NAC is een prima investering 'Je leert iedereen goed kennen' netwerken ISSIE M/V 06 Hans van den Diuxgen: 4 Meer dan voethal alleen'. Opgepast: ik ga de woorden missie en visie gebruiken. 50% van de lezers is nu afgehaakt. Nog een waarschuwing: ik kom straks met definities. Weer een kwart van de lezers weg. Maar het zijn maar 250 woorden, probeer ik nog. Weer een kwart verdwenen. Uiteindelijk houd ik nog maar één lezer over, en dat bent u Visie en missie zijn containerbegrippen. Iedereen bepaalt zelf wat er in zijn of haar container zit. Dat levert dus fikse verschillen op. Niet dat dat uitmaakt: niemand vraagt ernaar en gebruikt de woorden alsof iedereen dezelfde container heeft. Geen wonder dus dat niemand elkaar begrijpt en dat bij het'minste of geringste de discussie oplaait. Visie is jouw specifieke kijk op jouw wereld, missie is wat jouw specifieke bijdrage gaat zijn. Ik hoor de discussie al opstarten. Daarom gooi ik er nog een schepje bovenop: we komen om in de visies maar het aantal missies is buitengewoon klein. De reden daan/oor is dat visies opties openlaten, waar missies keuzes vergen. Het ene grote misverstand is dat opties openlaten gratis is. Integendeel: het is erg duur. Het andere grote misverstand is dat kiezen pijn doet. Dat is niet zo, want kiezen betekent bevrijding en levert nieuwe energie op. De benodigde energie om van dromen werkelijkheid te maken. Om de discussie nogmaals te verscherpen: een droom zonder realisatie slaat om in het tegendeel, realisatie zonder droom is direct rijp voor de sloop. Beste lezer: ik dank u voor uw aandacht. Prettige kerstdagen en een ondernemend 20111 Het lidmaatschap van business club NAC Breda dient een tweeledig doel', vertelt Hans van den Dungen, commercieel mana ger van NAC Breda. door Ad van Bladel BREDA- Het 'avondje NAC' in al zijn glorie en gezelligheid, doe je om dat je voetbal in het algemeen en NAC in het bijzonder een warm hart toedraagt. Vervolgens, en dat is het tweede deel van het verhaal, biedt het een geweldig zakelijk platform om za ken te doen. Wij hebben dat overi gens uit elkaar gehaald door doorde weeks behoorlijk wat extra activitei ten te organiseren waar zaken kunnen worden gedaan. Op die manier hoe ven onze leden niet tijdens de wed strijd aan het verkrijgen van extra con tacten te letten en kunnen ze genie ten van de wedstrijd.' Businessclub NAC Breda heeft groot se plannen. Van den Dungen: 'Er wordt gesproken over uitbreiding van de bestaande ruimten met een nieu we derde verdieping. Die zouden we goed kunnen gebruiken want er is erg veel vraag naar met name het luxe segment bij NAC.' De faciliteiten zijn echter nu al van hoog niveau. Van den Dungen: 'Naast circa dui zend businesseats hebben we zestien skyboxen, bij ons businessunits ge naamd. Die zijn alle zestien uitver kocht. Daarnaast bestaan er drie sa mengestelde all-in cateringlounges waar zo'n dertig tot veertig verschil lende bedrijven samenkomen. Of ze doen dit met hun eigen relaties of men kiest er deze avond voor om meer te gaan netwerken netwerken. De catering is daarbij altijd van een hoog niveau.' Hans van den Dungen: 'Lid te wor den van onze businessclub vergt een minimale besteding aan onze produc ten van 4500 euro per seizoen. Een businesseat kost bijvoorbeeld 2250 eu ro, dus met twee stoelen ben je al au tomatisch lid. Dat betekent in de prak tijk dat je daarmee kunt deelnemen aan ongeveer vijftig activiteiten, waar van circa twintig thuiswedstrijden. Dat geld voor het lidmaatschap is een van de beste investeringen die je kunt doen want je komt op die manier in contact met enorm veel mensen uit de wereld van de bouw, diensten en uit de financiële sector en natuurlijk een groot deel van het MKB in Zuid-West Nederland.' Aan activiteiten dus geen gebrek, voor de businessclubleden van NAC Breda. 'Jaarlijks houden we de kick-off met het voorstellen van de nieuwe spelersselectie, de technische en medische staf. Dat zijn avonden die zijn voorzien van hoogwaardige food- and beveragefaciliteiten. Daar naast zijn er jaarlijks drie tot vier club avonden met een bepaald thema en ook de nieuwjaarsreceptie en de NAC Golfdag behoren tot de vaste ac tiviteiten.' Hoe actief de businessclub is blijkt wel uit de andere uitstapjes die het afgelopen jaar werden georga niseerd. Van den Dungen: 'Onder de uitstapjes van de afgelopen jaren was bijvoorbeeld een weekend Madrid met een tachtigtal leden. Uiteraard hoorde daar het bijwonen van een wedstrijd van Real Madrid bij. Bui tengewoon was ook de luxe cruise die we met 125 man hebben gemaakt van Barcelona naar Italië. Daarbij was ook NAC weer de dragende factor. Het cruiseschip was in no time geel/zwart gekleurd. Ook daar zag je hoe prettig contacten onderling kun nen zijn en banden ontstaan als je on der een heerlijk zonnetje op een ter ras of aan boord met elkaar in contact komt.' Voor het komende jaar gaat businessclub NAC Breda zeker door met het ontwikkelen en houden van businesslunches, soms binnen het sta dion, soms op locatie. Hans van den Dungen: 'Bij zowel voor-, hoofd- als nagerecht wordt er van tafel gewis seld zodat deelnemers met iedereen spreken.' van het lidmaatschap op. 'Je kunt bij voorbeeld via onze club gratis naar het MKB-congres. Businessclub Jong MKB West-Brabant maakt onderdeel uit van het landelijke netwerk van Jong MKB en kan indien nodig op de expertise daarvan terugvallen.' De genoemde contactbijeenkomsten zijn met ingang van september van dit jaar qua opzet wat veranderd. Covers: 'De avonden dat we bij el kaar komen, bij café Oncle Jean in het Bredase Ginneken, begonnen in het verleden om 20.00 uur maar we merkten dat er dan toch soms te wei nig gelegenheid was om echt met el kaar te spreken. Vanaf september zijn we overgestapt op netwerken nieuwe stijl en zijn onze leden vanaf 18.00 uur welkom. Dan kan er, gezamen lijk, een hoofdgerecht worden gege ten en lekker informeel worden door gepraat. Op die avonden zitten we met zijn allen aan lange tafels. Soms wordt er een presentatie gehouden, een andere keer gaat het alleen om het informele contact.' Jong MKB West-Brabant heeft na tuurlijk plannen voor 201 1Evelyn Govers: Dit jaar was er een landelijke Jong MKB-verkiezing die ook in 2011 ook weer wordt gehouden. Wij zijn van plan hiervoor ook een regio nale verkiezing te houden waarbij de winnaar (m/v) naar de landelijke door mag. Waarbij we natuurlijk ho pen dat onze kandidaat daar ook hoge ogen zal gooien.' In de eerste plaats wil ik verdui delijken dat onze businessclub niet per se slaat op jonge onderne mers, maar wel op ondernemin gen die nog niet zo lang bestaan.' Evelyn Govers, zelf 36, is voorzit ter van businessclub Jong MKB West-Brabant. Govers: 'Een be langrijk gevoel dat onze leden de len, en waarom ze lid zijn van on ze club, is dat ze zelf allen net hun intrede binnen de onderne- mersmarkl hebben gedaan. Als je het populair wilt zeggen zitten ze met zijn allen in het zelfde schuit je. Dat geeft natuurlijk toch een band.' door Ad van Bladel BREDA - Evelyn Govers schudt de voordelen om lid te worden zo uit haar mouw. 'Het doel van onze club is dat leden onderling kunnen leren van elkaar. Onderling sparren over za ken die iedere ondernemer nu een maal tegenkomt. Dat gebeurt voorna melijk op de maandelijkse bijeenkom sten die onder onze vlag worden ge houden. De meeste ondernemers be ginnen met een klein kantoor en heb ben niet of nauwelijks collega's met wie ze eens over kwesties kunnen pra ten terwijl dat, zeker in het begin na de start van een onderneming, zo. broodnodig is. Op de door ons ge organiseerde bijeenkomsten kan dat wel en nog wel zonder dat er daarna daarvoor een rekening in de bus valt. Evelyn Govers: 'In hetzelfde schuitje' Dat wordt door onze honderd twin tig leden als zeer prettig ervaren. Daar komt nog bij dat ons ledenbestand qua achtergrond zeer divers is. Er zijn mensen afkomstig-uit de richtingen ac countancy, techniek, zakelijke dienst verlening en automatisering, maar maar er zijn ook juristen bij. Om maar wat voorbeelden te noemen. Die diversiteit maakt het ook juist zo leuk om met elkaar te spreken. En doordat we toch minstens elf keer per jaar bij elkaar komen, leer je elkaar ook behoorlijk goed kennen. Ge sprekken gaan ook heus weieens over niét-zakelijke onderwerpen.' Evelyn Govers noemt nog andere voordelen Jeroen van Oyen KAO identiteit, strategie communicatie Molenwater 105 4331 SG Middelburg T. 0118 615048 E. kairos@kao.nl www.kao.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 118