Mobiel werken: toekomst Eerste Vol Zeeuws brood gemaakt u De Column pas begonnen Tachtig 4)2 Wij houden ons bezig met het onafhankelijk advise ren, beheren en leveren van pro ducten en diensten op het gebied van zakelijke telecommunicatie en ICT. Zowel voor vaste als mo biele telefonie en de integratie met achterliggende ICT syste men zoals email, CRM pakket ten. door Henk van de Voorde Aan het woord is Edwin Blok.Hij startte ruim een jaar geleden samen met Matthias de Visser het bedrijf Mo bileWorX. Daar hebben ze nog geen moment spijt van gehad. Hun bedrijfsnaam is de Engelse verta ling van 'mobiel werken1. Steeds meer bedrijven kiezen er voor om hun medewerkers te bevrijden van hun vaste werkplek op kantoor. Men wil dan wel overal toegang hebben tot bedrijfsinformatie, zoals e-mail én documenten, en de mogelijkheid om te kunnen communiceren met colle ga's of zakelijke relaties. De vanuit Middelburg opererende zakelijke dienstverlener helpt bedrijven bij het maken van de juiste keuze voor deze nieuwe manier van werken. Daar naast faciliteert MobileWorX haar klanten met de juiste producten en diensten, afgestemd op gebruik en ver bruik. „Wij redeneren dan ook niet vanuit de techniek maar vanuit het bedrijfs proces bij de klant. Hiermee maken wij het voor de klant begrijpelijk en stemmen het af op zijn persoonlijke si tuatie. Zodoende haag de klant alleen werken met oplossingen die hij daad werkelijk gaat gebruiken. Ook staan wij voor onze klant klaar als eerste aanspreekpunt, zodat deze niet hoeft te verdwijnen in de call centers van grote bedrijven." Hoewel MobileWorX duidt op mo biele telefonie levert zij ook oplossin gen voor de vaste telefonie. Dit komt omdat vaste en mobiele telefonie steeds meer integreren met elkaar. Te vens is het Middelburgse bedrijf ook gespecialiseerd in koppeling van spraak en data communicatie zoals VoIP (Voice over IP), bellen via het internet. „Er komen steeds meer raakvlakken tussen Telecom en automatisering. Onze kernactiviteiten zijn dan ook Telecom èn ICT omdat je steeds meer ziet dat vaste- en mobiele telefo nie en spraak en data integreren. Wij helpen onze klanten met het maken van de juiste keuze voor internet, IP telefonielijnen en de telefooncentrale met randapparatuur zoals toestellen. Dat kan bijvoorbeeld ook een gehos te telefooncentrale in een datacenter zijn zodat de klant geen dure investe ring hoeft te doen maar gaat bellen te gen een vast bedrag per medewerker per maand", legt Edwin Blok uit. De zakelijke telecommarkt in Neder land is nogal ondoorzichtig. Mobile WorX vertaalt de telecom vraag van de klant in een onafhankelijk en hei- Naam: Edwin Blok (37) Woonplaats: Middelburg Bedrijf: MobileWorX Begonnen: 5 januari 2010 Meevaller: opgebouwd net werk Tegenvaller: geen der advies, mede door de jarenlange ervaring in loondienst van de beide compagnons in de telecombranche. „Door marktobservatie en technolo gieanalyse zijn wij voortdurend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelin gen binnen de telecombranche. Wij fungeren voor onze zakelijke relaties als 'verkenner' van de markt." Blok en De Visser ontzorgen de zake lijke klant op het gebied van telecom municatie. „Wij weten precies wat er speelt, wat de mogelijkheden zijn en wat het beste zal aansluiten bij de or ganisatiedoelstellingen van onze klant. We zitten als telecombeheerder vaak op de stoel van de klant. We le veren de hardware, GSM toestellen en smartphones, en stellen deze hele maal kant en klaar in. Als bijvoor beeld een advocatenkantoor zich be dient van een (voordelige) nieuwe communicatie-omgeving, maar ver volgens zelf alles moet instellen kost dat veel tijd en energie. Wij nemen graag op deskundige wijze die zorgen voor de klant uit handen, terwijl de kosten binnen de perken blijven. Wij zijn voor het brede MKB in Zeeland business partner van onder andere Vodafone, KPN, T-Mobile en Tel fort. We kunnen zodoende veel beter onderhandelen met deze providers dan MKB ondernemers die niet zo bekend zijn met de telecomwereld. Daarnaast hebben wij direct toegang tot de systemen van deze operators zo dat we gelijk de juiste ondersteuning kunnen geven zonder dat de klant in tijd- en energierovende telefoonme nu's terecht hoeft te komen." E-mail: info@mobileworx. nl Website: wmv. mobUeworx. nl Vier Zeeuwse bakkers hebben een belangrijke keuze gemaakt. Zij gaan voor puur én voor kwaliteit, letterijk zonder omwegen. Zij bakken hun brood voortaan uit 100% Zeeuwse Tarwe. Vol Zeeuws is een uniek kwaliteitsverband tussen deze bakkers, Zeeuwse boeren én Krijger Molenaars. Puur Zeeuwse waar dus, direct van het land via de molenaar naar de Zeeuwse bakker. RENESSE - Vol trots, vol Zeeuws. Brood waar Zeeland in zit. Vanuit de ze gedachte hebben molenaar, boer en bakker de handen ineen geslagen en Vol Zeeuws ontwikkeld. Zonder omweg van de boer naar de consu ment. Puur van smaak, want de kli— de Ondernemer' is een uitgave van BN DeStem I PZC maatomstandigheden zijn hier opti maal voor de teelt van tarwe van supe rieure kwaliteit. Tarwe waannee Krij ger vervolgens meel maalt voor het puur Zeeuwse brood. Maar, Vol Zeeuws is méér dan brood. Het is een keurmerk voor bakkers die puur UITGEVER: Adelinde Harms voor Zeeuwse smaak gaan. Bakkerij Ten Hove uit Nieuwerkerk, Am bachtsbakker André van Oost uit Tholen, Bakker Boer uit Kloetinge en De Echte Bakker van Meijel uit Clinge starten deze week met een in troductiecampagne om hun klanten te overtuigen van puur smaak en 100% Zeeuwse tarwe. Krijger Molenaars is al vier generaties lang gevestigd in Renesse, pal naast de duinen. Ruim honderd jaar heeft Krijger een goede relatie met de boe ren. én bakkers in de provincie. Als ADVERTENTIES: Verkoopteam Zeeland T: 0118-434070 E: teamzeeland@bndestem-pzc.nl VORMGEVING: Angela van Eek één van de kleinere meelfabrieken in Nederland is zij groot in kwaliteit en klanttevredenheid. Gevestigd in een prachtig natuurgebied, werkt zij met groot respect voor haar omgeving, haar klanten en relaties. Juist daarom is lang en hard gewerkt aan de intro ductie van een prachtig, puur Zeeuws product. Krijger Molenaars hoopt met Vol Zeeuws niet alleen méér Zeeuwse bakkers én consumenten te bereiken, maar ook buiten de provin ciegrenzen te overtuigen met de smaak van Zeeland! ADRESGEGEVENS: Postbus 3805, 4800 DV Breda T: 076-5 312 277 F: 076-5 312 274 E: info@deondernemerzwn.nl Q de Ondernemer' verschijnt Üin eert oplage van 184.000 exemplaren BLADMANAGER: Johan van den Kieboom REDACTIE: Ron Gregoor *0 Ik word 80 jaar. Hoe ik dat weet? Uit zeer betrouwbare bron. Je googiet even, tikt 5terfdatum.nl in, beant woordt even wat vragen, wel naar waarheid want anders hou je jezelf voor de gek, en het rolt er vanzelf uit. Ik heb het twee keer gepro beerd en het kan niet missen: op woensdag 16 maart 2031 geef ik op tachtigjarige leef tijd de geest. Waar? In de li ving, zo vermeldt www.sterf- datum.nl. Om er dan nog aan toe te voegen: is dat niet ironisch? Hoezo ironisch, je moest eens weten hoe vaak ik in mijn living zit. Met mijn Living Doll. Waaraan ik overlijd, weten de dames en heren van sterf datum niet. Waar heb ik het aan te dan ken dat ik toch nog zo oud word? Ik rook niet, drink 0 tot 12 glazen per week en ik woon in een stad. Ik denk al lemaal dat het komt omdat ik in Breda woon. Want een collega, die natuurlijk ook even de mini- enquête moest invullen, wordt maar 78. Hij drinkt en rookt niet, maar ja, hij woont in Roosendaal. Moet u ook eens proberen. Heb je alles ingevuld, krijg je een keurige rouwadverten tie. Ik hou niet van bloemen, lees ik tot mijn grote verba zing daarin. Hoe weet die www.sterfdatum.nl dat trou wens? Ik hou wel van bloe men, wilde vroeger altijd bos wachter worden. Overigens kun je op die site wel meer dingen aan de weet komen. Bijvoorbeeld: hoe homoseksueel je bent. Of wanneer je gaat scheiden. Dat heb ik maar niet inge vuld. Stel je voor dat daar uit komt dat ik over drie maan den ga scheiden en over twee jaar ga samenwonen met een vriend. Dan hoef ik geen tachtig te worden. Ron Gregoor Meer columns zijn te lezen op: mow. deondertiemerzwn .nl Edwin Blok: 'Vrijheid van het zelfstandig ondernemerschap is geweldig.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 120