Serieuze samenwerking Winnaar prijsvraag de ndernemerzwt1.n| berichten In deze kolom geven wij u een overzicht van nieuws dat op deondeme- merzwn.nl gevonden kan worden, het gaat om actueel nieuws, dat niet in de maandelijkse uitgave van de Ondernemer staat. Eenzaam aan de top Topmanagers schakelen vaker een professioneel klankbord van bui ten de eigen organisatie in. De sa menleving verandert snel, een ge neratie jonge topmanagers dient zich aan, aandeelhouders en perso neel worden mondiger en een pri- véleven is nog moeilijk af te scher men. Topmanagers hebben hier door vaker het gevoel er alleen voor te staan. Zo zijn zij regelma tig onzeker over te nemen beslis singen en/of ondervinden zij ob stakels in de omgang met (me- de)aandeelhouders of met colle ga-bestuurders. De spanningen in het werk kunnen vervolgens ook impact hebben op de privésituatie thuis. Ze voelen zich ook daar vaak onbegrepen. Makro ontvangt certificaat voor restaurants Het restaurant van Makro Vianen en Nijmegen hebben als eerste in de branche het MSC certificaat voor traceerbaarheid van vispro ducten in ontvangst genomen. Dit gebeurde tijdens een speciale duurzame visdag in de vestiging Vianen. Naast de certificering van de visafdelingen in Nederland en de verkoop van visproducten met het MSC keurmerk, zet Makro een volgende stap in het verduur zamen van haar activiteiten met de certificering van deze twee res taurants. MKB'er kiest steeds vaker voor online leasen LeasePlan Nederland heeft over de eerste drie kwartalen van 2010 het aantal online bestellingen van leaseauto's aanzienlijk zien toene men. Bij LeasePlanDirect.nl kwam een verdubbeling van de aanvragen binnen ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar. Met name het bestelgemak en de scherpe tarieven blijken voor veel MKJB'ers en zelfstandig onderne mers de belangrijkste reden om te kiezen voor online leasen. Lease- Plan ontrekt zich daarmee aan de algemene dalende tendens in de leasemarkt. Tijdschrift over elektrisch rijden Begin december is het eerste num mer van E-Mobility verschenen, een cross-sectoraal en nationaal 'vaktijdschrift over elektrisch rij den. E-Mobility verschijnt een keer per kwartaal, in een oplage van 5.000 exemplaren en wordt gratis verspreid onder professio nals die zich bezighouden met elektrisch rijden. E-Mobility is binnen Nederland het eerste vaktijdschrift dat zich volledig toelegt op elektrisch rij den. Daarbij wordt cross-sectoraal gecommuniceerd. Van overheid tot bedrijven, onderwijs- en ken nisinstellingen. Maar ook van au tomotive tot high tech, energie, infra, logistiek, materials, it en au tomatisering. E-Mobility is een uitgave van EG Media met mede werking van de N.V. Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, het Automotive Technology Centre, Netbeheer Nederland, en het na tionaal innovatieprogramma HT- AS. Bovendien verleent ook het Formule E-team medewerking aan de eerste editie. Tevreden gezichten na afloop Scaldis Fair De derde editie van Scaldis Fair is met ruim 3000 bezoekers een groot succes geworden. Op 24, 25, 26 en 27 november konden bezoekers tijdens Scaldis Fair ge nieten van alles wat het leven extra leuk maakt. Ruim 45 deel nemers presenteerden een grote diversiteit aan producten in de monumentale Grote of Maria Magdalenakerk van Goes. Zorg voor tijdige betaling Bedrijven moeten juist nu een extra inspanning doen om open staande rekeningen te innen. Het VCMB (Verbond van Credit Ma nagement Bedrijven) waarschuwt ondernemingen dat betalingen als gevolg van Kerst en Oud Nieuw een week of langer wor den uitgesteld. De vakantieperio de is vaak een excuus om facturen langer te laten liggen. Waar bedrij ven in december door eindejaars uitkeringen krapper bij kas zitten, beschikken consumenten om die reden juist over meer geld. Prijsverlagr helpt kleine winke lier. Www.prijsverlager.nl is een nieu we website die kleine winkeliers vanaf heden de mogelijkheid biedt om gratis te adverteren op internet. Veel kleine winkeliers hebben kleine statische website en ondervinden steeds meer con currentie van Webshops. Door al dat internet geweld dreigen veel winkeliers in deze moeilijke eco nomische tijden ten onder te gaan. Prijsverlager slaat een brug tussen internet en de winkel in de straat. Hierdoor kan de winkelier ook op internet de aandacht op zich vestigen. De winkelier kan zich aanmelden bij www.ptïjsver- lager.nl en blijvend kosteloos aan biedingen plaatsen. Daar is tevens een heldere uitleg te vinden over de werking van de site. Meer informatie over deondernemerzwn.nl tel. (076) - 531 22 77, email: info@deondernemer.nl De gemeenteraden van de 18 West-Brabantse gemeen ten en het Zeeuwse Tholen heb ben besloten hun colleges toe stemming te verlenen om met in gang van 1 januari 2011 een ge meenschappelijke regeling met el kaar te sluiten. In deze regeling geven de 19 gemeenten aan dat het noodzakelijk is om op een aantal terreinen de handen ineen te slaan. THOLEN - Het gaat om vraagstuk ken op het terrein van economie en arbeidsmarkt, mobiliteit, duurzaam heid, leefbaarheid, voorzieningen en ruimtelijke ontwikkelingen en volks huisvesting. Met ingang van 1 januari 2011 is de Regio West-Brabant een feit. Vanaf die datum werken de 19 gemeenten intensiever dan ooit samen. Samen werking om de belangen naar provin cie, Rijk en Brussel beter over het voetlicht te kunnen brengen, maar ook om efficiënter en effectiever hun taken uit te kunnen voeren. De 10% efficiencyopgave, die in 2008 bij de start van proces van stroomlijning is meegegeven, is ge haald. Samenwerking, die ook moet symboliseren dat deze regio zich aan het emanciperen is. Meer zelfbewust van haar eigen kracht en mogelijkhe den, ook in relatie tot Rotterdam en Antwerpen. West-Brabant is een ster ke vitale regio. Sinds 2007 werken de gemeenten samen om die sterke veel zijdige regio te blijven. De regio West-Brabant kent vanwe ge haar ligging in de Rijn-Schel- de-Maas-Delta van oudsher naar alle kanten dynamische verbindingen met de belangrijke economische centra van West-Europa. Naar het zuidwes ten gaat het om Zeeland en de Vlaam se Ruit met daarin de wereldhavens Rotterdam en Antwerpen. Oost waarts ligt de connectie met Brabant- Stad. En in het noordwesten liggen de Drechtsteden en de Stadsregio Rotterdam als onderdeel van de Randstad met daarin de wereldhaven van Rotterdam. Dankzij het water-, wegen- en spoornet zijn er directe verbindingen met België, Frankrijk, Engeland en Duitsland. Dit maakt West-Brabant tot een vruchtbaar en interessant gebied tussen drukke en bedrijvige regio's. Duurzaamheid In West-Brabant is het uitgangspunt dat economische en ruimtelijke ont wikkelingen in West-Brabant altijd hand in hand gaan met duurzaamheid en leefbaarheid. In de verdere ontwik keling van" debeide wereldhavens Rotterdam en Antwerpen speelt West-Brabant een rol. Samen met Amsterdam (Schiphol) en Eindhoven (Brainport) zijn deze havens de be langrijke economische motoren bin nen Nederland. Druk De druk op West-Brabant is voel baar. De regio wil zelf mee mogen denken over de voorwaarden waaron der dat dan kan. West-Brabant moet daartoe eerst een positie bepalen. De leefbaarheid en duurzaamheid van het gebied speelt een belangrijke rol bij die bepaling: de kwaliteit van West-Brabant is immers dat het er goed toeven is. Een regio waar men graag wil wonen en werken. Dat is de balans die de 19 gemeenten samen zoeken en bewaken. Dilemma's vragen om keuzes. Keuzes en gevolgen die zich niet strikt bin nen een gemeente- of regiogrens ma nifesteren. West-Brabant wil haar stem laten gelden aan de juiste be stuurlijke- en ontwerptafels en ge wicht in de schaal leggen. Vanwege de opschaling van het gemeentebe lang naar regionaal en zelfs internatio naal belang ontstaat de bestuurlijke noodzaak om intensief met elkaar sa men te werken, keuzes te maken en •successen te boeken in het belang van die vitale regio. Y.l.n.r.: Marcel Schreur, accountmanager van de Ondernemer, Piet de Haze en Marc van Keulen. Plieger BV, het sanitairbedrijf uit Goes, is de winnaar geworden van de actie van de Ondernemer op de Contactabeurs van dit jaar. Bezoekers aan de stand van de Ondernemer mochten hun visite kaartje-in een grote bus stoppen. Daaruit werd een naam getrokken. De gelukkige krijgt een gratis advertentie in de Ondernemer van ja nuari. Op maar liefst een hele pagina mag hij zijn boodschap verkondi gen in de Zeeuwse editie. Uit de vele honderden visitekaartjes werd het kaartje getrokken van Mare van Keulen. Van Keulen wordt in ja nuari vestigingsleider van de zaak in Goes. Flij volgt daarmee Piet de Haze die nog wel betrokken blijft bij het bedrijf, maar toch zijn baan over draagt aan Van Keulen. Plieger is een zaak gespecialiseerd in allerlei sanitair. Verspreid over het he le land zijn er vestigingen. De prijs, de pagina advertentie dus, heeft een waarde van ongeveer 3750

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 155