Piet de Haze neemt afscheid van Plieger "Een klant beslist binnen 30 seconden Plieger Goes is een begrip als het gaat om sanitair, CV, instal latiematerialen en elektra voor de professionele installateur. Vestiging Goes heeft naast een sanitair show room echter een bijzonder ken merk; een afdeling keukens van het merk Siematic. Geen van de andere vestigingen in Nederland heeft deze toegevoegde waarde. Plieger Goes opende in 1995 haar deuren op de Poel II en was daarmee één van de eerste vestigingen hier. Onder lei ding van Piet de Haze groeide het bedrijf uit tot één van de zestien hoofdvestigingen van Plieger in Nederland. Plieger is een oer-Hollands groothan delsbedrijf met in totaal 50 vestigingen door heel Nederland. Alles wat samen hangt met badkamer, keuken, verwar ming en klimaat in de woningbouw kan Plieger leveren. Het assortiment is inmiddels opgelopen tot 150.000 pro ducten. Voor de vakman is er de cash en carry'Express' met een groot assortiment en snelle bediening. Onder de Plieger vestiging Goes vallen ook de Express vestigingen van Roosendaal en Terneu- zen. Vanuit Goes reikt het verzorgings gebied daardoor tot aan Breda en tot en met de Zuid-Hollandse eilanden. Alle grote merken zijn vertegenwoordigd, want de vakman werkt graag met kwa liteit. Naast de A-merken levert Plieger ook onder eigen label aan alle bekende bouwmarkten. Vanaf 1 januari a.s. neemt Piet de Haze geleidelijk afscheid van het bedrijf, maar niet zonder zijn opvolger Marc van Keu len in te wijden over de ins en outs. Net voor de feestdagen bezocht De Onderne mer Plieger en had een boeiend gesprek met de nieuwe manager Marc van Keu len en selfmade man Piet de Haze over de waarde van relaties, persoonlijk contact, internet en het digitale tijdperk binnen de branche. Selfmade versus carrière Plieger is inmiddels een gevestigde naam in Goes, maar het bedrijf kende tot 1998 Marc van Keulen (1) en Piet de Haze (r). al een lange historie onder de bekende naam 'Massee'. Dit Goese bedrijf werd opgericht in 1832! Piet de Haze startte 45 jaar geleden als jongste bediende bij Mas see en heeft een groot deel van de groei en ontwikkeling meegemaakt. "Ik ben daar zelf steeds intensief bij betrokken ge weest en het was dan vaak alsof ik bij een nieuw bedrijf begon, de laatste 22 jaar als vestigingsleider. Samen met een zeer erva ren team hebben wij de vestiging aan de Nansenbaan tot een succes gemaakt; veel van de medewerkers werken hier overi gens al meer dan 25 jaar. Zij hebben een goede relatie opgebouwd met onze klan ten. Juist bij business to business verkoop is het opbouwen van vertrouwen een ba sis voor het gunnen van opdrachten. Hier in deze regio hecht men nog waarde aan een prettige zakelijke relatie," zo ervaart Piet. "Dat betekent datje hier actief moet werken aan zakelijke én sociale contacten,, dat is erg belangrijk,"onderstreept hij nog maar eens. "Die goede relatie leidt er ook toe dat wij bij grote projectontwikkelaars al in een vroeg stadium aan tafel zitten. Een goede voorbereiding vergroot de kans op een soepel en efficiënt bouwpro ces, waarin rekening wordt gehouden met onze expertise." Doorgroeien Voor opvolger Marc van Keulen is de overstap van de hoofdvestiging Den Bosch naar Goes een mooie carrièremo ve. "Binnen de Plieger organisatie wordt het gestimuleerd om door te groeien en te ontwikkelen. Dat maakt het voor mij aantrekkelijk om binnen Plieger te blij ven werken. De vestiging Goes is binnen de groep bijzonder, omdat hier Siematic keukens worden verkocht vanuit een sfeervolle showroom. De benadering van een particuliere koper is sterk afhankelijk van de emotie, die ontstaat bij de presen tatie van het product, de ontvangst, de sfeer. Piet vult aan: "Uit onderzoek blijkt dat een klant binnen 30 seconden beslist of hij wel of niet gaat kopen in de zaak die hij binnenstapt, dat is iets wat je altijd in je achterhoofd moet houden. Kopen en verkopen via internet kan Piet dan ook nog niet bekoren, maar hij is overtuigd van het voordeel van internet en mobiele telefoon. Het heeft het zakendoen zeker veranderd. "Het is ondenkbaar om niet meer bereikbaar te zijn, zaken kunnen op zeer korte termijn worden behandeld; dat is echt een grote vooruitgang." Mare: "Aan de andere kant vervaagt de schei ding tussen privé en werk, maar dat is iets wat er voor een vestigingsleider wel bij hoort." Naast de digitalisering is de stap naar duurzaamheid en maatschappelijk ver antwoord ondernemen ook bij Plieger in gang gezet. "Voor ons is het zowel intern als extern een uitdagende nieuwe ont wikkeling. Binnen de organisatie streven wij na om duurzamer te gaan werken, aan de andere kant biedt de verandering van ons klimaat nieuwe uitdagingen in de klimaatbeheersing. De aanpassing van het traditionele verwarmen naar het noodza kelijke koelen van woon- en werkruim ten, wordt realiteit. Als onafhankelijk be drijf kunnen wij hierop met eigen beleid inspelen." Voorlopig zal Piet nog tot medio maart 201 lbeschikbaar blijven om Mare op adequate wijze te introduceren binnen de regio en in te werken binnen Plieger Goes. "We willen dit gefaseerd doen, ik blijf dus voorlopig over Marc's schouder heen kijken. Mare start in een moeilijke periode, we weten allemaal dat de crisis in de bouw voorlopig nog niet voorbij is. "Voor mij een extra uitdaging," stelt Mare. Angst om achter de geraniums te belanden heeft Piet geenszins: "Mijn hart ligt bij W Kloetinge, waar ik verantwoor delijk ben voor de sponsoring en PR. En ik spreek daar wekelijks veel mensen; netwerken is en blijft nu eenmaal enorm belangrijk!" Vestiging Goes Nansenbaan 15, 4462 GR GOES T0113 246464, F 0113 231256 www.plieger.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 120