Landelijk congres JM in Terneuzen congres 06 De Congres commissie van Jong Management Zeeuws-Ylaanderen, vlnr. Rones Wielenga, Martin Smits, Lieneke de Wolf, Martijn Verschuren, Edwin Moens, Annet Stoffels, Niek Schep pers, Marco Hamelink, Daila-Leigh ICoole. "W" ong Management Zeeuws-Vlaanderen is op vrijdag 30 september I plus zaterdag 1 en zondag 2 oktober in Terneuzen gastheer van het landelijk JM Congres. Jong Management is een landelijk netwerk van jonge ondernemers en managers tot veertig jaar. door Henk van de Voorde TERNEUZEN - De dynamische club van jonge ondernemers en mana gers organiseert regelmatig bedrijfsbe zoeken, lezingen en netwerkbijeen komsten. Een commissie van tien le den vanuit JM Zeeuws-Vlaanderen is voor het landelijke JM congres al druk in de weer met de organisatie en het werven van sponsoren. Het the ma is grenzeloos ondernemen. Het thema is mede ingegeven door de ve le internationaal georiënteerde bedrij ven in de regio Zeeland. „Het wordt ongetwijfeld een geweldig evene ment waarbij zaterdag 1 oktober de centrale congresdag is. Het Terneu- zense Scheldetheater wordt die dag niet alleen gevuld met leden van Jong Management uit heel Nederland, maar ook met representanten van heel zakelijk Zeeland. Zij zijn name lijk eveneens van harte welkom", al dus Lieneke de Wolf, voorzitter van de congrescommissie 2011. De ener gieke preses heeft onlangs haar mana gementfunctie bij Werk Vakman schap verruild voor het zelfstandig on dernemerschap. „Na tien jaar was het tijd voor iets anders en ben ik voor mezelf begonnen. Ik bem actief in de digitale huizenmarkt onder de naam House Home Solutions. Mijn kan toor in Zaamslag heb ik recentelijk be trokken." 'Grenzeloos ondernemen' ziet zowel op een letterlijke als figuurlijke va riant. „Het congresthema moet ruim geïnterpreteerd worden, met onder andere aandacht voor sociale en tech nologische innovaties, out-of-the-box denken en nieuwe media", zegt commissielid Martijn Verschuren, in het dagelijks leven directeur eigenaar van Francie Cosmetics in Terneuzen. Inspire rende sprekers als minister van Fi nanciën Jan Kees de Jager en ruim tevaarder Wubbo Ockels geven op zaterdag 1 oktober hun visie op het thema. De uit Kapelle af komstige De Jager, die onlangs heeft bedankt voor de eer om landelijk CDA-leider te wor den, staat bekend om zijn helde re analyses. Een panel van CEO's van internationaal opererende be drijven gaat de discussie met elkaar aan over het thema Grenzeloos On- dememen_aan de hand van diverse stellingen. Aan deze paneldiscussie ne men onder andere Maurits Tichel man (CEO Intel) en Coco Vroon (CEO Vroo.n International) deel. Ge durende de dag is er ook ruimte voor entertainment en uiteraard is er even eens volop gelegenheid tot het onder houden van relaties en leggen van nieuwe contacten. De congresdag wordt afgesloten met een borrel, 's Avonds vindt er een besloten feest voor Jong Ma nagement le den plaats. Promotie Burgemees ter Jan Lo nink van T erneu- Lieneke de Wolf. Foto: Joost zen opent op vrijdag 30 september het JM Congres. De burgervader is in genomen met het feit dat een derge lijk evenement plaatsvindt binnen zijn gemeentegrenzen. „Dit Congres sluit helemaal aan bij het beeld van Terneuzen en Zeeuws- Vlaanderen; wij kijken over grenzen heen en be nutten kansen van regio's en landen om ons heen." Het spreekt voor zich dat het JM Congres ook een prima promotie van Zeeland is en Zeeuws- Vlaanderen in het bijzonder. „Er komen mensen uit heel Neder- land voor een of meerdere da gen naar Zeeland; een uniek kans om onze prachtige regio te presenteren." Het enthou siasme van Lonink wordt ge deeld door Commissaris van de Koningin Karla Peijs; zij 'neemt zitting in de Raad t van Advies van het JM Congres 2011, samen met Burgemeester Lonink, Eric de Ruijsscher (CEO H4A groep) en Eric van 't Westeinde (CÈO Feyter Group). De twee laatstgenoemde on dernemers waren vijftien jaar geleden'' de oprichters van J ong-Management Z e euws-Vlaanderen en dragen de vereni- - ging nog steeds een warm hart toe. i_>e opening op vrijdaga- van Buul vond wordt gevolgd door een groots opgezette netwerkborrel met buffet en muziek. „Naast de Jong Managemendeden - zowel huidige als oud-leden- uit heel Nederland ver wachten we hier ook vele genodig den uit het Zeeuws bedrijfsleven, zo als onze sponsoren en hun relaties. We hebben tenslotte een naam hoog te houden als het gaat om Bourgon disch borrelen :en netwerken" vertelt Lieneke de Wolf. Social media De congrescommissie maakt volop ge bruik van social media en is onder meer te volgen op Twitter (@jmcongres). „Tijdens het congres zal eveneens een belangrijke rol zijn weggelegd voor social media om de interactie tussen publiek en sprekers zo groot mogelijk te maken", aldus Martijn Verschuren. De sponsorcom missie is deze weken volop in touw om afspraken te maken met het Zeeuwse bedrijfsleven. „We krijgen vanuit de regio en uit het hele land zeer goede reacties op ons congres en we verwachten dan pok een vól Scheldetheater in het eerste weekend van oktober; dus snel kaarten regelen en zorg dat je er bij bent!" verklaren Lieneke de Wolf en Martijn Verschu ren. Deze maand begint de kaartverkoop voor het congres, via de site www.jm- congres.nl Hier is ook een nadere toe lichting over sponsoring en liet con gres te vinden. Meer informatie: Lieneke de Wolf, voor zitter JM Congres Commissie 2011, l.de.wolf@live.nl of info@jmcongres.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 120