mode 119 De wereld op zijn ïdo>| woensdag 16 maart 2011 Bennetton door Machteld Leistra behoefte te hebben aan dezelfde soort kleding voor dames. Moeders en andere yrouwen met een kleine maat kochten zelfs de grootste kinderkleding (maat 152) al voor zichzelf. Na lang een wikken en we gen heb ik de stoute schoenen aan getrok ken en een dames collectie gepresen teerd." Sinds twee weken nü ligt IS IS in vijftig win kels in Nederland. En de verkoop loopt als een trein. Grovenstein: „Winkels plaat sen al nabestellingen, teken dat de collec tie goed wo rdt verkocht En volgens Grovenstein kopen niet alleen moe ders van KIK-KID-kids „Hetwordt .1. niet alleen in winkels verkocht die KIK-KID in de collectie hebben, maar ook in boetieks die alleen mode voor volwassenen verkopen. Daar komen natuurlijk niet alleen maar moeders. Het unieke van IS.IS is, is dat de modellen echt afgeleid zijn van de KIK-KID-Cóllèc- tie. Een volwassen lijn geïnspireerd door kinderkleding dus. „KIK-KID is natuurlijk voor kinderen. IS.IS modellen zijn afgeleid van .kleding uit de KIK-KID collectie, die worden vertaald naar de pasvorm van een volwassen vrouw. De modellen uit de col lectie zijn op het eerste gezicht identiek aan de KIK-KID modellen. Stoffen en kleu ren zijn dezelfde. Aanpassingen zijn de be lijning van de vrouw. Meer de colleté, een coupe voor de borsten, dus meer vorm." Dat kinderkleding steeds wordt is een dragen graag kleding die hun vaderen ook aan hebben en papa en mama zien zoon of dochter graag in stoere kleding. Maar, dat nu ook gaan dragen... De meiden dragen maxi-jurken, jumps uits, hemdjurken en gebleekte spïjkerstof. De jongens gaan voor retro, shorts, ruitjes overhemden en T-shirts. Over de trends voor de kids valt deze zomer niet meer te zeggen dan dat het een regelrechte af spiegeling is van de mode voor grote raêhsen. Natuurlijk mag het allemaal een stuk speelser en kleurrijker. De tinten zijn wat sprekender, de combinaties verrassen der, de prints wat fantasierijker en de com fortabele pasvorm gericht op het spelen de en bewegende kind. Maar, verder is het verschil met de kleding van papa en mama niet zo bijster groot. Hoe volwassen de kinderkleding tegen woordig is, blijkt wel uit het feit dat het Franse merk IKKS zich voor zijn kinderkle- ding liet inspireren door de collectie |i: voor volwassenen. Van de volwassen f modellen werd een afgeleide voor kin deren gemaakt met dezelfde look en styling. Andersom kan echter ook. Het succesvol le Nederlandse kindermerk KIK-KID zet de wereld op zijn kop door een collectie voor vrouwen te brengen die is afgeleid van de kinder! ij n. Daar was veel vraag naar, aldus Ineke Gro venstein. „Klanten die kinderkleding van KIK-KID kochten, bleken inderdaad ook Bellerose Moodstreet Moodstreet

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 85