II 'Als ik na alle gezelligheid vertrok, dan wenste ik hem altijd een niet te hoge omzet toe' Jan van den Broek, oud-directeur supermarktketen Dirk van den Broek zaterdag 15 januari 2011 Winkelwagen Het winkelwagentje, nu niet meer weg te denken uit welke supermarkt ook, werd in ons land mede dankzij AH onmisbaar. Hamsterweken Albert Heijn bedenkt in de prijzenslag met andere supermarkt steeds nieuwe acties, zoals de Hamsterweken, die er nu ook weer zijn. Voor vijftig producten geldt dat het tweede product ervan gratis is. Bonus De bonuskaart is een kaart op creditcard- of sleutelhangerformaat met een streepjescode waarmee klanten korting kunnen krijgen op artikelen die in de aanbieding zijn. CoffeeCorner Afgekeken van Amerikaanse supermarkten was het concept van de CoffeeCorner. Nu in bijna elke Albert Heijn supermarkt een koffiehoek met gratis een bakje troost. Wijn Al in 1919 ging Albert Heijn over op het zelf bottelen van wijn. De vaten wijn worden per boot over de Zaan aangevoerd. Sindsdien is het bedrijf een belangrijke importeur van wijn geworden. Albert Heijn leerde Nederland sherry en wijn drinken, mede door het drastisch goedkoper aan te bieden. Thuisbezorgen Albert is de thuisbezorgservice via de website albert.nl. Zo is AH anno 2011 terug bij af, want tot de jaren '50 was het ook mogelijk een boekje met boodschappen in te leveren, die dan thuis werden bezorgd. Koffie Albert Heijn bracht Nederland massaal aan de koffie. In de jaren vijftig was het nog een relatief duur product, maar dankzij AH's eigen merk Perla werd het ineens een stuk goedkoper. Wuppies In juni 2006 startte AH een actie met Wuppies naar aanleiding van de oranjegekte rond het WK voetbal. Het bedrijf liet 15 miljoen Wuppies produceren in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. Binnenkort wordt weer begonnen met het uitdelen van voetbalplaatjes uit de Nederlandse eredivisie. beeld Studio Centraal

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2011 | | pagina 11