Zeeland PZC VVV-vestigingen Veere op de tocht na WALCHEREN 18 en 19 17 20 en 21 TOERISME Hedendaagse klant eist zoveel investeringen in nieuwe media dat gemeenteraad keuze moet maken Kijk op funda.nl voor de deelnemende huizen. almanak Netwerk 'Julianaboom' geplant op Bellamypark Tot wel 2500,- inruilbonus bij aankoop van een nieuwe OpelCorsa! AutoTeam www.autoteam.nl Donderdag 24 maart 2011 Zelfs de regenafvoer van de gerestaureerde timmerfabriek is mooi Fruitteeltmuseum is om te ruiken, te proeven en te doen Tip? walcheren@pzc.nl door Henk Postma DOMBURG - Een aantal toeristische dorpen in de gemeente Veere dreigt de VW-vestiging te verlie zen. Dat heeft te maken met de toenemende behoefte aan digitale informatie via internet en sociale media. „Willen we daar goed in meegaan, dan houden we te wei nig geld over om alle zes agent schappen in Veere open te hou den", waarschuwt directeur Carla Schönknecht van de WV Walche ren en Noord-Beveland. De gemeente Veere steekt jaarlijks 335.000 euro in de WV. Dat geld wordt vooral gebruikt voor het open houden van de hoofdvesti ging in Domburg en de agent schappen in Zoutelande, Westka- pelle, Oostkapelle, Vrouwenpolder en het stadje Veere. Daarnaast runt de WV onder meer websites en een daaraan ge koppelde database om toeristen te werven, te ontvangen en van infor matie te voorzien. In die digitale informatievoorziening moet de ko mende jaren flink worden geïnves teerd, zegt Schönknecht, „willen we echt een goede slag maken in de digitale informatie." Daarbij gaat het onder meer om de inzet van internet en applica ties voor mobiele telefoon om 'in formatie op maat' te leveren en de stadjes en dorpen 'onderschei dend' onder de aandacht te breng en. „Anders verliezen we uiteinde lijk de concurrentieslag." Maar er is dan niet genoeg geld meer om alle zes VVV-vestigingen in de gemeente Veere open te hou den. Terwijl die volgens Schön knecht nog steeds in een grote be hoefte voorzien. „Nog lang niet ie dereen leeft digitaal. De belangstel ling voor onze vestigingen is de laatste jaren niet of nauwelijks af genomen. Er blijft ook behoefte aan direct sociaal contact." De subsidieovereenkomst met Veere loopt tot en met 2012. In het kader van de bezuinigingen praat de gemeente Veere binnenkort over het 'herijken van de subsidie- relatie met de VW'. De raad zal dus keuzes moeten maken, zegt de VW-directeur. „Is het open hou den van zes vestigingen, zelfs met het huidige bedrag, nog betaal baar? Of zijn er mogelijkheden om het op een slimme manier anders te organiseren?" NVM Tip? redactie@pzc.nl Die Goesenaar probeert met de tijd mee te gaan. Hij heeft zich aange meld bij Hyves, Linkedln, Facebook en Twitter. Sociale netwerken op het internet, maar eerlijk gezegd weet hij niet zo goed wat hij ermee aan moet. Want sociaal is hij niet en net werken heeft hij altijd gemeden. Zijn Hyves- en andere pagina's behoren dan ook tot de stilste plekken op het internet. Laatst kreeg hij tot zijn niet geringe verbazing een mailtje waar uit bleek dat iemand vrienden met hem op Facebook wilde worden. De aspirant-vriend bleek de vrouw te zijn met wie hij al bijna veertig jaar lief en leed deelt. Meer sociaal net werk heeft een mens niet nodig. VLISSINGEN - In het kader van de 55e Boomfeestdag werd gisterochtend op het Bellamypark in Vlissingen een boom geplant ter herinnering aan de 'Julianaboom' uit 1947. Deze boom werd destijds door Prinses Juliana bij haar bezoek aan Vlissin gen in de grond gezet, maar werd be gin dit jaar weggehaald tijdens de herinrichting van het Bellamypark. Een aantal mensen dat er in 1947 ook bij was en basisschoolkinderen van Het Vlot en de Frans Naere- boutschool plantten samen de nieu we boom. Sinds 1957 wordt in Nederland jaar lijks een Nationale Boomfeestdag ge vierd. Ruim 100.000 kinderen van basisscholen planten op deze dag een boom langs straten, pleinen, par ken en bossen, verspreid over het he le land. De Boomfeestdag wordt ge organiseerd door de Stichting Natio nale Boomfeestdag in samenwer king met meer dan 400 gemeenten. De 55e Boomfeestdag heeft als the ma: 'Bomen smaken naar meer'. Doel is om nadrukkelijk aandacht te vragen voor de waarde en het be lang van bomen in stedelijk gebied en in de wijken. foto Ruben Oreel JI.A voel je v r i j Gemiddeld brandstofverbruik en C02-uitstoot: liter/100 km: 11,0- 3,5; kms/liter: 9,1 -28,6; C02 gr/km: 259-94. De actie loopt zolang de voorraad strekt. Kijk voor de voorwaarden op: www.autoteam.nl Kom yrijhlijvend kijken en vergelijken

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 17