KPN legt klanten aan de ketting Ondernemers, laat u niet aan de ketting leggen. Kom in actie vóór 31 december 2010. Welkom in de nieuwe realiteit. Welkom in de oude realiteit. Van een onzer verslaggevers AMSTERDAM - KPN stuurt momenteel brieven aan zakelijke klanten met uitleg over nieuwe abonnementen. Wie niet op de brief reageert, zit per 1 januari 2011 vast aan een jaarcontract. KPN geeft in de brief de be staande klanten de mogelijk heid voor één, twee of driejaar vast te leggen, in ruil voor oplo pende korting. Ook worden de tarieven voor bellen binnen en buiten kantoortijden, en de verschillen tussen het bellen naar KPN-abonnees of gebrui kers die bij een andere provi der zitten, vereffend. „Zeer merkwaardig, dat jaarcontract"oordeelt Ben Woldring, beheerder van di verse vergelijkingssites als Bellen.com desgevraagd. „Normaal gesproken verwacht je als klant bij het ontvangen van een (mailing)brief over ta riefaanpassingen niet dat op Tele2 noemt de nieuwe campagne voor zakelijk bellen van KPN misleidend. hetzelfde moment ook de con tractvoorwaarden automa tisch worden aangepast. Klan ten die niet reageren, worden nu automatisch overgezet op een jaarcontract. Alleen klan ten die reageren, behouden hun contract dat op elk mo ment is op te zeggen." Bij Bel- len.com kwamen talloze be richten van boze KPN-klanten binnen. KPN verweert zich. „Zowel in de brief én op de antwoord kaart staat duidelijk dat als je je niet voor minimaal een jaar vast wil leggen, je de ant woordkaart moet opsturen. Maar dan loop je wel de kor ting mis", meent een woord voerder. Ook Tele2 stoort zich aan het feit dat klanten die tot 31 de cember op ieder willekeurig moment kunnen overstappen, vanaf 1 januari ineens voor mi nimaal een jaar onbereikbaar zijn en wijst erop dat het om een verkapte tariefsverhoging gaat. Volgens eigen metingen gaan ondernemers met de nieuwe tarieven op basis van eengemiddeldbelgedragonge- veer 9% meer betalen. Telefonieprovider Tele2 dient bij teleeomwaakhond OPTA een klacht in tegen KPN wegens misleiding. De OPTA zal de klacht in behan deling nemen. bron: telegraaf 27-11-2010 Wellicht heeft u onlangs een brief ontvangen van KPN over uw Zakelijk BelBasis abonnement. En ermee gedaan wat u met zoveel mailings doet: ongelezen weggegooid. Dat had u niet moeten doen. Want dit betekent dat u automatisch vastzit aan een nieuwjaarcontract. Zonder dat u daarvoor heeft getekend. Daarmee wordt u de vrijheid ontnomen om over te stappen op een betere deal wanneer u dat wilt. Ga naar ouderealiteit.nl voor meer informatie. Geef uw mening via #ouderealiteit. TELE2

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 48