingewilligd", aldus Sander van Buren. "Ook de winnaars van vo rig jaar, Daviscupspeler Matwé Mid delkoop bij de mannen en de Zeeuw se Angelique van der Meet bij de vrouwen, hebben toegezegd weder om aan het toernooi te willen deelne men." Een dergelijk professioneel eve nement maakt het ook voor het be drijfsleven aantrekkelijk om acte de préséance te geven en dat geldt niet al leen voor regionale bedrijven. "Als business to business event is tennis al tijd zeer aantrekkelijk. Tennis is een sport in het hoogste segment en dat trekt zelfstandig ondernemers en di recties uit het bedrijfsleven aan, zoals te zien bij het ABN AMRO tennis toernooi en het Unicef Open. Als or ganisatie denken wij ons duidelijk te kunnen onderscheiden in onze visie en business to businessaanpak." Busi nesspartners Op de vraag wat juist dit evenement zo uniek maakt voor sponsoring door het bedrijfsleven is het antwoord hel der. "Centraal staat de betekenis van het evenement voor het bedrijf. Wij benaderen onze potentiële sponsors op een persoonlijke wijze", aldus de toernooidirecteur. "In de eerste plaats zijn wij op zoek gegaan naar kwalita tieve en toonaangevende businesspart- ners. Wij kijken dan wat wij als orga nisatie voor het desbetreffende bedrijf kunnen betekenen. Vervolgens bepa len wij samen de mogelijkheden om te participeren met het bedrijfspro- duct en welke doelgroepen interes sant zijn binnen ons evenement/ Zo Matwé Middelkoop, winnaar van vorig jaar. regelt Van der Valk Middelburg bij voorbeeld de overnachtingen voor on-" ze internationale topspelers door ze onder te brengen in hun luxe hotelka mers en zal het vervoer naar MLTC Middelburg exclusief worden ver zorgd door onze partner Mercedes van Oeveren. Dat betekent niet al leen naamsbekendheid voor de .spon sor, maar ook dat we samen met onze partners tot een zeer pi'ofessionele or ganisatie kunnen komen. De doel groep direct in aanraking komt met het product van.de sponsor", zegt de toernooidirecteur. "Met de adviezen van toernooi-am- bassadeurs Jacco Eltingh en Paul Haar huis hebben we een compleet nieuwe visie ontwikkeld, waarbij wij niet meer over sponsoring spreken maar van partnership en streven naar een - win-win situatie voor beide organisa ties", aldus Van Buren. "Zeker in de ze moeilijke tijden zien we dat dit werkt en dat zowel Zeeuwse als lande lijke bedrijven aanhaken op deze wij ze van business to business. Vanzelf sprekend kunnen geïnteresseerde be drijven contact met ons opnemen om te kijken wat ThermPhos Challenger Zeeland voor hen hierin kan beteke nen. Netwerkevenement Challenger Zeeland wil de komende jaren graag uitgroeien tot hét topsport- netwerkevenement van Zeeland. De organisatie denkt hiervoor alle ingre diënten in huis te hebben. Zo zal er dit jaar een businessplaza worden ge creëerd met diversè stands, catering door Maison van den Boer, vipboxen op het centercourt, twee grote net werkdagen met ruim twintig Zeeuw se relaties en professionele tenniscli- nics verzorgd door internationale spe lers. Tevens wordt elk bedrijf de mo gelijkheid geboden om eigen bedrijfs- elinics te organiseren voor klanten en relaties inclusief ontbijt, lunch of di ner. Dit alles vindt plaats in een com plete topsportambiance. Maatschappelijke betrokkenheid Plet Zeeuws topsportevenement wil ook graag haar maatschappelijke ver antwoordelijkheid nemen. Dit willen zij onder anderen realiseren door de nauwe samenwerking met alle Zeeuwse beroepsopleidingen waaron der ROC, CIOS, Roosevelt Acade mie en Hogeschool Zeeland. De me dewerkers van Stichting Arduin (ge handicaptenzorg Middelburg) spelen een belangrijke rol in de algemene-or- ganisatie. Verder is er samenwerking met diverse bedrijven, die maatschap pelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan, zo als afvalverwerking, innovatie in led-verlichting, warmteregulatie en gebruik van recycled materialen. Te vens wordt jaarlijks een Charitydin- ner gehouden voor een goed doel. Dit jaar is dit het project 'Tennis Out of Your Heart', gericht op straatkinde ren die woonachtig zijn in Braziliaan se krottenwijken. De Stichting stimu leert straattennissport en aanleg van playgrounds. Mocht ThermPhos Challenger Zeeland uw interesse gewekt hebben: www.challen- gerzeeland.nl.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 146